Audi A6 Avant 2.8 5V quattro (1998)

autoreview

Audi A6 Avant 2.8 5V quattro (1998)

Signalement

UitvoeringA6 Avant 2.8 5V quattro
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf241.000 km
KM-stand laatst270.000 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Audi A6 Avant Quattro 2.8ltr 1998

  • 270.000 km

Deze auto hebben we aangeschaft toen onze tweeling werdt geboren zo'n drie jaar geleden. We hebben er nooit spijt van gehad! Het is een heerlijke gezinsauto met veel ruimte en veiligheid. Daarbij ziet dit model er nog steeds bij de tijd uit. Ruimte in de auto is er genoeg. De tweeling kinderwagen past prima in de achterbak en de kinderstoelen zitten goed op de achterbank. Meedere malen met deze auto op vakantie geweest in midden en zuid Frankrijk. Een genot om zulke afstanden af te leggen.

Qua brandstof verbruik is dit type niet geschikt als stads auto. Je merkt echt veel verschil in verbruik op lange en korte afstanden. Dit loopt toch al gauw op tot een verschil van 100km op een tank!

Technisch niet veel met de auto gehad naast de reguliere onderhoud bij deze km-stand. Twee nieuwe katalysators, remschijven voor en nieuwe banden. Nu echter beginnen er wel wat mankementen te vertonen waarbij je je kunt afvragen of dit nog wel onder regulier onderhoud valt. Nu bij 270k heb ik twee lambda sondes en het gasklephuis moeten vervangen, kosten ongeveer 1000 euro. Daarnaast vertoond nu het ABS kuren. De garage is het nog aan het onderzoeken maar vermoedelijk is de ABS regel-unit stuk. Kosten hiervoor lopen al gauw op naar de 1000 euro! Verder is de auto technisch tip top in orde.

Bij deze toch als aanrader mocht je zo'n auto aanschaffen; vraag naar eventuele ABS en/of gasklephuis problemen. Of laat dit door een goede dealer controleren.

UPDATE: 14-4-2009
Gasklephuis laten vervangen en een tweedehands ABS computer laten inbouwen. De ABS computer heb ik via een onderdelenhandelaar in Vlaardingen verkregen. 20/4 staat er een grote beurt en APK op het programma, ik ben benieuwd!

UPDATE: 30-10-2009 (+/- 285000)
Bij de laatste APK toch wel wat puntjes; een ervan was een remleiding aan de achterzijde. Dit is dan nog een best prijzige ingreep. Afgelopen week nog langs de garage geweest omdat een afvoer van de airco verstopt zat. Hierdoor werdt het erg nat achter de bijrijder's stoel. Probleem was snel verholpen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Audi A6

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.