BMW 218i Active Tourer (2019)

autoreview

BMW 218i Active Tourer (2019)
BMW 218i Active Tourer (2019)BMW 218i Active Tourer (2019)BMW 218i Active Tourer (2019)BMW 218i Active Tourer (2019)BMW 218i Active Tourer (2019)

Signalement

Uitvoering218i Active Tourer
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf30.000 km
KM-stand laatst48.000 km
Lezerswaardering: 60%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Afweging

  • 32.000 km

Na wat onderzoek besloten een tweedehands BMW 218 Active Tourer aan te schaffen.
Op internet zijn het vooral heel veel positieve verhalen van eigenaren en gebruikers over de auto.
Uitdrukkelijk geen nieuwe auto gekocht maar een mooie gebruikte, want ik heb geen zin in “premium” afschrijving.

Mijn verlanglijst:
- een comfortabele en vooral stille auto
- Iets hoger zitten
- Niet te groot, niet te klein
- Automatische versnellingsbak
- Stoelen met stoffen bekleding én stoelverwarming (Géén leer)
- Navigatie
- Automatische airconditioning
- Parkeersensoren

Uiteindelijk eentje gekocht uit 2019 en met 30.000 km op de teller.
De wagen is geïmporteerd uit Duitsland door een Nederlandse BMW specialist. Ten tijde van aanschaf was de auto net geen 3 jaar oud. Het is het model van na de facelift.
Als ik het goed heb gelezen: iets meer motorvermogen (140 pk), deels digitaal dashboard, andere versnellingsbak (Magna DCT7), andere bakhendel en iets andere koplampen en bumpers.

Aanpassingen aan de auto:
- De auto laten voorzien van een afneembare trekhaak zodat er een karretje achter de auto kan voor de incidentele retourtjes bouwmarkt en vuilstort.
- Update gekocht van het navigatie kaartmateriaal. Voor 9 tientjes kun je deze aanschaffen bij BMW.
Het is even prutsen maar met de BMW downloadmanager kun je een image met kaartmateriaal downloaden specifiek voor je auto. Deze image overzetten naar de auto met een USB-geheugenstick. Het updaten begint en wijst zich vanzelf.
- De auto was netjes opgeleverd, maar ik heb de auto nog een keer zéér grondig gepoetst. Zodat deze weer zo schoon is als een nieuwe.
- Ik had een krakend / rammelend geluid achterin de auto. Omdat de auto zelf zo stil is kun je dit goed horen. Opgelost door: De bekleding van de onderste kofferbak ruimte verstevigd. Scharnierpunten van de hoedenplank en dubbele bodem licht gesmeerd.

Eerste ervaring:
- De BMW rijdt fijn comfortabel en is vooral mooi stil.
- De afwerking van de auto is mooi, strak en robuust.
- De iDrive knop is perfect. Het kan wel maar je hoeft niet met de vinger op het touchscreen.
- Fantastisch lekkere stoelen.
- De automatische versnellingsbak is makkelijk te sturen met de manier van gas geven. Het wegrijden vanuit stilstand gaat goed en is mooi controleerbaar. Uit eerdere ervaring weet ik dat dit niet vanzelfsprekend is.
- De auto is voldoende vlot. De motor voelt aan als een elektromotor.
Hiermee bedoel ik: vanaf 1500 rpm altijd sterk, maar er zit nergens in het toerenbereik een uithaal. Hierdoor ga je rustig en comfortabel met de auto rijden. “Go with the flow”.
- Gemiddeld verbruik, tot nu toe, is een nette 6,2 l/100km.
De wagen wordt gebruikt voor familiebezoek en woon-werk verkeer. Nauwelijks stadsverkeer, vooral snelweg en provinciale weg.
- In de Excel is deze auto wel iets duurder, maar dat is wel te lijden. Ik ben van plan langer met deze auto re rijden, dus het zal wel meevallen.

Mekker-lijst:
- Het is wennen aan de grote dode hoek van de voorportieren.
- Slechts 1 USB aansluiting welke samenwerkt met de radio.
- Bij de luchtroosters voor de achterbank, op een kwetsbare plek, zitten 2 USB-C aansluitingen.

Eigenaardig:
- De ruitenwissers zijn slecht bereikbaar voor service doeleinden.
Geattendeerd door een mede reviewer: Met een bepaalde toetsencombinatie kun je de ruitenwissers in een service stand zetten. De procedure staat in de handleding.
- Geen achteruitrijcamera. Dit is een optie welke de eerste eigenaar van de wagen niet heeft besteld.

Voor zover: Blij met de aanschaf.

Bug: autoweek,nl

  • 32.001 km

Aan iedereen die een review wil schrijven:
Schrijf je verhaal eerst offline voordat je deze publiceert op autoweek.nl
Het lijkt er op dat het "publiceer anoniem" instelvinkje een crash van de website veroorzaakt.
Nieuwe tekst wordt dan niet opgeslagen.

2 maanden in de BMW

  • 36.500 km

De auto alweer enkele maanden in bezit.

De mekkerlijst kan ik uitbreiden met een nieuw punt:
De wagen is relatief zwaar. Met een gewicht van 1360 kg valt deze in een hoge wegenbelastingschaal (1400kg groep) en is daardoor niet goedkoop in de wegenbelasting.
Eerder ben ik in het bezit gewest van een Honda HRV, deze heeft nagenoeg vergelijkbare buitenafmetingen maar weegt slechts 1249 kg. (1200kg groep)

Maar..... De BMW is een heerlijke auto. De fijnste auto welke ik tot nu toe heb gehad. Het lukt me om steeds beter soepel door het verkeer te bewegen. Samen met het zomerweer is het totaal gemiddeld verbruik gedaald tot 6,05 liter / 100km.

Storing noodoproep

  • 48.000 km

18-12-2022; 48.000
De auto is nu een half jaar in bezit.
Door het koude winterweer is het totaal gemiddeld verbruik iets gestegen naar 6,14 l / 100km (of 1 liter op 16,3 kilometers)
Nog steeds een zeer acceptabel verbruik.

In mijn dashboard kreeg ik een storingsmelding te zien: “Storing noodoproep”.
Zie de bijgesloten foto’s.
De BMW dealer/garage in de stad had een volle agenda en geen tijd om deze storing te kijken/verhelpen. (geen interesse?) De dame aan de telefoon wist mij wel te vertellen dat deze storing wel vaak voorkomt.

De auto moest toch bijna voor een beurt.
De beurt uit laten voeren bij de BMW specialist waar ik de wagen ook heb gekocht. Olie, filters en onder garantie is het lege batterijtje voor het noodoproepsysteem vervangen voor een volle.

We rijden weer naar volle tevredenheid door.

5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE BMW 2-serie Tourer

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens