BMW 230i Cabrio (2018)

autoreview

BMW 230i Cabrio (2018)

Signalement

Uitvoering230i Cabrio
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand laatst30.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Puur genieten

  • 30.000 km

Na meerdere 1-series en een 230i coupé gehad te hebben, koos ik voor een 230i cabrio. Mijn Estoril blauwe 230i coupé was mij zo goed bevallen dat ik zonder veel wikken of wegen koos voor de cabrio versie. De motor laat niets te wensen over evenals het rijgedrag, dit geldt voor beide versies. De cabrio was in tegenstelling tot de coupé een LCI versie, met een nog iets mooier dashboard.

De cabrio is natuurlijk ietsje zwaarder en iets minder rigide, maar dat was ik miste de coupé niet. De cabrio is nog steeds een lekker sturende snelle wagen. Wat heb ik genoten in de Pyreneeën met deze auto. Lekker urenlang sturen, ik kreeg er geen genoeg van. Oké de coupe was net iets strakker in deze situatie, maar het deed geen afbreuk aan de glimlach op mijn gezicht.

Ondanks dat de auto niet wordt gepresenteerd als de meest comfortabele auto op de markt, was het heel goed mogelijk om met gemak lange ritten te maken. Het langste wat ik in één dag zelf heb gereden was 1700 km (van Madrid naar huis) en dit was prima te doen, zo lekker zit je in de stoelen, zo comfortabel is de aandrijflijn en zo goed is de kap dat je niet moe wordt van de bijgeluiden.

De auto was voor mij elke keer weer een lust voor het oog, Estoril blauw zat al jaren in het gamma, maar blijft in levende lijve een indrukwekkend mooie kleur. De cabrio heeft ook wel meerwaarde boven de coupé vind ik, open rijden is zo’n andere beleving. De kleinere kofferbak nam ik op de koop toe en was voor mij overigens groot genoeg voor een 2 weekse roadtrip met z’n tweeën (zelfs met de bak van de kap uitgeklapt).

Het dak was verder ook goed, geen issues mee gehad en het was goed geïsoleerd en het zicht rondom was acceptabel. Met het dak open zat ik goed uit de wind, helemaal met het windscherm op. In principe kan je al bij 5 graden open rijden mits je je goed aankleedt. De aanwezigheid van stoel- en stuurverwarming helpen natuurlijk ook. De mensen buiten kijken je raar aan, maar die hebben waarschijnlijk nooit het genot van open rijden mogen ervaren.

Nog meer dan bij de 230i coupé, kreeg ik complimenten op de auto (bij een cabrio is de communicatie met de buitenwereld ook een stuk directer). Ook hier weer, expliciet van de wat jongere enthousiasteling en wat subtieler van de serieuze volwassenen. Zoals je kan verwachten krijg je ook negatieve reacties van jaloerse mensen, maar dat bleef gelukkig binnen de perken. Het leukste was tijdens het tanken in Monte Carlo toen een groepje toeristen uit hun touringcar stapten en foto’s van mijn auto begonnen te maken 😊.

Helaas heb ik 2 kleine issues gehad met de auto. De eerste was een storing met een PDC sensor voor, wat steeds leidde tot een hinderlijke melding. Gelukkig kon de garage dit snel voor mij oplossen. Het tweede probleem was met een klepje in de uitlaat dat los ging zitten en voor een rammelbak geluid zorgde bij stationair draaien. Ook dit is zonder veel gedoe verholpen.

Voor de rest geldt eigenlijk hetzelfde als wat ik in de review van de coupé heb geschreven.

Na 15 maanden moest ik deze auto weer inleveren. Normaal gesproken zou ik exact dezelfde auto gekozen hebben, misschien zelfs tot aan de kleur toe. Maar uiteindelijk koos ik voor de toen net nieuw geïntroduceerde G20 330i.

5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE BMW 2-serie

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens