BMW 316i Coupé Executive (1996)

autoreview

BMW 3-serie Coupé

Signalement

Uitvoering316i Coupé Executive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf202.000 km
KM-stand laatst202.611 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn eerste BMW

  • 202.500 km

Na jarenlang Italiaanse auto's te hebben gereden. Wilde ik dit keer eens iets anders. De E36 coupeé heb ik altijd één van de mooiste modellen van BMW gevonden, dus zo ééntje moest er komen. Het moest een 4-cilinder worden aangezien ik toch ongeveer 600 km per week rijdt. En het moest een originele zijn, dus niet opgeleukt met allerlei tupperwyre. Nou kwam ik deze coupé tegen, aantoonbaar van 1e eigenaar en helemaal standaard, helemaal zoals ik het wilde. Echter aan de voorzijde had ie wel wat schade (grille en motorkap stond iets omhoog), maar een proefrit overtuigde mij helemaal, ook al is de auto van 1996, het rijdt wel zo fantastisch, echt Freude am Fahren :). Er zit echt alles op en aan, zoals, automatiche climate control (gescheiden), elektrische ramen voor en achter, originele radio + CD wisselaar en nog veel meer, de auto kostte destijds ook een lieve som van 65.000 gulden.

Ik heb de auto donderdag 16-09-2010 gehaald. Het is geen streppentrekker, maar het rijdt gewoon lekker relaxed en als ik op de snelweg rijdt ligt het verbruik tussen de 6 en de 8 liter per 100km, dus dat is vrij netjes.

Een nieuwe grille en een linker fuseekogel (had de auto onder voorbehoudt van keuring gekocht, en alleen die fuseekogel was afkeur) heb ik er bijgekregen. Morgen wordt de auto gekeurd en de grille wordt binnenkort gespoten en de gemonteerd. De motorkap ligt alweer netjes op zijn plaats, omdat ik de rechterveer in de motorkap iets gedraaid heb.

Zaterdag 18-09-2010 mijn eertse probleem te pakken, als ik bijvoorbeeld in het centrum rijdt of voor een verkeerslicht moet wachten, loopt de motor warm. Ga ik de snelweg op dan zakt de meter van motortempratuur weer naar de juiste stand. Ik zit zelf te denken aan visco koppeling of de waterpomp, maar kan in het ergste geval ook de koppakking zijn. Maar ja, houdt me weer van de straat en bezig haha. Ondanks deze tegenslag, ben ik wel blij met de aanschaf.

APK gekeurd

  • 202.611 km

Zo, ik kan er weer een jaar tegen. Meteen even naar het warm lopen gekeken en wat blijkt er moest 5 liter koelvloeistof. Of dit nu achterstallig ondehoud is geweest of dat er toch meer aan de hand, zal de komende weken moeten blijken. Trouwens bij dit type motor (M43) is geen visco koppeling meer aanwezig.

Tot dusver nog steeds een tevreden BMW-rijder.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.