BMW 2800 (1974)
autoreview

Signalement
Versnellingen | 4, Handgeschakeld |
---|---|
Bouwjaar | 1974 |
Jaar van aanschaf | 1987 |
KM-stand laatst | 0 km |
mijn eerste eigen auto
Ik was werkzaam in een garage en reed nadat ik mijn rijbewijs had gehaald best wel in veel auto's, toen er een klant was die deze auto inruilde hoefde ik ook niet echt lang na te denken.
Nadat de auto overgenomen was, metteen maar wat aanpassingen gedaan, allereerst een andere motorkap, met turbobult, een voorspoiler, spierwitte wolfrace velgen met 225 dunlop sport erop, een een dikke blauwe uitlaatpijp die middenachter schuin omhoog stond.
Na een verse laklaag in heel mooi rood, was de bolide er klaar voor.
Het grote voordeel van deze auto was dat deze voor die tijd enorm de aandacht trok, wat ik best wel grappig vond.
De auto had genoeg vermogen om vlot mee te komen in het verkeer, de vierbak was echter niet echt plezierig, boven de 100 km. ging het geluidsniveau in de auto toch wel fors omhoog.
Ook het sturen was een hele opgave, de auto had geen stuurbekrachtiging en het kleine Momo sportstuur droeg daar ook niet aan bij.
De keren dat ik bij het benzinestation was, waren ook altijd wel een gedenkwaardig moment, want er ging voor meer dan 100 gulden in!, en de prijs viel toen nog wel mee.
Al met al was het een redelijk comfortabele auto met een goede wegligging, een zware besturing en een zeer dorstige motor.
Deze auto heeft bij mij echter wel een plaatsje in mijn hart gekregen, want ik kreeg altijd veel positieve reacties van mensen die hem zagen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.