Audi 80 Avant 2.0 E 90pk (1994)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 80 Avant 2.0 E 90pk |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1994 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 198.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Deze Audi is mijn eerste eigen auto. Hiervoor al geruime tijd in de auto van mijn ouders kunnen rijden (Opel Astra 1.6i Station uit 1996), en later toch maar voor een eigen gegaan. Eisen die ik stelde waren niet per se hoog:
- stationwagon
- 1992-1996 (1994)
- 1000 tot 4000 euro (3000 euro)
- 150.000 tot 250.000 km (afhankelijk van merk) (198000km)
Toen ik de auto voor het eerst zag viel me al meteen op dat het absoluut een flinke bak is, en de geweldige staat waarin hij verkeerde. Geen lakschade, geen deukjes en ook technisch perfect. Er zit het een en ander aan opties op (trekhaak, electrisch glazen dakvenster, airbag, verlaagd, spoiler, donkerder glas, sportstuur etc.), maar geen airco, wat ik toch wel mis, aangezien het interieur redelijk snel warm is.
Verder niets dan lof, de auto rijdt heerlijk, schakelt als nieuw, trekt goed op met het verkeer, ookal is de 90pk misschien wat aan de zwakke kant. Het is echt een heerlijke auto, alleen niet voor de sportieve rijder bedoeld (gelukkig maar). 140 op de snelweg is geen enkel probleem met 4 man en bagage.
Omdat de auto verlaagd is, is de ophanging wat stugger dan normaal, ondanks dit toch nog 5 sterren. Enige minpunt zijn drempeltjes, die vindt-ie echt niet leuk...
PROBLEMEN
Tot nu toe geen echte problemen gehad. Door het verlaagd zijn van de auto is wel de middenpot beschadigd geraakt en vervangen, maar dat had meer met mijn ’wennen aan de auto’ te maken dan aan Audi te wijten is. Verder nog geen enkele reparatie gehad, alleen een zacht tikken geluid onder de motorkap, waarvan men nog steeds niet weet wat het is. Ik lig er niet wakker van in elk geval.
Edit 02/07/06
Na een preventieve keuring door een vakbekwame hobbyist, zijn er een aantal gebreken aan de orde gekomen waar ik toch niet zo blij over ben.
- Homokineet links voor finaal aan barrels (inclusief montage € 170)
- Ophangrubbers motor oud/droog/versleten (€ 10 per stuk, véél arbeidsloon)
Reparatiekosten vallen mee, distributieriem gaat nog vele kilometers mee, evenals de schokbrekers. Enige dat ik zou kunnen bedenken is toch weer de uitlaat. Deze blijft gewoon problemen geven en lekt vrij snel (origineel onderdeel).
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.