Audi A4 2.4 5V (1998)
autoreview
Signalement
Uitvoering | A4 2.4 5V |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 250.000 km |
KM-stand laatst | 298.600 km |
Op zaterdagochtend effe op een neer om te "kijken"
- 251.000 km
Na in April 2018 eindelijk 18 te worden en een tijdje met de Golf Cabriolet uit 1985 te rijden was het toch maar tijd om i.v.m kilometers voor school en werk maar een wat nieuwere en luxere auto te kopen. Maar het liefst wel met een budget van hooguit 500 euro. Ik kon het zelf niet geloven toen ik bij een garage voor 500 euro een 2,4 30 klepper V6 zag staan en was er eigenlijk al bijna van overtuigd dat met de kilometerstand die de auto had dat ie toch al aardig wat zou hebben meegemaakt. Maarja wat is 500 euro voor een Audi nou? Dus toch maar gemaild en binnen een korte tijd reactie terug met een adres en tijd.
Na meer dan 2 uur in de auto te hebben gezeten eindelijk aangekomen bij de garage en hem van buiten bekeken was toch wel te zien dat de auto inderdaad verhalen had. Maar toen de garagehouder eenmaal de sleutel omdraaide en de audi moeiteloos zijn 6 cylinders in het rond gooide was ik eigenlijk al verkocht (ook aangezien het weggegooid geld was aan brandstof om weer terug naar huis te rijden met niets). En na een kort testritje besloten om hem mee te nemen. De foto bij de benzinepomp is hoe hij erbij stond toen ik hem kocht.
De gebreken
- 252.000 km
Nadat ik de auto thuis had gebracht samen met mijn vader ben ik diezelfde avond nog naar een festival geweest waardoor ik geen tijd had om verder naar de audi te kijken.
Nou was het een en ander al bekend over wat er niet klopte met de auto.
1. De apk was al een maand of 3 verlopen.
2. De achtervering was helemaal weg i.v.m lekke schokdempers. Deze bleken later helemaal leeg te zijn dus ze dempte helemaal niets meer.
3. De banden leken wel 100 jaar oud.
4. Er zou volgens de garagehouder een draagarmdeel niet meer goed zijn. Dit bleek later niet zo te zijn maar wel een stuurkogel niet goed.
5. Nadat de auto bij de apk was geweest bleken beide voorste remslangen aangevreten te zijn door roest. Geprobeerd om deze zelf te vervangen maar 1 van de aansluitingen brak af en heb deze laten doen door de garage.
Al met al viel alles behalve de banden (225/45/17) mee qua kosten en was ik met 130 aan onderdelen apk gekeurd.
We hebben m nog
- 290.000 km
Nouja hier zijn we dan meer dan een jaar verder sinds aankoop en nogsteeds rijd ik er elke dag mee. Ondertussen wel wat onderhoud gehad:
Door onoplettendheid de carterpan aan gort gereden dus hier ziet nu een nieuw exemplaar op ook maar gelijk de olie ververst.
Linksvoor alle draagarmen vervangen + aslichaam ivm vastgeroestte pinchbolt en aan de rechterzijde de 2 bovenste vervangen. Buiten dit en misschien een lampje is ie voor bijna niets door de apk heen gekomen.
Einde van een tijdperk
- 298.600 km
Helaas.
Toch maar naar een nieuw baasje gegaan op bijna 2 uur rijafstand van mij. Prachtige auto wel en heel veel plezier mee gehad.
Heb de auto uiteindelijk toch nog voor 2x mijn aankoopprijs verkocht dus mag niet klagen.
Laatste foto is hoe ik hem heb verkocht.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.