Audi A6 Avant 2.0 TFSI Business Edition (2010)

autoreview

Audi A6 Avant
Audi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6Audi A6Audi A6Audi A6Audi A6Audi A6Audi A6Audi A6 AllroadAudi A6 Allroad

Signalement

UitvoeringA6 Avant 2.0 TFSI Business Edition
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf11 km
KM-stand laatst9.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

A6 met

  • 9.000 km

Na 5 100% probleemloze en 100% tevreden jaren met mijn Subaru Legacy (30r spec B) moest ik op zoek naar een nieuwe grote station. Een nieuwe Legacy was wat mij betreft geen optie; het nieuwe model vind ik echt te lelijk; niet alleen van buiten, maar ook van binnen.
Er was best wat te besteden, dus keuze genoeg.
De BMW 3 Touring, De A4 Avant en de C-Estate bleken achterin en qua bagageruimte toch flink kleinen dan de Subaru. De V70 is groot, maar voelt ook niet echt dynamisch aan en een 5-serie Touring werd - met wat toeters en bellen we heel erg duur...
De Audi A6 was een goede middenweg; goed compromis tussen sportief en comfortabel, behoorlijk ruim, redelijk complete standaarduitrusting en ik vind de Audi mooi.
Het is een 20 tfsi geworden met een "multitronic" automaat (ooit in een Daf gereden? Multitronic is een moderne Variomatic).
Ik het het uitgebreide multimediasysteem gekozen, met ipod aansluiting en uitgebreide navigatie. Daarnaast heeft de A6 leren bekleding en een schuif/kanteldak, parkeersensoren en nog wat andere accessoires.

Ik heb de auto nu een aantal maanden en ik heb ca. 9000 kilometer gereden. Grosso modo ben ik erg tevreden, maar een paar kanttekeningen wil ik wel plaatsen.

De A6 heeft minder vermogen dan de Subaru (170 pk vs 245 pk), twee cilinders minder, maar wel bijna even veel koppel. In de praktijk zijn de verschillen kleine dan je verwacht; de A6 is voldoende vlot, stil en veel zuiniger dan de Subaru. Deze laatste reed gemiddeld 1 op 7, met de Audi is 1 op 10 goed haalbaar. Als optie heeft de Audi een 80l benzinetank, met een tank benzine kom je een heel end (wel steeds > eur 100 per tankbeurt).
De 6 cil boxer klonk veel mooier dan de Audi.

De Multitronic bevalt goed. Het is mijn eerste auto met automaat, maar ik heb nog geen spijt van deze keuze. In filerijden en in de stad rijdt dit zeer relaxed. Bij constante snelheden draait de motor weinig toeren (veel minder dan je met een handbak zou rijden). Wel blijft het wennen dat je, wanneer je flink gas geeft het toerental constant ronde de 6000+ staat en de snelheid oploopt omdat de automat opschakelt (en niet omdat het toerental oploopt). Voor je gevoel accelereert de auta ban bijna niet, totdat je op te teller kijkt; die staat voor je het weet op 180...

De auto heeft een goede stevige wegligging. Je kunt er hard mee door de bocht. Met name "lange" bochten kan je heel hard nemen. Worden de bochten scherper, dan merk je toch wel dat de A6 groot en zwaar is (en enigszins onderstuurd).
De remmen zijn uitstekend (zeker als ik deze vergelijk met de Subaru).

Geen spijt heb ik van de MMIplus en de ipod integratie; alles werkt goed: navigatie (heel Europa, met verkeersinfo, flitsers etc.), radio, CD, DVD (als de auto stil staat kan je een DVD kijken op het navigatiescherm...nutteloos, maar het werkt wel!), bedienen ipod met MMI-knoppen, integratie met telenfoon.
Ook de spraak aansturing werkt goed (duurt wel even voordat je het onder de knie hebt).

Wat aan de Audi wel tegenvalt is dat hij niet vrij is van piepen, rammelen en kraken. Het interieur is mooi, degelijk en oogt netjes afgewerkt, maar blijkbaar zegt uiterlijke schijn niet alles. Ik ben er al meerdere malen mee terug geweest naar de dealer. Deze besteedt wel serieus aandacht aan de klacht, maar ze hebben het nog niet 100% op kunnen lossen. De vervelendste bijgeluiden (in dashboard en schuifdak) zijn nu wel opgelost, maar toch is de auto niet vrij van rammels (nu kraakt er iets in de raamstijl rechtsachter). Zeker niet wat ik van een Audi verwachtte.
Als deze problemen niet verergeren, dan moet er maar bij de eerste beurt naar worden gekeken....

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Audi A6

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.