AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

BMW 225xe iPerformance Active Tourer (2019)

autoreview

BMW 2-serie Active Tourer
BMW 2-serie Active Tourer
BMW 2-serie Active Tourer
BMW 2-serie Active Tourer
BMW 2-serie Active Tourer
BMW 2-serie Active Tourer
BMW 2-serie Active Tourer
BMW 2-serie Active Tourer
BMW 2-serie Active Tourer
BMW 2-serie Active Tourer
BMW 2-serie Active Tourer
BMW 2-serie Active Tourer
BMW 2-serie Active Tourer
BMW 2-serie Active Tourer
BMW 225xe Active Tourer
BMW 225xe Active Tourer
BMW 225xe Active Tourer
BMW 225xe Active Tourer
BMW 225xe Active Tourer
BMW 225xe Active Tourer
BMW 225xe Active Tourer
BMW 225xe Active Tourer
BMW 225xe Active Tourer
BMW 225xe Active Tourer
BMW 225xe Active Tourer
BMW 225xe Active Tourer
BMW 225xe Active Tourer
BMW 225xe Active Tourer
BMW 225xe Active Tourer
BMW 225xe Active Tourer
BMW 225xe Active Tourer
BMW 2-serie Active Tourer
BMW 2-serie Active Tourer
BMW 2-serie Active Tourer
BMW 2-serie Active Tourer
BMW 2-serie Active Tourer
BMW 2-serie Active Tourer
BMW 2-serie Active Tourer
BMW 225xe Active Tourer
BMW 225xe Active Tourer
BMW 225xe Active Tourer

Signalement

Uitvoering225xe iPerformance Active Tourer
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf20.500 km
KM-stand laatst59.239 km
Lezerswaardering: 67%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Perfecte combinatie

  • 21.725 km

Sinds 2 weken in het bezit van een 1 jaar oude BMW 225, meest luxe uitvoering, met 10 kW accu.
Nu, na 1.200 km, kan ik alleen maar zeggen dat hij uitstekend bevalt.
Ook elektrisch laden gaat zonder problemen en dan lukt het om voor 7 cent/km op stroom 50 km te rijden. Wel rustig aan.
Op benzine, met de huidige topsnelheid op de grote weg en binnendoor kom ik op 1:17. Heel netjes. Dat lukt natuurlijk niet als je het volle vermogen gebruikt (top 202 km en 0-100 in 6,7 sec.), want dan lust hij net als elke andere auto met die prestaties wel het nodige.
De auto is stil, heeft een uitstekende wegligging, zit goed en is ruim. Kortom eerste indruk is positief.
Het is wel jammer dat de verbruiksmonitor geen goede mogelijkheid heeft om verbruik benzine en stroom goed in beeld te brengen. Want de stroom moet je wel betalen (steeds kleine beetjes), maar wordt niet verwerkt in de km-kosten.

Zeer tevreden

  • 25.064 km

Inmiddels 3 maanden eigenaar van deze BMW en nog steeds zeer tevreden. In de praktijk kan ik haast alle ritten maken op elektriciteit. Nadeel is wel dat je steeds 2 keer naar de laadpaal moet (brengen en halen) en de laadpalen dikwijls door mensen worden misbruikt (auto laten staan terwijl hij volgeladen is of een 'gewone' auto parkeren bij de paal). In de praktijk kan ik nu (temperatuur onder 10 graden) met een lading elektra 40 km rijden (ca. 9kWh). Door corona nu haast geen langere ritten, maar de ritten die ik heb gemaakt bevielen uitstekend. Goede zitpositie, lekkere besturing, sportief weggedrag; een echte BMW.

Sneeuw is heerlijk

  • 26.409 km

Net de sneeuwweken achter de rug. Omdat ik de auto steeds met elektra heb opgewarmd heb ik meer verbruikt dan normaal. Maar de voorverwarming van het interieur beviel uitstekend. Ook het rijden in de sneeuw en op gladde wegen was met inschakelen van de 4WD (voor motor en achter elektra) geen enkel probleem; juist heel leuk. Conclusie: uitstekend geschikt voor de volgende wintersportweek!

Geweldige auto

  • 33.117 km

Nu al weer ruim een half jaar eigenaar van deze BMW 225ex en 13.000 km verder. Geen problemen ervaren. Nog steeds heerlijke rijdende auto. Snel en prettig te besturen. Vooral elektrisch rijden is een heerlijk gevoel. Omgerekend naar benzineprijs en met benzineverbruik meegerekend kom ik afgelopen 3.000 km op 1:28. Toch wel bijzonder zuinig. Kortom: ik ben nog steeds een blije rijder. En draag mijn 'steentje' bij aan een beter milieu, zonder ook maar iets te missen.

Nog steeds zeer tevreden

  • 44.000 km

Heb de auto nu 1 jaar. Hij was 1 jaar oud toen ik hem kocht. In dit jaar ca. 24.000 km gereden. Veel in de stad en kleine afstanden (door beperkingen corona). Slechts 3 langere ritten naar Duitsland. Bevalt uitstekend en is ook zuinig. En elektrisch rijden is geweldig. En snel optrekken met 4wd is uniek. Dus ook prima geschikt voor rally's door de bergen. Tijdens periode met vorst is accu wel al na 38 km leeg; in de zomer pas na meer dan 50 km. Dus in winter is elektrisch rijden relatief duur.

Laadpalen te weinig in buitenland

  • 52.000 km

Al weer een half jaar verder. Nog steeds zeer tevreden. Maar als je veel elektrisch wilt rijden moet je ook 'veel aan de paal'. In NL lukt dat dikwijls wel, maar in Duitsland en België is het aantal laadpalen volstrekt onvoldoende. Temeer omdat laden aan snelladers niet mogelijk is. Dat is jammer. Maar verder bevalt de auto nog steeds uitstekend. Mag ook wel; want het geen goedkope aankoop. En nog steeds bevalt het rijden volledig elektrisch in de stad meer dan heerlijk.

Ruim 3,000 km in Engeland

  • 59.239 km

Net terug van vakantie in Engeland. Wat een prachtig land en heerlijk ontspannen rijden door het fraaie landschap. Van noord naar zuid het land doorkruist. Omdat je nagenoeg nergens elektrisch kunt laden moest ik noodgedwongen alles op benzine rijden. Daarnaast was het behoorlijk warm, met temperaturen tot 44 graden C.! Dus de airco had het zwaar. Maar toch met een rustige rijstijl 1 : 17,3 gehaald; ik ben best tevreden. En natuurlijk: het is een fantastische auto.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE BMW 2-serie Tourer

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Dan 4x4
Dan 4x4
  • 1
Deze hybrid rijdt prima en doet ook wat er belooft wordt. Helaas loopt over drie jaar de korting op de MRB helemaal af. Dan blijkt dat de MRB van deze auto veel hoger is dan van een gewone benzine. De eerste 8000km rij je dan voor de Staat ; pas boven deze kilometers begin je iets te verdienen. Daarbij krijg je onderhoud aan de benzine motor én electrocombi en accu's. Dus 2x onkosten voor één auto. Stupiditeit van de overheid dat ze de aftrek van 150Kg [weegt 300Kg extra] hebben afgeschaft. Álles voor de leaserijder, niets voor de andere burgers.
jma1992
jma1992
  • 0
@dan 4x4 : De lease markt vergald al jaren de particuliere markt. Enig voordeel is dat de particulier de afdankertjes voor weinig kan kopen. Dealeronderhoud wordt er ook steeds duurder op.
m3motorsport
m3motorsport
  • 0
Goed te vernemen, mijn 225XE met M pakket is uit 2016, prima auto, geen problemen tot nu toe, thans 64000km, wel al 2x nw voorbanden en 1x achter, tja auto is snel. Jammer dat mijn bijtelling van 15% naar 22% gaat, ik stekker zoveel mogelijk en rij hierdoor de hele week elektrisch. Ondanks de hogere bijtelling, wordt volgend jaar de nw 225xe, of de X2 of de X1 hybride.
Veel rijplezier.
Toch 3 kleine probleempjes, de tankontluchting, gordelsignaal ging steeds af, mat in de stoel vervangen en een nw schakelpook, systeem gaf steeds aan niet in de P stand.
Dan 4x4
Dan 4x4
  • 0
Ik heb ondertussen ook een hybrid, maar de 216 heb ik nog.. Ik heb de F-Type en de Discovery 5 ingeruild op een Range Rover P400e hybrid. Range 'op papier' is 50km. Dat is echter de volledige lading. Met ca. 5% is de range echter 'nul' en met ca. 95% vol is deze '100%'. Komt er op neer dat je ca. 42km EV hebt bij warm weer en tot 28 km bij koud weer. Ik heb een vermogensmeter er tussen gehangen. Vol laden in oktober : 15kWh ( ca. +10% verlies/warmte). Toen het -5C was : 18kWh (!). En dan een bereik van 28km. Ofwel 640W/Km... Dat was nog te overzien met mijn vorig energie contract. Omdat ik een warmtepomp heb ( 7500kWh pj) zit ik met totaal boven de 10.000kWh. Voorheen betaalde ik dan 16,2 cent. Nu is echter de leverancier omgevallen en gaat het € 0.52 kosten. Plotseling heb ik een MHEV ipv een PHEV. Tot de stroom weer betaalbaar is !
Nol Oser
Nol Oser
  • 1
Ik heb een Mazda MX-30. Wilde er mee naar mijn ouders die in de Eifel op vakantie zijn. Zou ik moeten laden in de omgeving van Aken. Per minuut € 0,24 én € 0,70 per kWh..
Dan kun je dus ook in een ICE gaan die 1:10 rijdt.. ?