Audi A4 Avant 2.0 TDI 143pk Pro Line (2008)

autoreview

Audi A4 Avant
Audi A4 AvantAudi A4 AvantAudi A4 AvantAudi A4 AvantAudi A4 AvantAudi A4 AvantAudi A4 AvantAudi A4 AvantAudi A4 AvantAudi A4 AvantAudi A4 AvantAudi A4 AvantAudi A4 AvantAudi A4 AvantAudi A4 AvantAudi A4 AvantAudi A4Audi A4Audi A4Audi A4

Signalement

UitvoeringA4 Avant 2.0 TDI 143pk Pro Line
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf21 km
KM-stand laatst9.800 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

1st 10.000k down...

  • 9.800 km

Heb sinds de herfstvakantie m'n A4 Avant PL Business Automaat. Bessteld in het Arubablauw met sportonderstel, LM (ProLine wielen 16") en chromen dakrails en sierlijsten.

Geweldige auto en ben erg content met m'n automaat. Rij ongeveer 1500-1700km per week met veel files en dan is een automaat de beste investering die je kunt doen.

Kleur werd door velen gewaagd bevonden maar ben tot op dag van vandaag erg blij. Zeker als ik al die saaie grijze en zwarte A4's in de files aan me voorbij zie kruipen weet ik weer waarom ik deze wilde.

Velen snappen niet waarom ik geen 17" heb genomen. Belangrijkste reden waren de kosten, geen behoefte aan eigen bijdrage en uiteindelijk heb ik hem 2cm laten verlagen door Audi zelf wat de looks absoluut ten goede komt. Sterker, heb hem naast een 17" gezet - ook verlaagd - en vind de mijne gewoon mooier. Die dikke bandenn (beetje ballon-type) maken hem gewoon dikker, al die 17" zijn laagprofiel en dan moet je de auto minimaal 3-4cm verlagen en dat kost bij Audi weer snel 700e extra (...)

Rijden is subliem, soms kan hij z'n vermogen niet goed weg en 'stotteren' de banden maar eenmaal warm en nu na 10.000k achter de kiezen topauto.

Ik heb het basis Audi-nav erin zitten wat prima z'n werk doet - de bediening valt me soms tegen. Je kunt niet gemakkelijk ff een menu terugscrollen als je iets anders wilt invoeren. Verder is het kiezen tussen klein scherm (tussen de tellers) en op dashboard niet heel makkelijk, had beter gekund.

Verbruik hou ik absoluut niet bij maar geloof dat het redelijk is. Z'n prestaties zijn prima te noemen - in begin haalde hij met moeite 205kmh nu trekt ie zo door naar de 221 (rij wel eens Duitsland).

Minpunten heeft ie ook. Hij wil nog wel eens afslaan als je koude motor hebt en te snel in z'n D schakelt en wegrijdt. Dan moet je alle schakelingen uitzetten, terug in P of N en rustig weer starten. Best wel genant midden op kruising want kost erg veel tijd. Daanrnaast behoort electronische sleutel bij uitschakelen na een klikje in een release-stand te komen zodat je hem uit het dashboard kunt halen. Dit hapert nog wel eens, dan moet je auto eerst weer starten en uitzetten en ritueel herhalen. Is redelijk irritant.

Zicht rondom is prima - hoewel ik al 2 kleine touches heb gemaakt omdat de 'lippen' op de voorspoiler zo laag en uitsteken dat je een stoeprand (of die belachelijke parkeerbumpers) makkelijk raakt.

Verder prima kar. Mocht ik iets niet gemeld hebben wat je wel graag wilt weten voor d aanschaf dan laat maar horen.

grz,
Tinus

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.