Audi A6 Allroad Quattro (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | A6 Allroad Quattro |
---|---|
Versnellingen | 6, Automaat |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 191.000 km |
KM-stand laatst | 216.000 km |
Mijn eerste 25000 km
- 216.000 km
Vorig jaar aan het eind van de zomer heb ik de A6 Allroad tiptronic gekocht. Toen met 191.000 km op de teller.
Ik moest de voorganger (Laguna) inleveren nadat ik het leasecontract drie keer verleng had. Nu een eigen auto en om de Laguna te vergeten moest het dus wel iets leuks worden.
Is dat gelukt? Ja, maar ik moet zeggen dat het erg tweeledig is, de Laguna (GT 4 ws) was veel levendiger/dynamischer maar ook onrustiger. De Audi is gebouwd op comfort en dat doet ie erg goed. Alleen rotondes zijn niet meer leuk, dit apparaat weegt bijna 1900 kg en is dus behoorlijk aan het gewicht.
Vermogen is ruim voldoende.
Quattro is drie dagen per jaar erg leuk. Er is ruim voldoende beenruimte en kofferruimte.
Op advies van een Audispecialist heb ik gekozen voor de motor met code ASB, geeft kennelijk veel minder (dure) storingen dan de oudere motor (code MBK geloof ik).
De eerste beurt viel niet tegen, geen onverwachte zaken. Wel kromme remschijven, vervangen en weer krom, vervangen en weer krom, en dat allemaal in 15000 km.
Nu heb ik gekozen voor upgrade-remmen. Volgens de leverancier zou het nu goed moeten zijn.
Navigatie was de weg kwijt, dat bleek met een nieuwe antenne van 15 euro op te lossen.
Al met al een heerlijke reisauto, met plezierig vermogen en tot nu toe 'alleen' een probleem met de schijven.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren