Audi A4 Avant 2.0 TDI 170pk Advance (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | A4 Avant 2.0 TDI 170pk Advance |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 50.000 km |
KM-stand laatst | 68.000 km |
eerste ervaringen
In mijn nieuwe functie deze auto als lease-auto gekregen (net als 99% van de medegebruikers)
Prachtige auto die ondanks nieuwe A4 voor mij een tijdloze schoonheid is. De advance versie is lekker volgehangen en de vorige berijder vond het een goed idee zwart lederen bekleding als optie mee te nemen... totale bijtelling over 46.500 euro..
Ondanks de mindere velgen (lijken soms net wieldoppen) blijft het uiterlijk perfect, mooie vormen en zelf de velgen gaan kloppen na een tijdje (niks geen schreeuwende open velgen). Het is een donkere kleur grijs wat hem goed staat.
Interieur zit als een Audi in elkaar, alles klopt en zit waar het moet zitten. Goed stuur, met heerlijke bediening van audio middels een soort van wieltjes, goed werkende airco/verwarming. Navigatie middels een scherm tussen de meters is even wennen (geen kaart zoals ik altijd gewend was,maar pijlen) maar de locatie is locatie ervan is perfect.
De sportstoelen (optie??) zijn werkelijk perfect.. goede zithouding te vinden ook door de lendesteun en uitschuifbaar zitvlak, goede zijdelingse steun.Ik ben redelijk lang maar kom fit uit de auto na lange ritten, echt subliem!
Verder is de advance versie voorzien van vele luxe extra's, mis alleen de inklapbare buitenspiegels.
Achterin is de ruimte voldoende voor volwassenen en de kofferruimte is ondanks het aflopende raamstijl ideaal. Als optie heb ik een rubberen mat op maat gemaakt voor de kofferbak, ideaal voor de honden en goed schoon te maken (kan ik als tip meegeven)
Dan het rijden.. bij koude start klinkt de motor als de locale bus. wat een herrie! (bekend verschijnsel natuurlijk bij deze VAG motor) eenmaal aan het rijden merk je daar als inzittenden niet veel van dankzij goede isolatie.
Het rijden zelf gaat zeer soepel, mis wel de trekracht van de 170PK onder de 2300 toeren (voelt bijna underpowerd aan), daarboven lijkt het wel alsof de motor nog iets extra's vind en gaat hij zeker in zijn 2 met grote stappen vooruit (slecht voor de banden!)voor comfortabel cruisen is het echter geen probleem.
De 6 bak schakeld perfect alleen is de koppeling erg gevoelig bij het wegrijden, in het begin vaak afgeslagen voor een stoplicht helaas.
Snelwegen zijn geen probleem voor deze auto, soms wel het gevoel dat bij bochten met hoge snelheid de voortrein moeite heeft het vermogen over te brengen en de auto in zijn gereel te houden. Onderstel is duits straf maar toch verrassend comfortabel.
Wel al 2 terugroepacties gehad voor oliepomp en iets voor de telefoon/navigatie.
Daarvoor al naar de garage geweest omdat de radio er mee gestopt was (kon volgens de garage te maken hebben gehad met de terugroepactie)
Al met al tevreden na de 1e 7000 km. Audi heeft ook mijn hart gestolen.
60000 km beurt
- 62.000 km
Zo vandaag auto weggebracht voor de 60.000 km beurt. de schade, helemaal niets (op ruitewisserbladen na) en ook wel verwacht.
bevalt me tot op heden prima, maar toch wel 2 kantentekeningen plaatsen. Zo vind ik de afdekhoes in de auto welke vastgemaakt zit aan de achterbank erg onhandig. als je de bank in delen weer neerklappen kan dat alleen maar of het grote stuk (2/3) of helemaal, daar het kleine stuk (1/3) gelijk de afdekhoes meeneemt.
Ook begrijp ik de 5e versnelling niet, deze gebruik ik nauwelijks en heeft voor mij geen toegevoegde waarde, trekkracht genoeg in 6 en voor inhaalacties is de 5 niet voldoende en moet je terug naar 4.
Afscheid.... maar wel terecht
- 68.000 km
Hierbij mijn laatse update inzake de Audi. Veranderd van baan, dus auto inleveren. en dat vond ik best jammer, tot de laatste week. Begon hij spontaan vlam te vatten. Gelukkig op tijd gezien en vooral geroken (geen lampje die waarschuwde) en snel aan de kant gezet en iemand laten komen. (audiservice overigens niet echt top, te lang moeten wachten en leasemaatschappij had gebeld maar dat mocht niet, ik moest het persoonlijk doorgeven (wat handig is zonder pen en bijna lege batterij van mobiel) en dan ook nog iemand sturen die hele andere informatie kreeg, andere straat en ander mankement. maar goed terug naar de auto, er was een benzineslang gescheurd, waardoor benzine op de turbo en uitlaat terecht kwam en begon te roken en branden. Vervangen onder garantie (dat mag ook wel, echt een schande hadden ze moeten zien bij 60.000 km beurt)
N
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.