Alfa Romeo GTV6 2.5 (1983)

autoreview

Alfa Romeo GTV6 2.5 (1983)
Alfa Romeo GTV6 2.5 (1983)Alfa Romeo GTV6 2.5 (1983)Alfa Romeo GTV6 2.5 (1983)Alfa Romeo GTV6 2.5 (1983)Alfa Romeo GTV6 2.5 (1983)

Signalement

UitvoeringGTV6 2.5
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1983
Jaar van aanschaf1988
KM-stand bij aanschaf35.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De GTV-6 was altijd mijn droomauto, maar nieuw toch te prijzig.
In 1988 een metallic donker grijze V6 uit 1985 gekocht bij een Alfa dealer.
Later bleek bij navraag in Italië dat de auto gebouwd was in april 1983 en naar Frankrijk was geleverd, hij heeft dus een tijdje onverkocht rondgezworven door Europa, alvorens in Nederland nieuw op kenteken te zijn gezet!
Als echte Alfist, neem je een aantal onhebbelijkheden van zo’n auto op de koop toe.
Zoals lekke koppakkingen, lekke krukaskeeringen, lekke distributieriemspanner, ruime uitlaatklep geleiders etc.

De wagen is schitterend van vorm, een echt Giugiaro ontwerp uit de jaren 70, en is vrij zeldzaam, er zijn in totaal in zes jaar bouwtijd iets meer dan 20.000 exemplaren gemaakt (hoeveel zullen er nog over zijn?)
Het motorgeluid is fantastisch, door de montage van een open Ansa eindpijp is dat bij de mijne nog eens versterkt.
Niet voor niets werd de auto wel eens de ’poor man’s Ferari’ genoemd!
Ik gebruik de auto nu echt als een hobby/verzamel/liefhebbers object en rij vrijwel geen kilometers meer.
Voor ons dagelijks vervoer ben ik bij het moederbedrijf van Alfa terecht gekomen, nl.Fiat!

PROBLEMEN

zie boven

3,3
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens