Audi A4 Avant 35 TFSI Business edition (2019)

Audi A4 Avant 35 TFSI Business edition (2019)

UitvoeringA4 Avant 35 TFSI Business edition
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2019

Overgenomen uit het leasepark

Ik heb deze A4 van een vertrekkende collega overgenomen en blijkt een van de eerste A4's te zijn na de ingrijpende facelift. Eerste indrukken zijn dat de auto goed rijdt, lekker zit (sportstoelen standaard) en dat de ergonomie goed is.
De standaard auto is door de vorige berijder aangepast met de volgende opties:
- Afgevlakt stuur
- City pakket
- Stoelverwarming
- Audi Soundsystem
- DAB
- Interieurlijsten silver
Ik heb daarbij zelf nog een trekhaak laten monteren die door Audi alleen kan worden geleverd als elektrische variant.

De donkerblauwe kleur van de auto geeft een sportieve uitstraling met de metallic elementen van de grille. Doordat Audi de TFSI modellen standaard met dubbele echte uitlaten levert geeft hem ook het beeld dat hij snel is. Dat valt voor de 150 PK nog wel mee. Hij komt goed mee met het verkeer maar het is geen topper met 150 PK.
Waar wel wat op aan te merken valt is de responstijd van de versnellingsbak. In de standaardinstelling duurt het een seconde voor hij reageert. Dat is best onhandig als je snel wil inhalen en de manier om dat op te lossen is om hem in de S stand te zetten. Had beter gekund. Ik denk er nog over om hem te laten chiptunen bij Tunex. Die kunnen ook de software van de versnellingsbak aanpassen.
De ruimte in de auto achterin is voldoende om met 4 personen prima te kunnen zitten maar dan moeten de voorpassagiers niet in de ruimste stand gaan zitten. De kofferruimte is prima qua vorm en functionaliteit met het opbergpakket (bagagenet en afscheidingsnet). Wat ik een leuke en handige gadget vind is de manier waarop de afdekhoes elektrisch omhoog schuift als je de klep opendoet.

En dan de grote stoorfactor van het eerste model (2019): De MMI! Hoewel het systeem zelf prima is heeft Audi in de eerste versie ook geprobeerd deze te integreren met MyAudi. En wat gewoon niet lukt is om me aan te melden op MyAudi met mijn account. Daardoor is de mobiele app onbruikbaar om de auto op afstand te vergrendelen, om meldingen te ontvangen en om navigatiebestemmingen te kunnen versturen.
Na vele pogingen en ook pogingen van de dealer gaat hij volgende week een dagje terug. De dealer gaat de MMI module compleet vervangen in de hoop dat het dan wel lukt.

MMI werkt eindelijk!

Korte Update:
De dealer heeft het voor elkaar gekregen om zonder de unit te vervangen de MMI te laten werken met de myAudi app en account. Ik heb wel respect voor de inspanningen die ze hiervoor hebben gedaan (Zenna in Velp).
Alle functies werken nu. Inmiddels zitten de winterbanden er ook onder. Dat levert iets meer rolgeluid op dan met zomerbanden maar alles bij elkaar moet ik zeggen dat de auto erg stil vind.
De auto is voorzien van het Audi Sound System. Ik ben redelijk audio-fiel en als ik de auto zelf zou hebben besteld had ik zeker het B & O systeem besteld.

3,5

PRIVATE LEASE Audi A4