Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Audi
  • A6 Avant

Audi A6 Avant 2.0 TFSI Pro Line (2010)

autoreview

1
Audi A6 Avant 2.0 TFSI Pro Line (2010)
Audi Q5
  • Audi Q57
  • Gebruikersreview
13 juni 2014 om 18:39
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringA6 Avant 2.0 TFSI Pro Line
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf106.000 km
KM-stand laatst146.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eindelijk weer een Audi

  • 106.000 km
  • 13 juni 2014

Na 51000 in een Sportage te hebben gereden waren we op zoek naar een auto die minimaal net zo groot was maar met een krachtigere motor. De Kia presteerde echt onder de maat.

Na wat zoeken op Gaspedaal bleek dat een Audi A6 avant haalbaar was met inruil van de Kia. We hadden al ooit een 2.4 automaat en de keus ging nu naar de 2.0 tfsi.

Na een zoekactie kwamen we uit op de huidige Audi. Die stond bij een Mitsubischi dealer in Woerden.
Tijdens het wegrijden bij de proefrit was ik al verkocht. Was een waanzinnig lekker sturende auto. Hij is 50 cm langer dan de Kia, en dat is te merken. We waren al 18 inch wielen gewend maar de 245 breedte staat wel heel stoer.
Het eerste wat mij opviel was dat ik eigenlijk meteen een fijne zitpositie had. Ook de zijdelingse steun was lekker. Mijn vrouw vind dat juist iets te weinig.
Verder is het dashboard erg overzichtelijk en laat de MMI zich makkelijk bedienen.

Het rijden ging super. Wat een koppel heeft deze auto. Volgens de verkoper was hij bij de dealer gechipt en heeft nu 210 PK en 350 NM bij 1500 toeren. De multitronic is een feest om mee te rijden. De bak schakelt niet meer en gaat in 1 stuk door tot de snelheid die je wenst. 120 km/h is 1900 toeren. Wat een rust.
Door de bak is de motor altijd wakker. Wanneer en bij welke snelheid ook je vermogen vraagt, de PK's staan voor je klaar. Kan niet wachten om de Route du Solei te proberen.
In andere reviews wordt gesproken over een brom alsof de auto iet sterk genoeg zou zijn. Er zit idd een dieselbrom in bij de lage toerentallen, maar dat doen ze allemaal. Het is alleen het geluid.

Verder is de auto compleet uitgerust met leer etc.

De eerste ervaring is heel positief. Het verbruik van de eerste tank was 1 op 11 en dat vind ik een mooie waarde.



Toch weer een hoge zit

  • 146.000 km
  • 3 februari 2017

Wat een fijne auto die A6. Hij heeft het veld moeten ruimen voor een Q5. Na de Sportage mistte we de hogere zit van een SUV.
Maar welke SUV komt na een A6 een beetje in de buurt, juist, een Q5.

UITERLIJK:
Het voorkomen van de lange A6 blijft mooi. Het is een statige auto die mooi laag en breed oogt. Met de 18 inch, LED en geblindeerde ramen was hij helemaal af.

MOTOR:
onze A6 was gechipt. Wat een vermogen. het was ongelofelijk hoe de A6 er aan bleef sleuren. Zelfs bij 180 zat er nog pit in.
Ik heb echt nooit te kort gehad aan vermogen, wat een beest van een motor.

VERSNELLINGSBAK:
Onze A6 was natuurlijk automaat en voorzien een multitronic.
Wat een heerlijke bak was dat. Het geeft zo veel rust inde auto en de toerentallen zijn altijd heel laag. Ook was e bak altijd wakker en leverde bij vraag ook meteen vermogen.
De combinatie van de gechipte 2.0 TFSI n deze bak in sportstand maakte de auto echt snel.

VERBRUIK:
Wij hebben in de ruim 40.000 km 9.3 ltr/100 km gehaald. Daarbij ook vakanties met schoonmoeder op het dak.
Je merkte in het gebruik dat dit echt een auto voor op de snelweg is. In de stad was het moeilijk om de 1 op 10 te halen.

WEGLIGGING/RIJGEDRAG:
Ondanks dat de Q5 een heerlijke auto is mis ik soms de A6. Voor het comfort waarmee de A6 reed. Het is echt een limousine. Daar is de hele lange wielbasis debet aan denk ik.
De auto had echt twee gezichten. Als je het gas in trapte en enthousiast de bochten in stuurde deed de auto dit zonder protest. Het leek wel of de auto daar voor gemaakt was. Echter het merendeel reden we lekker rustig en dan kan je echt cruisen.

RUIMTE:
Op vakantie zullen we de ruimte van de A6 missen. De kofferbak is echt groot en diep. Voor de achterpassagiers was er ruim voldoende ruimte om lekker te kunnen zitten.
Wij mistte altijd wel wat opbergmogelijkheden.

OLIEVERBRUIK:
Wij hebben misschien wel geluk gehad. Onze A6 verbruikte 1 liter olie op ongeveer 4.000 km. Het was een zogenaamd probleemblok van Audi maar wij vonden dit acceptabel.
Na de aanschaf hebben we wel het carter laten flushen.

We hopen dat de nieuwe eigenaar net zoveel plezier heeft van de A6 als dat wij hebben gehad.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Audi A6? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Audi A6
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Audi A6

INFO
Audi
Audi
Audi A6 40 TFSI Pro Line (4D/8A)
€ 1.040
Stel samen ▸
Audi A6 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Audi A6 2.0 TFSI Pro Line AUTOMAAT NIEUWSTAAT

    Audi A6 2.0 TFSI Pro Line AUTOMAAT NIEUWSTAAT

    • 2010
    • 159.397 km

    € 8.499

    Audi A6 3.0 TDI quattro Pro Line Plus✅️245pk✅️Nav✅️

    Audi A6 3.0 TDI quattro Pro Line Plus✅️245pk✅️Nav✅️

    • 2011
    • 217.082 km

    € 14.950

    Audi A6 Avant 2.0 TFSI | AUT | Climate | Trekhaak

    Audi A6 Avant 2.0 TFSI | AUT | Climate | Trekhaak

    • 2010
    • 191.359 km

    € 8.749

Meer Audi A6 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Audi A6 (Allroad @ pag. 5)

    251
    • 8 januari 2022

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Audi A6 specificaties
  • Audi A6 occasions
  • Audi A6 video's
Advies en informatie
  • Audi A6 tests
  • Audi A6 gebruikersreviews
  • Audi A6 index
PREMIUM
Audi A6 Avant 2.0 TFSI - Mercedes-Benz E200 CGI

Audi A6 Avant 2.0 TFSI - Mercedes-Benz E200 CGI

Zeg eens eerlijk: zou je ook niet het liefst in een riant formaat auto rijden? Ruim, comfortabel,...

Lees meer
 

Audi A6 reviews

  • Gebruikersreview
    Audi A6 Avant 3.0 TFSI quattro (2009)

    Audi A6 Avant 3.0 TFSI quattro (2009)

    3
    • 21 oktober 2018
  • Gebruikersreview
    Audi A6 Avant 2.8 FSI 220pk (2008)

    Audi A6 Avant 2.8 FSI 220pk (2008)

    4
    • 4 maart 2018
  • Gebruikersreview
    Audi A6 Avant 2.7 TDI quattro Pro Line (2009)

    Audi A6 Avant 2.7 TDI quattro Pro Line...

    10
    • 6 september 2017
  • Gebruikersreview
    Audi A6 Avant 2.0 TFSI Business Edition (2010)

    Audi A6 Avant 2.0 TFSI Business Edition...

    12
    • 18 april 2016
  • Gebruikersreview
    Audi A6 Avant 2.0 TFSI Pro Line (2010)

    Audi A6 Avant 2.0 TFSI Pro Line (2010)

    1
    • 13 juni 2014
  • Gebruikersreview
    Audi A6 Avant 2.0 TFSI (2010)

    Audi A6 Avant 2.0 TFSI (2010)

    6
    • 11 maart 2014
  • Gebruikersreview
    Audi A6 Avant 2.7 TDI (2009)

    Audi A6 Avant 2.7 TDI (2009)

    9
    • 28 oktober 2012
meer reviews
Audi A6 2.0 Avant - Mercedes E200 Estate - Occasiontest

Audi A6 2.0 Avant - Mercedes E200 Estate - Occasiontest

124

Zeg eens eerlijk: zou je ook niet het liefst in een auto van riant formaat rijden? Ruim, comfortabel,...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi S6 Avant quattro (2000)

    Audi S6 Avant quattro (2000)

    4
    • 16 april 2022
  • Nieuws
    Elektrische Audi A6 e-tron klaar voor de i5 en EQE

    Elektrische Audi A6 e-tron klaar voor de...

    81
    • 21 maart 2022
  • Nieuws
    Audi A6 Avant e-tron Concept: de elektrische A6 van de toekomst

    Audi A6 Avant e-tron Concept: de elektrische...

    254
    • 16 maart 2022
  • Audi RS6 Avant - Op de rollenbank

    Audi RS6 Avant - Op de rollenbank

    73
    • 3 maart 2022
  • Nieuws
    Gefacelifte Audi A6 op verkenningstocht

    Gefacelifte Audi A6 op verkenningstocht

    17
    • 16 februari 2022
  • Audi S6 – 2000 – 313.923 km - Klokje Rond

    Audi S6 – 2000 – 313.923 km - Klokje Rond

    • 7 februari 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Audi A1 1.4 TFSI Pro Line S (2012)

    Audi A1 1.4 TFSI Pro Line S (2012)

    2
    • 20 mei 2022
  • PREMIUM
    Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

    Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997...

    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als Competition Plus

    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als...

    47
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Audi A1 Citycarver heet nu Allstreet

    Audi A1 Citycarver heet nu Allstreet

    30
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    Audi: ‘onze laatste verbrandingsmotor zal onze beste zijn’

    Audi: ‘onze laatste verbrandingsmotor zal...

    142
    • 7 mei 2022
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022
  • Autosport
    'F1-deal Audi en McLaren onwaarschijnlijk'

    'F1-deal Audi en McLaren onwaarschijnlijk'

    9
    • 6 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden