Audi A6 Avant 3.0 TFSI quattro (2009)

autoreview

Audi A6 Avant 3.0 TFSI quattro (2009)

Signalement

UitvoeringA6 Avant 3.0 TFSI quattro
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf279.000 km
KM-stand laatst279.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ingetogen power.

  • 279.000 km

M'n vrouw kreeg een steeds grotere afkeer tegen de jongensdroom die 6 maanden heeft geduurd. De Cayenne Turbo was te potsierlijk, te groot, te megalomaan en te bruut. Ze kon de (afkeurende) blikken niet meer aan. Dus (ze eist niet veel) was de eis op zoek te gaan naar een andere auto.
Geen makkelijke opgave na zo'n monster. Liefst iets hogere zit en (wat mij betreft) een power auto.
Qua hogere zit kwam ik alleen maar uit bij een X5, Q7 of een Infinity, maar dat zou vreemd wezen om daar de Porsche voor in te ruilen. Allemaal zelfde soort auto. En kleiner en hoger verval je vaak in de wat "ouwe lullen" klasse en daar voel ik me nog iets te jong voor.
Alleen de Q5 was een reële optie, maar deze vond ik nog wat te prijzig. Dan maar een lage zit.....kleine consessie.
Na een paar verschillende proefritsessies in oa een BMW 325i (2008) , een Audi S4 (2006), een A6 4.2 V8 (2006) en een A4 2.0 Tfsi ABT (2008) kwam deze A6 3.0T Supercharged uit 2009 op m'n radar.
Veel gelopen, maar slechts twee eigenaren. En al het onderhoud vanaf dag 1 bij de plaatselijke Audi-Dealer uitgevoerd. Bij 240.000 Km is de ketting vervangen (à 5.500,-). Dus een afspraak voor een proefrit was snel gemaakt. En het voorgevoel van "betrouwbare" auto werd versterkt tijdens de proefrit. Geen storingen, geen defecten, geen geluidjes.....niets.
Gelijk tijdens de eerste km's viel me de rust van de auto op. Wat een verschil met de Cayenne.....niet zenuwachtig en niet constant "op de loer".
Snel en sportief als het moet en rustig cruisen als het mag.

De auto is van binnen en van buiten S-Line uitgevoerd, wat een mooie combi is met z'n donkerblauw/paarse/antraciet kleur. Gelukkig geen zonnedak, heb ik altijd ellende mee.

De prestaties verschillen weinig met de Cayenne, dus daar niet op in hoeven leveren. Wel een iets vrolijkere blik bij de pomp. 1:9 i.p.v. 1:5. Tja, (leuk) autorijden kost nu eenmaal geld.

Deze jongen doet me de Porsche wel een beetje vergeten. Al was dat een leuk beest.....maar ja, kan 'm afvinken van de bucketlist en m'n huwelijk heeft het overleefd.....hahahahaha.
En.....de Cayenne is de eerste auto in m'n leven geweest waar ik geld aan heb overgehouden. Ook wel lekker!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Audi A6

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.