Alfa Romeo Spider 2.0 Twin Spark 16V L (1997)

autoreview

Alfa Romeo Spider
Alfa Romeo SpiderAlfa Romeo SpiderAlfa Romeo SpiderAlfa Romeo SpiderAlfa Romeo SpiderAlfa Romeo SpiderAlfa Romeo SpiderAlfa Romeo Spider - interieur

Signalement

UitvoeringSpider 2.0 Twin Spark 16V L
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf1999
KM-stand bij aanschaf55.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Met pijn in mijn hart heb ik na 7 jaar dan eindelijk mijn Spider ingeruild, voor een Alfa 159. Gezien de enorm hoge km. stand natuurlijk een verstandige keuze. Heb de auto destijds bij een dealer gekocht voor 60.000 gulden met 55.000 km op de teller.

Voor een 2-liter zit er best pit in, en dat geluid... kippenvel! Mijn wagen had 17’ Milano-velgen (erg mooi), maar bij snelheden boven 170 km/u niet prettig om mee te rijden. Het onderstel lijkt dan te zenuwachtig. Misschien heeft dit ook te maken met de cabrio-carosserie, die duidelijk zwakker is dan die van een coupe. Het dashboard voelt nog steeds stevig (geen rammeltjes), maar de kwaliteit van het leer viel me wel wat tegen. Het zwart is inmiddels donkergrijs en ondanks veel onderhoud toch volledig uitgedroogd.

Ondanks dat het model al ruim 10 jaar meegaat, ziet ie er nog steeds blits uit, en wordt er nog regelmatig een duim omhooggestoken.

Geweldig dat je met deze cabrio gewoon de wasstraat in kan rijden. Het dak is nog steeds nieuw. Wel heb ik spijt dat ik geen versie met electrische kap heb gekocht.

Functionaliteit van deze auto is natuurlijk nul, maar zelfs na zo’n lange tijd blijft het een genot om er in te rijden! Als je het onderhoud laat uitvoeren zoals het hoort, heb je er -denk ik- een geweldige auto aan die minstens zo betrouwbaar is als je partner!

Ik zou er zo weer een durven kopen!

PROBLEMEN

Kapotte bougie-kap (EUR 37.00)
Waterpomp vervangen bij 197.000 km (EUR 630.00)
Nokkenasvervroeger bij 270.000 km (EUR 470.00)
Kapotte fusee-kogel bij 305.000 km (EUR 212.00)

In tegenstelling tot mijn 75, die nog wel eens kleine elektrische problemen had, lijkt de Spider veel degelijker.

Tja, misschien heb ik geluk gehad, maar ben er na 15 jaar Alfa rijden wel van overtuigd geraakt dat veel Alfa-problemen ontstaan door het ontwijken van de dealer.
Natuurlijk betaal je daar de hoofdprijs, maar gezien de afwijkende onderdelen en onderhoudsschema die Alfa Romeo gebruikt 100% aan te raden.

Alle waar is naar zijn geld...

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.