Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo 180pk (2003)

autoreview

Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo 180pk (2003)
Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo 180pk (2003)Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo 180pk (2003)Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo 180pk (2003)Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo 180pk (2003)Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo 180pk (2003)Audi TT Roadster 1.8 5V Turbo 180pk (2003)

Signalement

UitvoeringTT Roadster 1.8 5V Turbo 180pk
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf92.000 km
KM-stand laatst114.000 km
Lezerswaardering: 70%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerst een drama, daarna feest

  • 92.000 km

In mei 2019 besloten we naast de Mazda CX3 toch weer een cabriolet te willen. In Vaassen bezochten we een bedrijf wat was gespecialiseerd in cabrio's en vonden onze huidige Audi TT. De auto komt uit 2003 met een 1800 turboblok en slechts 92000 kilometer op de teller. Lak en dak zijn groen en het leder anijsgeel. En voor ons belangrijk een automaat. Het was liefde op het eerste gezicht, hierdoor werkten onze hersenen helaas minder goed. We betaalde voor de auto in zijn staat gewoon veel te veel geld. De auto mochten we een week later ophalen en toen (mijn hersenfunctie kwam weer op gang) toch alsnog een aankoop keuring laten doen bij Carrec in Soesterberg. Het keuringsresultaat, een goede auto met heel veel achterstallig onderhoud. Onderzoek bij Audi bracht aan het licht dat het meer dan waarschijnlijk was dat de auto sinds 2014 in een Duitse garage had gestaan. Iets wat overeen kwam met de nagenoeg nieuwe banden die al 7 jaar oud bleken. Kortom een auto die in goede staat is, alleen nog wat liefde en een flinke zak geld nodig heeft.

Ik heb bij Carrec de auto onder handen laten nemen, al het onderhoud wat wenselijk of noodzakelijk was aan laten pakken, totaal in een paar maanden bijna 5000 euro lichter. Maar daarvoor terug wel een leuke cabriolet. De zomer van 2019 (40 graden) bleek dodelijk voor het- nog originele- cabriodak, mijn achterruitje liet los. Bij cabriopartner in Leersum de kap laten vervangen voor wederom een groen kwaliteitsdak. Kortom, uiteindelijk 17000 euro kwijt voor een Audi TT roadster, maar hiervoor terug een prima onderhouden auto.

Nog steeds feest

  • 113.000 km

Nu in 2 jaar tijd 23.000 kilometer gereden waaronder twee vakanties in Oostenrijk en ik kan alleen maar zeggen, het is een feest. Ondanks het bescheiden 18 turbo blok komt hij lekker mee met het verkeer. Zoals te verwachten, geen problemen. Het verbruik is relatief bescheiden, normaal 1:10, bij veel rustige snelweg kilometers is 1:13 haalbaar. De auto gebruik ik deels voor woon werkverkeer, 110 kilometer enkele reis. De auto heeft in de afgelopen 2 jaar 3 keer een kleine beurt gehad, iets vaker dan nodig, maar dit kwam doordat ik de auto vorig jaar in oktober heb laten schorsen en in februari toen ik cabrio's open zag rijden direct spijt had. Na maanden stilstaan vond ik een klein beurtje wel verstandig en 4 maanden later weer een beurtje ivm onze vakantie naar Oostenrijk.

Zomaar ineens verkocht

  • 114.000 km

Auto's kijken doe ik altijd en dan kan het gebeuren dat je bij een garage komt die aangeeft niets te hebben wat je zoekt, maar wel graag de Audi TT van je wil kopen (eigen gebruik/opslag). Voor de goede prijs is natuurlijk alles te koop en na wat polderen denk ik dat we beide tevreden zijn. Ik ga op zoek naar een nieuwe cabrio. Tot die tijd woon/werk verkeer in mijn 60pk Panda,....In principe is zonder inruil de winter de beste periode om een cabrio te kopen,...de vraag is nu of ik 2 maanden wil wachten.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.