Audi A4 Avant 2.0 TDI 143pk Pro Line (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | A4 Avant 2.0 TDI 143pk Pro Line |
---|---|
Versnellingen | 1, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 21 km |
KM-stand laatst | 9.800 km |
1st 10.000k down...
- 9.800 km
Heb sinds de herfstvakantie m'n A4 Avant PL Business Automaat. Bessteld in het Arubablauw met sportonderstel, LM (ProLine wielen 16") en chromen dakrails en sierlijsten.
Geweldige auto en ben erg content met m'n automaat. Rij ongeveer 1500-1700km per week met veel files en dan is een automaat de beste investering die je kunt doen.
Kleur werd door velen gewaagd bevonden maar ben tot op dag van vandaag erg blij. Zeker als ik al die saaie grijze en zwarte A4's in de files aan me voorbij zie kruipen weet ik weer waarom ik deze wilde.
Velen snappen niet waarom ik geen 17" heb genomen. Belangrijkste reden waren de kosten, geen behoefte aan eigen bijdrage en uiteindelijk heb ik hem 2cm laten verlagen door Audi zelf wat de looks absoluut ten goede komt. Sterker, heb hem naast een 17" gezet - ook verlaagd - en vind de mijne gewoon mooier. Die dikke bandenn (beetje ballon-type) maken hem gewoon dikker, al die 17" zijn laagprofiel en dan moet je de auto minimaal 3-4cm verlagen en dat kost bij Audi weer snel 700e extra (...)
Rijden is subliem, soms kan hij z'n vermogen niet goed weg en 'stotteren' de banden maar eenmaal warm en nu na 10.000k achter de kiezen topauto.
Ik heb het basis Audi-nav erin zitten wat prima z'n werk doet - de bediening valt me soms tegen. Je kunt niet gemakkelijk ff een menu terugscrollen als je iets anders wilt invoeren. Verder is het kiezen tussen klein scherm (tussen de tellers) en op dashboard niet heel makkelijk, had beter gekund.
Verbruik hou ik absoluut niet bij maar geloof dat het redelijk is. Z'n prestaties zijn prima te noemen - in begin haalde hij met moeite 205kmh nu trekt ie zo door naar de 221 (rij wel eens Duitsland).
Minpunten heeft ie ook. Hij wil nog wel eens afslaan als je koude motor hebt en te snel in z'n D schakelt en wegrijdt. Dan moet je alle schakelingen uitzetten, terug in P of N en rustig weer starten. Best wel genant midden op kruising want kost erg veel tijd. Daanrnaast behoort electronische sleutel bij uitschakelen na een klikje in een release-stand te komen zodat je hem uit het dashboard kunt halen. Dit hapert nog wel eens, dan moet je auto eerst weer starten en uitzetten en ritueel herhalen. Is redelijk irritant.
Zicht rondom is prima - hoewel ik al 2 kleine touches heb gemaakt omdat de 'lippen' op de voorspoiler zo laag en uitsteken dat je een stoeprand (of die belachelijke parkeerbumpers) makkelijk raakt.
Verder prima kar. Mocht ik iets niet gemeld hebben wat je wel graag wilt weten voor d aanschaf dan laat maar horen.
grz,
Tinus
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.