Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD Edizione Esclusiva (2004)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 156 Sportwagon 1.9 JTD Edizione Esclusiva |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 87.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Update 25/07/06
De Alfa is inmiddels ingeruild voor een Avensis station, veel onderhoud gehad aan de Alfa maar zeker ook veel plezier. Aangezien de Avensis als voorloper achter kan blijven bij de dealer straks is die ruil dus puur een praktische keuze geweest, enfin
Na de beurt en de montage van de nieuwe voorbanden liepd e Alfa als een hele ander auto, het trillen was verdwenen, de roetpluimen weg. Wegligging was al prima comfort idem. Aanrader, maakte het ook dat ik gericht ben gaan zoeken naar een van de laatste nieuwe 156’s en de nieuwe 159....
Zoals gezegd de Shortlist bestond uit: Mitsubishi Outlander Invite+, Alfa 159 SW Distinctive, Opel Vectra Executive, Hyundai Tucson, Hyundai Santa-Fe Elite, Kia Sorento, Suzuki Grand Vitara......
De keuze is nu gemaakt : Hyundai Santa Fe II 2.2CRDI DynamicVersion , zodra de auto binnen is komt er weer een nieuwe review.
De voorloper....
Zoals in mijn Vorige review al gemeld heb ik dus een nieuwe baan, het mooie daarvan is dat er dus ook weer een nieuwe auto mag komen.
Als voorloopauto rij ik momenteel in een Alfa Romeo 1.9 JTD Sportwagon, en dat is geen straf!
Het ophalen viel echter zwaar tegen, de vorige berijder was blijkbaar niet zo trots op deze auto dat hij er als nieuw bij stond, volgens de leasemannen was de auto schoon binnen de norm....
Enfin, een dag later na een uurtje of 8 mijzelf druk gemaakt te hebben met leervet, cockpitspray, velgenreiniger, commandant, shampoo en ’zwarte’ wax staat ie van binnen en van buiten weer te glimmen als een (bijna) nieuwe.
Hoe het rijdt? Geweldig, hoe het zit idem, stijl heeft de auto meer dan voldoende ook na jaren blijf ik het een ontzettend mooie dynamische, stijlvolle en sportieve station vinden.
De motor is ontzetten schakellui te rijden en heeft voldoende pit om eens flink te accelereren. Het is een diesel en dat blijf je horen, echter storend is het nooit.
Het schakelen verloopt soepel, de pook staat precies goed en ook de stoel stuur positie is top. Het is alweer wat jaren geleden dat ik weer handgeschakeld rij maar het bevalt prima.
Van binnen ziet alles er top uit, ik lees wel eens dat de gebruikte materialen niet ’je van het’ zijn maar dat kan ik niet beamen. De combinatie zilver accenten met het rode lederen interieur was even wennen maar valt zeker niet tegen.
Na 3000 plezierige kilometers heb ik (afgezien van het ingebouwde VDO nav systeem) nog geen minpuntjes gevonden.
Zodra ik wat meer km’s erop heb zitten zal ik de review weer gaan aanvullen.
PROBLEMEN
De beurt zit eraan te komen.
Puntjes die meegenomen gaan worden;
-Twee nieuwe voorbanden
-Nieuwe kenteken platen ivm diefstal kentekenbewijs
-Spiegelkap laat los
-Achterdeur kraakt vanwege de inbraak
-Glas mistlamp kapot
-Lamp vervangen
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.