Audi A4 Avant 1.8 TFSI 120pk Pro Line (2010)

autoreview

Audi A4 Avant 1.8 TFSI 120pk Pro Line (2010)

Signalement

UitvoeringA4 Avant 1.8 TFSI 120pk Pro Line
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand laatst140.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijne auto

  • 10.000 km

De auto is nu 3 maanden oud en de 230nm voldoen ruimschoots, ookal merk je dat hij bovenin niet veel meer doet. De 1e duizend kilometer keurig onder 3000tpm gebleven. De kleur teakbruin met beige bekleding staat hem mooi! In ieder geval een originele kleur die je wel goed schoon moet houden, want vies is ie wat smoezelig. Ik zou hem graag willen chippen maar durf het niet aan, dus niet gedaan. Na 10.000 km moest er een liter olie bij, wat volgens audi normaal is. Iedere keer dat je instapt geniet je weer van het mooie interieur en het MMI systeem waar je natuurlijk je hele muziekbestand in kwijt kan op de SD2. So far so good!

Nieuwe waterpomp

  • 40.000 km

Tijdens de eerste lange reis naar Spanje in juli 2011 echt kunnen beoordelen hoe de auto zich houd met volle bepakking en 4 personen, en eerlijk is eerlijk je reist stil conforabel en stapt nog redelijk fris uit na 1700 km rijden. Het verbuik lag rond de 1 op 11 ook al beweert de boordcomputer beter. Kruissnelheid lag rond de 140 KM op de peage. Het vermogen van 120 PK en 230 nm is voldoende maar niet meer dan dat. Je moet niet proberen de snelle jongens bij te houden, maar tot de 180 KM/u gaat het allemaal prima. Helaas een smetje, in Spanje problemen met de koeling (KM stand 40.000) en noodgedwongen Audi Lloret de Mar opgezocht (kom je daar ook nog eens). Prima service en onder garantie is de waterpomp vervangen, ik was de auto 2 dagen wkijt maar kreeg een mooie A1 als leenauto mee.

Olieverbruik

  • 57.000 km

KM stand is nu 57.000 en het olieverbuik was 1 liter op 10.000 km wat ik al veel vind maar volgens audi wittebrug den haag geen probleem (dit is de fabrieksnorm), echter nu is het verbruik gestegen naar 1 liter op 6.000 km en dat vind ook audi hoog, 9 jan gaat hij voor de 60.000 km beurt, dus ik ben benieuwd. verder is nu ook de airco koudemiddel leeg, dat geet de auto keurig aan, alleen wittebrug heeft geen tijd, dus ik moet wachten tot 9 jan. Niet echt klantgericht maar goed het kan geen kwaad aldus een airco expert.

Rijd nog als nieuw, neem geen beige bekleding ..

  • 109.800 km

Het is toch wel knap van Audi dat de auto na zoveel km van binnen nog als nieuw lijkt, alleen de beige bekleding is erg besmettelijk, maar met de textiel reiniger van de Action, 2 euro per fles, blijft hij mooi schoon!
De 120 PK versie blijft toch aan de magere kant, maar hij loopt keurig 210 op de teller. Mooiste compliment van mijn buurman die meereed, ik hoef niet harder te praten als je op de snelweg rijdt, dat klopt de auto is erg stil. De winterbanden Snowtrac Extreme van Vredenstein doen het goed maar zijn wel wat lawaaiig.
Verder geen enkel technisch probleem te melden, olieverbruik blijft hoog, 1 liter op 7.000 km maar dankzij de ingebouwde oliemeter en waarschuwingen middels een luide piep kun je niet vergeten tijdig bij te vullen.
Ik kan niet anders zeggen dan dat dit een zeer goede auto is.
Het verbruik ligt nog steeds keurig op gemiddeld 7.2/100 KM net als de fabrieksopgave van Audi.
Binnenkort gaan we de 120.000 beurt doen, ben benieuwd, maar vrees dat er niets te meldden is.
Wel al gekeken naar de opvolger, wordt of de nieuwe 320i touring EDE met 20% bijtelling of de Range Rover Evoque 2.2. Edi, iets heel anders...

Motorrevisie

  • 140.000 km

Het olieverbruik was opgelopen tot 1 liter per 2000 kilometer, tijd dus voor een bezoek aan Wittebrug. Na een meting conclusie dat een revisie noodzakelijk is. Kortom nieuwe zuigers en zuigerveren, onder coulance Audi vervangen, leasemaatschappij hoeft slechts eur 2800 te betalen... Wel moet ik zeggen dat de service bij Wittebrug uitstekend is. Aandacht en begrip, uitleg en een nette vervangende auto. Maar het blijft raar een premium auto van eur 38.000. Hij rijdt weer als nieuw en verbruikt geen druppel olie meer.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (12)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.