AutoWeek 2 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 2 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • BMW
  • 3-serie
1

autoreview

BMW 330i Edition (2004)

Tim van der Schaft
  • Tim van der Schaft18
  • Review
8 juni 2018 om 13:17
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering330i Edition
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf204.000 km
KM-stand laatst214.100 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Terug naar de roots

  • 214.100 km
  • 8 juni 2018

Deze auto heb ik begin februari 2018 gekocht, hier heb ik de Colt voor ingeruild. De auto werd in opdracht van de eerste eigenaar door een derde partij verkocht.

Ik zocht een auto met veel trekvermogen, voldoende opties en bij voorkeur iets waar ik nog een beetje gevoel bij heb. Gezien de ervaring met mijn oude 323ti (...top!!!) voor nog een 3 serie gegaan. Het moest een 330d of 330i worden vanwege het vermogen, het karakter van de motor en de standaarduitrusting. Eerst bij exact dezelfde auto met een automaat gaan kijken omdat daar mijn voorkeur naar uit ging, de auto was echter geimporteerd en ook niet helemaal honderd procent netjes.

Toen zag ik deze staan, zelf wist ik niet dat de 330i ook met een zesbak was geleverd. Ik ben gaan kijken, en de auto was minstens zo mooi als op de foto's. Ik besloot hem te kopen.

De auto is compleet uitgerust met xenon, navigatie af-fabriek, elektrische zonnerollo, zwarte hemel, sportinterieur met stoelverwarming en ga maar door. De auto mag 1800 kg trekken dus dat is ook top.

Na aanschaf zag ik (helaas pas achteraf) dat de radiateur lek was, deze heb ik direct vervangen in combinatie met een multiriemset. Kosten ongeveer 600 euro.

Ook vond ik de auto erg gevoelig voot spoorvorming, ik heb toen vier nieuwe Goodyear Eagle F1 banden gemonteerd icm nieuwe draagarmrubbers en stabilisatorstangrubbers en uiteraard het uitlijnen van de auto. Ook ongeveer 600 euro.

Bijna 10 000 kilometer later kan ik vanuit Kroatie schrijven dat de auto nog steeds top bevalt, hij is erg comfortabel en van oerdegelijke bouwkwaliteit. Ik heb de auto ook in de keramische coating laten zetten om hem optimaal beschermd te houden.

De plannen zijn wellicht nog een Bilstein setje voor het onderstel, en een BT setje voor de originele radio. Verder vooral gewoon lekker rijden. De twee meest verrassende dingen vind ik het koppel (optrekken vanaf 1200 rpm in zijn 5 of 6? Geen probleem) en het verbruik, 1 op 14 is op de snelweg prima haalbaar en voornamelijk korte stukken rij ik eigenlijk altijd 1 op 11. Dit komt vast ook door het rustige karakter van de motor en de zesbak. Hij draait namelijk maar net 2000 toeren bij 100 kmh en 3300 toeren bij de 160/170.

Ik ben van plan deze auto echt lang te houden maar dat heb ik al wel vaker gezegd. Het enige puntje van kritiek? Het is een vrij grijze muis en de auto is zo 'goed' dat het speelse er een beetje af is. Maar om deze auto nu zwaar te gaan aanpassen of tunen vind ik ook erg zonde. Wordt vervolgd.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de BMW 3-serie
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Touring 320i

    BMW 3-serie Touring 320i

    • 2001
    • 221.228 km

    € 2.750

    330i High Executive

    BMW 330i High Executive

    • 2006
    • 174.560 km

    € 13.500

    325i Business Line

    BMW 325i Business Line

    • 2006
    • 189.405 km

    € 7.999

Meer BMW 3-serie occasions

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • BMW 3-serie specificaties
  • BMW 3-serie occasions
  • BMW 3-serie video's
Advies en informatie
  • BMW 3-serie tests
  • BMW 3-serie gebruikersreviews
  • BMW 3-serie index
Range Rover Evoque vs. BMW X3 - Dubbeltest

Range Rover Evoque vs. BMW X3 - Dubbeltest

Alsof de viercilinder in de plug-in hybride Range Rover nog niet schokkend genoeg was, monteert...

Lees meer
 

BMW 3-serie reviews

  • Review
    BMW 325i Executive (2002)

    BMW 325i Executive (2002)

    6
    • 26 december 2020
  • Review
    BMW 330i Edition (2004)

    BMW 330i Edition (2004)

    1
    • 8 juni 2018
  • Review
    BMW 316i Executive (2002)

    BMW 316i Executive (2002)

    6
    • 4 mei 2017
  • Review
    BMW 320i Executive (2003)

    BMW 320i Executive (2003)

    2
    • 3 mei 2016
  • Review
    BMW 318i Executive (2003)

    BMW 318i Executive (2003)

    11
    • 6 februari 2016
  • Review
    BMW 320i Executive (2001)

    BMW 320i Executive (2001)

    26
    • 23 februari 2015
  • Review
    BMW 330i Executive (2002)

    BMW 330i Executive (2002)

    9
    • 8 februari 2015
meer reviews
Klokje Rond - BMW 320d

Klokje Rond - BMW 320d

63

Eigenlijk had Remco Koedam willen wachten met zijn aanmelding voor Klokje Rond tot zijn BMW...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    BMW 335i Touring High Executive (2008)

    BMW 335i Touring High Executive (2008)

    6
    • 15 januari 2021
  • Review
    BMW 325Ci Cabrio (2001)

    BMW 325Ci Cabrio (2001)

    6
    • 6 januari 2021
  • Review
    BMW 330e (2019)

    BMW 330e (2019)

    6
    • 5 januari 2021
  • Review
    BMW 316i Touring Business Line (2010)

    BMW 316i Touring Business Line (2010)

    • 30 december 2020
  • Review
    BMW 316i Touring (2009)

    BMW 316i Touring (2009)

    6
    • 30 december 2020
  • Review
    BMW 320i Touring (2020)

    BMW 320i Touring (2020)

    2
    • 27 december 2020
  • Review
    BMW 325i Executive (2002)

    BMW 325i Executive (2002)

    6
    • 26 december 2020
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Back to Basics: BMW iX3

    Back to Basics: BMW iX3

    47
    • 16 januari 2021
  • Review
    BMW 335i Touring High Executive (2008)

    BMW 335i Touring High Executive (2008)

    6
    • 15 januari 2021
  • Autonieuws
    Samsung: digitale autosleutel, SmartThings voor Android Auto

    Samsung: digitale autosleutel, SmartThings...

    13
    • 15 januari 2021
  • Autonieuws
    Vernieuwde BMW X4 weer gespot

    Vernieuwde BMW X4 weer gespot

    6
    • 14 januari 2021
  • Autonieuws
    Verkoop BMW licht gedaald in 2020

    Verkoop BMW licht gedaald in 2020

    13
    • 12 januari 2021
  • Autonieuws
    BMW komt met nieuwe versie iDrive

    BMW komt met nieuwe versie iDrive

    40
    • 11 januari 2021
  • Range Rover Evoque vs. BMW X3 - Dubbeltest

    Range Rover Evoque vs. BMW X3 - Dubbeltest

    • 8 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep