BMW 225xe iPerformance Active Tourer (2019)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 225xe iPerformance Active Tourer |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand bij aanschaf | 20.500 km |
KM-stand laatst | 59.239 km |
Perfecte combinatie
- 21.725 km
Sinds 2 weken in het bezit van een 1 jaar oude BMW 225, meest luxe uitvoering, met 10 kW accu.
Nu, na 1.200 km, kan ik alleen maar zeggen dat hij uitstekend bevalt.
Ook elektrisch laden gaat zonder problemen en dan lukt het om voor 7 cent/km op stroom 50 km te rijden. Wel rustig aan.
Op benzine, met de huidige topsnelheid op de grote weg en binnendoor kom ik op 1:17. Heel netjes. Dat lukt natuurlijk niet als je het volle vermogen gebruikt (top 202 km en 0-100 in 6,7 sec.), want dan lust hij net als elke andere auto met die prestaties wel het nodige.
De auto is stil, heeft een uitstekende wegligging, zit goed en is ruim. Kortom eerste indruk is positief.
Het is wel jammer dat de verbruiksmonitor geen goede mogelijkheid heeft om verbruik benzine en stroom goed in beeld te brengen. Want de stroom moet je wel betalen (steeds kleine beetjes), maar wordt niet verwerkt in de km-kosten.
Zeer tevreden
- 25.064 km
Inmiddels 3 maanden eigenaar van deze BMW en nog steeds zeer tevreden. In de praktijk kan ik haast alle ritten maken op elektriciteit. Nadeel is wel dat je steeds 2 keer naar de laadpaal moet (brengen en halen) en de laadpalen dikwijls door mensen worden misbruikt (auto laten staan terwijl hij volgeladen is of een 'gewone' auto parkeren bij de paal). In de praktijk kan ik nu (temperatuur onder 10 graden) met een lading elektra 40 km rijden (ca. 9kWh). Door corona nu haast geen langere ritten, maar de ritten die ik heb gemaakt bevielen uitstekend. Goede zitpositie, lekkere besturing, sportief weggedrag; een echte BMW.
Sneeuw is heerlijk
- 26.409 km
Net de sneeuwweken achter de rug. Omdat ik de auto steeds met elektra heb opgewarmd heb ik meer verbruikt dan normaal. Maar de voorverwarming van het interieur beviel uitstekend. Ook het rijden in de sneeuw en op gladde wegen was met inschakelen van de 4WD (voor motor en achter elektra) geen enkel probleem; juist heel leuk. Conclusie: uitstekend geschikt voor de volgende wintersportweek!
Geweldige auto
- 33.117 km
Nu al weer ruim een half jaar eigenaar van deze BMW 225ex en 13.000 km verder. Geen problemen ervaren. Nog steeds heerlijke rijdende auto. Snel en prettig te besturen. Vooral elektrisch rijden is een heerlijk gevoel. Omgerekend naar benzineprijs en met benzineverbruik meegerekend kom ik afgelopen 3.000 km op 1:28. Toch wel bijzonder zuinig. Kortom: ik ben nog steeds een blije rijder. En draag mijn 'steentje' bij aan een beter milieu, zonder ook maar iets te missen.
Nog steeds zeer tevreden
- 44.000 km
Heb de auto nu 1 jaar. Hij was 1 jaar oud toen ik hem kocht. In dit jaar ca. 24.000 km gereden. Veel in de stad en kleine afstanden (door beperkingen corona). Slechts 3 langere ritten naar Duitsland. Bevalt uitstekend en is ook zuinig. En elektrisch rijden is geweldig. En snel optrekken met 4wd is uniek. Dus ook prima geschikt voor rally's door de bergen. Tijdens periode met vorst is accu wel al na 38 km leeg; in de zomer pas na meer dan 50 km. Dus in winter is elektrisch rijden relatief duur.
Laadpalen te weinig in buitenland
- 52.000 km
Al weer een half jaar verder. Nog steeds zeer tevreden. Maar als je veel elektrisch wilt rijden moet je ook 'veel aan de paal'. In NL lukt dat dikwijls wel, maar in Duitsland en België is het aantal laadpalen volstrekt onvoldoende. Temeer omdat laden aan snelladers niet mogelijk is. Dat is jammer. Maar verder bevalt de auto nog steeds uitstekend. Mag ook wel; want het geen goedkope aankoop. En nog steeds bevalt het rijden volledig elektrisch in de stad meer dan heerlijk.
Ruim 3,000 km in Engeland
- 59.239 km
Net terug van vakantie in Engeland. Wat een prachtig land en heerlijk ontspannen rijden door het fraaie landschap. Van noord naar zuid het land doorkruist. Omdat je nagenoeg nergens elektrisch kunt laden moest ik noodgedwongen alles op benzine rijden. Daarnaast was het behoorlijk warm, met temperaturen tot 44 graden C.! Dus de airco had het zwaar. Maar toch met een rustige rijstijl 1 : 17,3 gehaald; ik ben best tevreden. En natuurlijk: het is een fantastische auto.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE BMW 2-serie Tourer
Had je deze auto's al gezien?

BMW 2-serie Tourer 218i High Executive Edition
- 2020
- 42.230 km

BMW 2-serie Tourer 220i
- 2022
- 24.304 km

BMW 2-serie Tourer 218i High Executive | WORDT VERWACHT | TREKHAAK | HEAD UP DISPLAY | LED VERLICHTING | NAVIGATIE | STOELVERWARMING | ACHTERUITRIJCAMERA | SFEERVERLICHTING |
- 2019
- 89.382 km
Lees ook
Praktijkervaring BMW 2-serie Tourer: eigenaren over eerste voorwielaangedreven BMW
Praktijkverbruik BMW 2-serie Tourer: de meest verantwoorde BMW?
BMW 225xe Active Tourer - Test
Volvo viert dat Volvo EX30 in Europa niet langer een Chinese auto is
Volkswagen Polo populairste tweedehands auto van Nederland
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (6)
Reageren


Veel rijplezier.
Toch 3 kleine probleempjes, de tankontluchting, gordelsignaal ging steeds af, mat in de stoel vervangen en een nw schakelpook, systeem gaf steeds aan niet in de P stand.



Dan kun je dus ook in een ICE gaan die 1:10 rijdt.. ?
Een vraag of een opmerking? Laat het ons weten met een reactie.