Alfa Romeo 164 Super 2.5 Turbo Diesel (1997)

autoreview

Alfa Romeo 164
Alfa Romeo 164Alfa Romeo 164Alfa Romeo 164Alfa Romeo 164Alfa Romeo 164Alfa Romeo 164Alfa Romeo 164Alfa Romeo 164 - interieur

Signalement

Uitvoering164 Super 2.5 Turbo Diesel
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf190.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Mijn eerste 164 Turbo diesel (1991) kocht ik vooral vanwege de gunstige tweedehands aanschafprijs. Maar hij verloochende zijn afkomst niet door toch wel de de nodige reparaties. Het was dus een gokje toen ik in 2001 opnieuw voor een 164TD koos, ook weer vanwege de gunstige aanschafprijs. De auto heeft er nu 330.000 km op zitten, waarvan ik er zelf 140.000 heb gemaakt. En mijn limo rijdt zonder grote problemen nog steeds als een nieuwe. Het is een zeer comfortabele en en betrouwbare reiswagen. Nimmer heb ik onderwerg problemen gehad.
De auto kent wel kleine onhebbelijkheden. De meest irritante is display van climate control dat de meeste tijd onleesbaar is. Ook de motortjes van de elektrische spiegels doen het al lang niet meer, maar daar valt goed mee te leven.

PROBLEMEN

Regulier onderhoud doe ik zelf, voor het zware raparatiewerk ga ik naar een vakagarage, maar die heeft mij niet vaak gezien. De totale onderhouds en reparatiekosten bedragen daardoor slechts op 3,25 eurocent per kilometer. De lijst met met echte reparaties is niet indrukwekkend:
190.000 km: Draagarmrubbers achter
202.000 km: Hulpkoppelingcylinder
260.000 km: Radiateur, remklauw achter
285.000 km: ECC display (werkt nu weer niet, typisch 164!)
300.000 km: Koelwaterthermostaat
325.000 km: Stuurhuishoes, wiellager achter

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens