Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Audi
  • A4 Avant

Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line (2008)

autoreview

12
Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line (2008)
GS
  • GS2
  • Gebruikersreview
4 april 2009 om 20:49
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringA4 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 21%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 27.800 km
  • 4 april 2009

Medio 2008 was ik in de gelukkige omstandigheid om op de zaak mijn toenmalige A4 door te kunnen schuiven naar een collega en zelf weer te gaan shoppen.

In eerste instantie nog serieus overwogen om voor een waanzinnige aanbieding van BMW in te gaan mbt een 530d Carbon Sport (M-pakket en verder ook loaded)of toch bij m'n roots te blijven en Audi trouw te blijven. Aangezien de ringen persoonlijk (maar ook qua zakelijke uitstraling) toch beter aanvoelden dan de nieren was ik er al snel over eens dat het toch een nieuwe Audi zou gaan worden; maar welke....

Om een lang verhaal kort te houden; de A6 Avant viel af omdat ik de facelift, zeker op de Avant, te beperkt vond en de nieuwe A4 er fantastisch uit vond en vind zien.

Ik ben vaak bij De Waal Autogroep in Tiel geweest en vervolgens ook in Leusden bij Pon in de showroom en zo uiteindelijk voor mijn " ideale A4" gekomen. De Waal is overigens een aanrader, maar dit terzijde.

Gekozen voor de 3.0TDI Quattro met Proline pakket en aanvullend de volgende opties:

* S-Line interieur met op stoelen, pook, matten en stuurwiel witte ipv zwarte stiksels.
* S-Line exterieur
* Bi Xenon
* Tiptronic automaat
* Panorama dak
* 19 " PQF wielen
* Stoelen laten uitvoeren in leer gecombineerd met alcantara.
* Stoelverwarming
* Zwarte hemel
* DVD navigatie met CD-wisselaar, soundsystem en geintegreerde carkit.
* Autohold
* Park assist (Alleen achter)
* Ipod aansluiting welke te bedienen is vanaf de MMI.
* KLeur: Monza Silber (Kruising tussen zilver en licht blauw)

Optie die ik bewust heb overgeslagen was het toch wel zo geroemde drive select; hier kan ik de meerwaarde niet van ontdekken; een sportieve auto als deze kies ik niet om de instellingen af te zwakken met een comfortstand dus die vond ik overbodig. Als ik wil zoeven kies ik wel voor een Benz of Citroen.

ERVARINGEN TOT NU TOE:

Eigenlijk saai om te vertellen maar tot op heden alleen maar een hele dikke glimlach bij iedere rit die ik maak. Veel mooier kan de A4 volgens mij niet en ik kwam laatst een A4 tegen in ABT look, maar dat vind ik persoonlijk over de top. De motorisering is super en de hoeveelheid koppel die je tot je beschikking hebt is bij iedere snelheid fenomenaal. De wegligging is mede door de 19" wielen, het sportonderstel en de quattro aandrijving als de spreekwoordelijke kart en de auto kan hoogstwaarschijnlijk veel meer aan dan dat ik durf.

Bij mijn vorige Audi had ik al de combinatie van een sportonderstel en 18" en dit was al heerlijk en nu met een inch groter gelukkig nog steeds niet te straf. Echt top, al moet ik bekennen dat als je niet zelf rijdt het een stuk harder aanvoelt. Overigens piept of kraakt er niets.

Ik betrap me er de laaste tijd wel op dat ik voornamelijk met de automaat in de S stand rijd omdat de auto dan toch wel veel directer reageert op het gaspedaal, waar voor mijn gevoel in de D het wel eens lijkt of de bak dan eerst iets slipt of moet nadenken.

Echt een hele fijne optie is het "goedkope" autohold wat vooral bij files en stoplichten een verademing is; bijkomend voordeel is dat je bij een stoplicht NOG sneller weg bent maar goed, waar gaat het over. Zeker in combinatie met de automaat zou ik zeggen: altijd doen.

Het panoramadak had in het begin heel iets kuren doordat de windbescherming in geopende toestand iets teveel weerstand gaf waardoor het dak niet lekker sloot omdat de knelbeveiliging het dak weer 1 standje opende maar dat is gelijk verholpen.

VERBRUIK.

Fors maar niet overdreven, dat weet je bij een motor als deze. Tot nu toe over de hele periode genomen, ik heb de tweede stand van de boordcomputer nog nooit gereset, kom ik uit op bijna 1 op 11 (9L/100 km) en dat is mijns inziens meer dan acceptabel.

NEGATIEVE ERVARINGEN TOT NU.

Geen, hopelijk blijft dit zo.

Een paar kilometer verder.

  • 37.489 km
  • 27 juni 2009

De auto is nu lekker ingereden en gelukkig nog steeds alleen maar heel, heel veel plezier. Vooral het vermogen van de auti blijft een genot; bij iedere snelheid zo veel koppel beschikbaar dat iedere bocht een feest blijft. De banden beginnen overigens nu wel akelig dicht in de buurt van de slijtnokjes te komen maar dat vind ik voor de Conti's niet slecht met deze kilometerstand en mijn rijstijl.

Het blijft dus saai maar nog steeds geen enkele wanklank!

Wordt vervolgd.

56000 kilometer

  • 56.000 km
  • 11 december 2009

56000 heerlijke kilometers erop zitten. Ja, ik weet dat het saai blijft maar nog steeds een waanzinnig apparaat.
Wel plots last gehad van trillingen in het stuur op hogere snelheid, maar na een bezoek aan Van Essen banden in Westervoortperfect uitgelijnd en gebalanceerd en sindsdien rijdt dee auto weer als op rails zo strak.

De auto kan veel meer aan dan ik durf of wil rijden dus iedere dag is opnieuw een avontuur. Ik merk wel dat de motor de mate van aggressiviteit van de T-tronic pas de laatste 10-15000km lekker los zijn gekomen. Hij hangt nu veel mooier aan het gas dan in het begin en hoewel ik vooral toen serieus overwogen heb de auto te tunen ben ik eigenlijk niet rouwig dat ik het niet gedaan heb.

Als er mensen zijn die met dit blok goede ervaringen opgedaan hebben met tuning hoor ik dat wel graag.

Nog een half jaar....

  • 138.570 km
  • 13 februari 2012

Time flies wen you're having fun! Wat een fijne auto blijft het toch. Werkelijk nog geen moment spijt van gehad en eigenlijk gaat ie steeds fijner rijden. Altijd meer dan voldoende vermogen, spelen blijft leuk, uitvoering en opties nog steeds naar mijn zin, maar het einde komt in zicht.
Tot nu toe nog steeds geen rare zaken meegemaakt, buiten de reguliere beurten niet in de garage geweest..............op mijn schuif/ kanteldak na. Hoewel ik dat dak nig steeds prachtig en heerlijk vind is de auto hier toch wel vaak voor naar de garage geweest. Tot 2 keer een nieuwe motor in de bediening ervan, 1 keer gehele unit volkomen vernieuwd, 1 keer regulier onderhoud vanwege een door Audi gevraagde modificatie. Erg? Nope. De service, dit keer wegens verhuizing bij Van den Udenhout in Oss, uitmuntend en zie ik maar als een kwestie van pech.

Het verbruik van de auto tot nu toe zweeft iets boven de 1:10 wat gezien mijn rijstijl toch gewoon erg netjes is. Bandenslijtage navenant, maar dat wist ik van te voren. Enige echt jammere is, is dat ik de velgen niet mooi heb kunnen houden. Ondanks de voorzichtigheid toch wel eens een stoepranden meegepakt, iets wat tijdens het "schuren" pijn in mijn maag deed en doet.

Vervolg

  • 13 februari 2012

Hoewel nog niet direct aan de orde, toch al de keus gemaakt voor de nieuwe bolide. Na weer diverse malen bij BMW geweest te zijn gaat de keus toch vallen op een 3.0 TDI A7 in Daytona grijs met 20". Zodra ik hem heb plaats ik de eerste foto's en eerste indrukken. Kan echter niet fout denk ik. Overigens moet ik toegeven dat ik voor het eerst in mijn "automobile carrière " een auto ga missen; mijn A4 3.0 TDI in Monza Silber. Waanzinnig apparaat!

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Audi A4? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Audi A4
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Audi A4

INFO
Audi
Audi
Audi A4 35 TFSI Pro Line (4D/7A)
€ 699
Bekijk nu ⟩
Audi A4 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Audi A4 Avant 2.0 TDI Pro Line S | S-Line |

    Audi A4 Avant 2.0 TDI Pro Line S | S-Line |

    • 2011
    • 259.149 km

    € 6.750

    Audi A4 3.0 TDI Quattro

    Audi A4 3.0 TDI Quattro

    • 2008
    • 370.637 km

    € 6.650

    Audi A4 Avant 1.8 TFSI

    Audi A4 Avant 1.8 TFSI

    • 2009
    • 284.247 km

    € 6.450

Meer Audi A4 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Audi A4 / S4 / RS4 B9 | Nieuw: 2e facelift 2020

    246
    • 3 februari 2020

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Audi A4 specificaties
  • Audi A4 occasions
  • Audi A4 video's
Advies en informatie
  • Audi A4 tests
  • Audi A4 gebruikersreviews
  • Audi A4 index
PREMIUM
Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Audi 80 - 1986 - vs. Lancia Dedra - 1997 - Youngtimer dubbeltest

Het is 1986. Een jaar waarin geld niet meer stinkt en de ‘yuppie’ in opkomst is. Juist voor...

Lees meer
 

Audi A4 reviews

  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 1.8 TFSI 120pk (2010)

    Audi A4 Avant 1.8 TFSI 120pk (2010)

    5
    • 23 mei 2020
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 1.8 TFSI 160pk quattro Pro Line S (2011)

    Audi A4 Avant 1.8 TFSI 160pk quattro Pro...

    • 4 april 2018
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 1.8 TFSI 160pk Pro Line S (2011)

    Audi A4 Avant 1.8 TFSI 160pk Pro Line S...

    • 31 augustus 2017
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line (2008)

    Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line...

    10
    • 10 januari 2016
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 2.0 TDI 120pk Pro Line (2010)

    Audi A4 Avant 2.0 TDI 120pk Pro Line (2010)

    • 23 september 2015
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line (2008)

    Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line...

    6
    • 6 december 2014
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 2.0 TDI 120pk S Edition (2010)

    Audi A4 Avant 2.0 TDI 120pk S Edition (2010)

    8
    • 22 augustus 2014
meer reviews
Rij-impressie Audi A4 2.0 TDI e

Rij-impressie Audi A4 2.0 TDI e

40

We reden met de Audi A4 2.0 TDI e, het antwoord uit Ingolstadt op de Bluemotions van deze wereld....

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    29
    • 20 juni 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Audi S4 Avant betrapt en interieur in beeld

    Nieuwe Audi S4 Avant betrapt en interieur...

    15
    • 9 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 3.0 5V (2002)

    Audi A4 Avant 3.0 5V (2002)

    1
    • 26 mei 2022
  • Nieuws
    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als Competition Plus

    Audi's RS4 en RS5 nog wat sportiever als...

    48
    • 17 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A4 1.8 TFSIe 170pk Edition (2013)

    Audi A4 1.8 TFSIe 170pk Edition (2013)

    • 2 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A4 Avant 2.0 TDI ultra 150pk (2017)

    Audi A4 Avant 2.0 TDI ultra 150pk (2017)

    3
    • 19 maart 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Audi A4 - Blik to the Future

    Nieuwe Audi A4 - Blik to the Future

    153
    • 6 maart 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Audi e-tron 55 quattro S edition (2021)

    Audi e-tron 55 quattro S edition (2021)

    2
    • 26 juni 2022
  • Autotest
    Audi S8 - Eerste rijtest: zo rijdt de 571 sterke vernieuwde topversie

    Audi S8 - Eerste rijtest: zo rijdt de 571...

    44
    • 25 juni 2022
  • Nieuws
    Audi Q5 S edition Competition: aangeklede plug-ins

    Audi Q5 S edition Competition: aangeklede...

    5
    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    Extra heftige Audi's RS4 en RS5 op de prijslijst

    29
    • 20 juni 2022
  • Achtergrond
    Fans verrassen 75 jarige Röhrl met ex-Quattro van de zaak

    Fans verrassen 75 jarige Röhrl met ex-Quattro...

    16
    • 19 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Audi A3 Sportback 30 TFSI Advanced edition (2022)

    Audi A3 Sportback 30 TFSI Advanced edition...

    • 18 juni 2022
  • Nieuws
    'Audi spant rechtszaak aan tegen Nio wegens modelnamen'

    'Audi spant rechtszaak aan tegen Nio wegens...

    69
    • 16 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden