Audi 80 Avant 2.0 E 90pk (1994)

autoreview

Audi 80 Avant 2.0 E 90pk (1994)

Signalement

Uitvoering80 Avant 2.0 E 90pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf290.000 km
KM-stand laatst290.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Duitse Degelijkheid

  • 290.000 km

Na diverse autos te versleten te hebben, golf, fiat siecento, seat toyota, kwam ik op een dag, op facebook via via een auto tegen. Een audi 80 Avant. 300 euro moest hij kosten. Het was nog in de buurt ook, paar straten verderop. Had wel 290.000 op de klok staan. Hmm maarja, 300 euro is niet veel geld voor een audi!.

Afspraak gemaakt en proefritje gemaakt, wauw, wat rijd dat goed! Zeker als je het vergelijkt met mijn starlet!.

Verder had hij wel zijn spoortjes, lakschade op de motorkap, en het zijscherm en linkervoorportier is ooit iemand bezig geweest om te schuren, maar nooit afgemaakt.

De koop rond gemaakt, en de slagroom op de taart, 4 bijna hagel winterbanden op velgen er zo bij! Helemaal goed!

290.000 km. Zou je toch afschrikken. Zelf heb ik hier uren lang op autoweek zitten zoeken naar een goeie review over een audi 80. In 1 van deze reviews zei ook iemand, ik kan niet begrijpen dat er niemand meer in zon auto wil rijden, het is een audi, heerlijk ruim, je kan overal bij, en wat voor mij belangrijk is, GEEN ROEST. BAM!. 20 jaar oud. Niets te vinden. Dat zijn de echte autos. Koop je een mercedes van 5 jaar oud, heb je alsnog roestproblemen.

Inmiddels 2000km verder en ben het een en ander tegengekomen.

-bestuurderstoel zit los (las op een forum dat er was glijbusjes vervangen moet worden.
-Verbruik gemid. 1 op 10. Volle tank is bijna 100 euro, dus dan wil je er opzich wel wat km mee rijden.

- Olielampje brand af en toe!!! Shit, toch een miskoop gedaan? Het geluk wat ik heb is dat ik zelf 6 jaar vw/audi monteur ben geweest, dus ik kan een hoop zelf!. Als eerste gelijk maar nieuwe filters, verse olie en nieuwe vonkers er in gezet(was laaaaannngggg niet gedaan!!) Helaas na 50km weer het lampje aan. Hmm. De sensoren schoongemaakt. Hele tijd goed gegaan. Maar opnieuw brand hij. Oliedruk in orde inmidds 500km verder.

Na een avondje sleutelen, ben ik er achter gekomen, toen het lampje weer ging branden, de stekkers losgehaald van de sensoren. Blijft het lampje branden! Dat hoort niet! Want de sensoren zijn massa schakelend. Stekker los = lampje uit. Gaf ik voor de gein een tik op het dashboard lampje uit... Vreemd verhaal...

Inmiddels heb ik een trekhaak onder de audi gezet, ivm dat ik aan motorcross doe en met de caravan op stap ga!

Ook maar een nieuwe uitlaat besteld, kompleet van voor naar achter, 80 euro! Geen geld! Ik houd jullie op de hoogte!

(292.000) Paar dingetjes...

Vandaag de 292.000 aangetikt. Toch ergerde ik mij aan het feit dat de motor niet warm werd. Alleen voor het stoplicht liep hij op.
Tijd om de thermostaat te vervangen. Afgelopen vrijdag deze vervangen, was even zoeken, stuurpomp los, steun los en daar zit hij, onder op het blok. Losgehaald, gelijk liep het koelwater door de thermostaat naar buiten (koude motor). Zogezegt zogedaan, deze vervangen, koelwater weer bijgevuld en warm laten lopen. Systeem komt op druk en toen KNAL! Scheurd het waterflenshuis boven op het motorblok. Jammer, weer een dag geen auto. Gelukkig zit Rijsbergen 10 meter van me werk dus gelijk even een nieuw flensje gehaald á € 10,- . Zaterdag alles gemonteerd. Motor word weer netjes warm.

En toch ben ik nog niet tevreden. De temperatuurmeter komt eigelijk nooit boven de 80 graden, maar zodra ik ga rijden zakt deze terug naar de 65/70 graden. Maar de koelvin slaat al in bij 70 graden. Erg snel lijkt me.

APK komt steeds weer dichterbij, volgende week de middendemper en einddemper monteren, wiellagers achter wat afstellen (veel speling, maar is afstelbaar) nieuw knipperlichtglas links ergens scoren, en een stadslichtlampje vervangen. dan kan die door naar de apk.

Nu de thermostaat vervangen is, gelijk maar is even in de gaten houden hoeveel de auto nou werkelijk verbruikt, en of deze vooruit gegaan is.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens