Audi A6 Avant 2.0 TFSI (2010)

autoreview

Audi A6 Avant
Audi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6 AvantAudi A6Audi A6Audi A6Audi A6Audi A6Audi A6Audi A6Audi A6 AllroadAudi A6 Allroad

Signalement

UitvoeringA6 Avant 2.0 TFSI Pro Line
Versnellingen7, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf35.000 km
KM-stand laatst120.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Op naar de volgende

  • 110.000 km

Voor de geboorte van mijn tweede dochter heb ik mijn Golf ingeruild voor een A6 Avant S Edition Multitronic 2010 uit de lease pool met 30K op de klok.
De auto heeft naast het pakket en wat kleine opties ook de adaptive air suspension.

Comfort, Air Suspension.
Als eerste wil ik graag melden dat de air suspension echt geweldig is. Al mijn auto's voor de A6 waren met sportonderstel en grote velgen uitgerust, de A6 is in vergelijking een verademing. Vrijwel altijd is hij ingesteld op dynamic, hierbij is hij wat zachter onder de 100Kph en strakker boven de 100Kph, ik vlieg over drempels heen en heb een heerlijk comfortable rit ongeacht welke weg.

Prestaties, 2.0Tfsi & Multitronic.
Niet een beest van een motor, ik zou graag wat meer reserves hebben, het is niet zo dat de auto echt te kort komt maar ik vraag regelmatig het maximale van de motor bij het inhalen of optrekken op een oprit naar de snelweg.
Waar ik in mijn Golf nog wel eens plezier heb gehad aan de schakel paddels aan mijn stuur heb ik ze in de Audi misschien drie keer gebruikt.

Betrouwbaarheid:
2011 30K KM
de kleine Longlife beurt, 900 EUR

2013 65K KM
de grote Longlife beurt
twee banden
totaal 1300 EUR

2013 82K KM
olie peil laag, langs dealer, bijgevult

2013 92K KM
de kleine Longlife beurt
twee banden
Remblokken voor, remschrijven voor, remolie
totaal 1700 EUR

Sinds 82K KM regelmatig oliepeil laag, Audi heeft een meting gedaan en geven aan dat het binnen de tolerantie zit van 1 Liter per 10K KM, ik vind dit persoonlijk veel.

Verbruik

  • 120.000 km

Door inzicht in mijn tankpas kan ik het verbruik over 4 jaar en 120.000 KM vermelden. 1 liter op 10,43 KM

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Audi A6

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.