Audi A6 2.5 TDI 140pk (1996)

autoreview

Audi A6 2.5 TDI 140pk (1996)

Signalement

UitvoeringA6 2.5 TDI 140pk
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf278.000 km
KM-stand laatst480.000 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Degelijke kilometervreter

Auto voelde met 15 " wielen eerst dweilerig aan. Met plaatsing 16" sportvelgen was dit probleem verholpen zonder dat comfort verdween.
De 140 PK 2.5 TDI (Ook gebruikt voor Volvo's) trekt de 1435 KG rap vooruit.
Eenmaal warm een heerlijk soepele dieselmotor die ook boven de 3000 toeren aardig koppel blijft geven.
Met zijn 6 bak en mijn aardig zware voet toch 1:15 á 1:16 rijden vind ik een prachtige prestatie.
Verlichting door een Pilot 5000K kit laten vervangen daar het standaard licht absoluut waardeloos is, wellicht een dure auto kwaal daar mijn ouwe BMW 735 ook twee waxines leek te hebben.
Auto is altijd goed onderhouden geweest en dit ook voortgezet, hiermee zou het toch ruim 6 ton goed moeten kunnen gaan daar er Volvo's en andere Audi's met deze motor met heel erg veel KM's te koop staan met de melding dat het motorisch nog helemaal in orde is.
EGR af laten doppen en inlaatspruitstuk schoon gemaakt om verdere motorvervuiling door EGR te voorkomen.
Eigen kosten:
-Stuurkogeltjes
-Airco bijvullen
-Remklauwen achter
-Halogeen door Xenon vervangen. H1 halogeen en lenskoplamp werkt niet.
Al met al een erg fijne, degelijke, krachtige, zuinige reissloep. Na aardig wat modernere leaseauto's te hebben gehad is dit een erg fijne auto waarin 40000 KM per jaar absoluut geen straf zijn.

4 Ton en still going

  • 400.000 km

Jawel! Mijn trouwe comfortabele slee heeft de 4 ton gepasseerd en niets aan kracht of degelijkheid ingeleverd.
Ondertussen de distributieriem vervangen, de pakkingen van de dieselpomp (100 euro). Ook gedoe gehad met de servo's en computer van de kachel waar ik niet blij van werd maar alles werkt weer naar behoren en het was het me toch waard om dit te laten fiksen.
Naast de normale slijtdelen geen vreemde zaken die mijn geloof in deze degelijke auto doen verliezen.
Op naar de volgende 4 ton wat mij betreft!

En we rijden nog steeds!

  • 480.000 km

We zitten alweer op 480.000 Kilometers en deze geweldige auto heeft er nog steeds zin in.
De steenslag heeft de neus en de zijschermen ernstig beschadigd en ik vraag me af waar ik die 116 euro wegenbelasting per maand nog voor betaal, echt zonde!
Enfin, kan de Audi ook niets aan doen dat de overheid flut asfalt aanlegt...

Verder naast de normale slijt-onderdelen (schokbrekers voor na 120.000) maar 1x echt pijn gehad.
Namelijk de keringen/rubbertjes in de dieselpomp waren gaan lekken door de ouderdom. Niet geheel onterecht na zo'n KM-stand en in die 17 jaar zo'n 32000! liter diesel verstoven te hebben... Kosten, 700 euro incl montage.

Voor nu dus op naar de officiële half miljoen kilometers met nog steeds de originele koppeling en bak.
Merk wel dat met koud weer de bak wat hakeriger is en pas echt soepel is na 5 minuutjes rijden. Deze lange winter is echt nergens goed voor....

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Audi A6

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.