Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Autotests
  • Toyota
  • Avensis Verso

Toyota Avensis Verso 2.0 VVT-i Linea Luna (2004)

Gevoelloos, maar goed

Toyota Avensis Verso 2.0 VVT-i Linea Luna (2004)
  • Autotest
21 maart 2006 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
De Avensis Verso is een beetje een Japanner van het oude stempel. Hij rijdt prima, behoorlijk vlot zelfs, maar het gaat allemaal een beetje gevoelloos. De Verso biedt redelijk zitcomfort op de derde zitrij, maar dat hoort eigenlijk ook in een MPV.

Vroeger was álles beter en als je de verhalen mag geloven was iedereen gelukkig. Vroeger ging je met vier kinderen op de achterbank van het Kevertje op vakantie naar de Bodensee. Vroeger schikte je gewoon wat in als je met velen in de auto moest. Maar de kinderen die toen hutjemutje op de achterbank zaten, kiezen nu massaal voor de MPV. Vaak hebben ze de ruimte niet eens nodig en gaat het erom dat, áls het nodig is, er ruimte voor iedereen is. En voor autofabrikanten is het de nieuwste uitdaging om zoveel mogelijk zitplaatsen op zo weinig mogelijk onderstel te krijgen.


Oude bekende
De Toyota Avensis Verso behoeft nauwelijks enige introductie, want die kennen we intussen wel. Hij kreeg onlangs nieuwe, scherpere koplampen en iets gewijzigde achterlichten. Technisch veranderde er eigenlijk niets. De Toyota Avensis Verso is leverbaar als 5-, 6- of 7-zitter, waarbij alleen de laatste twee uitvoeringen zitplaatsen op de derde rij hebben. Dat zijn dan gewoon uitneembare stoelen. Dat heeft als voordeel dat er geen laadruimte verloren gaat als je ze niet gebruikt, maar het nadeel is dat je wel loopt te sjouwen met die loodzware dingen als je ze niet wilt meenemen.. Bovendien moet het maar net zo uitkomen dat je die stoelen ergens kunt achterlaten.


Wurmen
Bij de Toyota Avensis ontgrendel je met een hendeltje de stoel op de tweede rij zodat die naar voren klapt. Je wurmt je door het gat en laat je op de stoel van de derde zitrij vallen. Het is een volwassen zetel, die op zich prima zit. Maar je hebt wat last van de beperkte hoofdruimte en het feit dat je voeten hoog staan. Dan steunen je dijbenen niet op de zitting en dat is op lange duur vermoeiend. De Avensis is toch redelijk ruim op de derde rij. En als je daar veel gaat zitten, dan moet je het gesjouw met de stoelen maar even op de koop toe nemen.


Ademhaling
Onder de motorkap van deze Japanner vinden we een viercilinder tweelitermotor, om precies te zijn meet 'ie 1.998 cc, die 150 pk levert. Nou maken de Japanners gebruik van een door variabele kleptiming verbeterde ademhaling en dat lijkt z'n vruchten af te werpen. De motor staat goed zijn mannetje en deze familieauto is allesbehalve traag. Dat mag ook wel, want dikkere motoren zijn er niet leverbaar.


'Oudere' generatie
De Toyota Avensis Verso is nog een beetje een Japanner van het oude stempel. Hij rijdt prima, maar nodigt nooit en te nimmer uit tot wat extra's. Bij de nieuwe gewone Avensis heeft Toyota daar hard aan gewerkt, maar de Verso is er nog een van de 'oude' generatie. En dus kunnen we op de bediening van de auto nauwelijks iets aanmerken, anders dan dat het gevoelloos is. Door de vormgeving, de kleur en de gebruikte materialen oogt het allemaal niet erg frivool vanbinnen. Het enige puntje van echte kritiek is dat de versnellingspook te ver naar achteren staat, waardoor je wel eens misgrijpt. De Toyota Avensis Verso Linea Luna kost € 29.490. Hij heeft voor die prijs elektrisch inklapbare buitenspiegels, automatische airco en een cd-speler.

Signalement

Merk Toyota
Model Avensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea Luna
Carrosserie 5-deurs, mpv
Transmissie 5 versnellingen, handgeschakeld
Aandrijving voorwielaandrijving
Prijs € 29.290

Specificaties

Brandstof benzine
Motor 4-cil. in lijn
Cilinderinhoud 1.998 cc
Maximaal vermogen 110 kW / 150 pk bij 6.000 tpm
Maximaal koppel 192 Nm bij 4.000 tpm
Inhoud brandstoftank 60 l
Lengte / breedte / hoogte 4.690 mm / 1.760 mm / 1.675 mm
Wielbasis 2.825 mm
Massa leeg 1.400 kg
Laadvermogen 645 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.500 kg / 500 kg
Banden205/65R15Prijzen
Topsnelheid 192 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 11,1 s (fabrieksopgave: 11,4 s)
Acceleratie 50-80 km/h in 3/4 5,6 s / 7,8 s
Acceleratie 80-120 km/h in 4/5 10,5 s / 17,4 s
Brandstofverbruik 8,6 l/100km
CO2-uitstoot 202 g/km
Uitgebreide specificaties
  • Houd me op de hoogte over de Toyota Avensis Verso
Toyota Toyota Avensis Verso

Uitgelicht aanbod

    Toyota Avensis Verso 2.0i Linea Luna 6p. AC Ijskoud * NAP * NL AUTO

    Toyota Avensis Verso 2.0i Linea Luna 6p. AC Ijskoud * NAP * NL AUTO

    • 2003
    • 176.155 km

    € 4.440

    Toyota Avensis Verso 2.0i Linea Luna 7p.

    Toyota Avensis Verso 2.0i Linea Luna 7p.

    • 2004
    • 235.017 km

    € 4.950

    Toyota Avensis Verso 2.0i Linea Luna 7p.

    Toyota Avensis Verso 2.0i Linea Luna 7p.

    • 2003
    • 220.164 km

    € 4.750

Meer Toyota Avensis Verso occasions
Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Toyota Avensis Verso specificaties
  • Toyota Avensis Verso occasions
  • Toyota Avensis Verso video's
Advies en informatie
  • Toyota Avensis Verso tests
  • Toyota Avensis Verso gebruikersreviews
  • Toyota Avensis Verso index
PREMIUM
Toyota Aygo X vs. Hyundai i10 vs. Suzuki Ignis - Triotest

Toyota Aygo X vs. Hyundai i10 vs. Suzuki Ignis - Triotest

Je zou denken dat in dit tijdperk van bezuinigen en consuminderen er volop belangstelling moet...

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    Toyota Avensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea Sol (2005)

    Toyota Avensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea...

    5
    • 24 april 2021
  • Gebruikersreview
    Toyota Avensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea Sol (2003)

    Toyota Avensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea...

    2
    • 3 januari 2021
  • Gebruikersreview
    Toyota Avensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea Luna (2002)

    Toyota Avensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea...

    12
    • 2 december 2019
  • Gebruikersreview
    Toyota Avensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea Sol (2004)

    Toyota Avensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea...

    12
    • 27 december 2018
  • Gebruikersreview
    Toyota Avensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea Luna (2003)

    Toyota Avensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea...

    3
    • 3 augustus 2017
  • Gebruikersreview
    Toyota Avensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea Luna (2004)

    Toyota Avensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea...

    1
    • 22 juli 2012
  • Gebruikersreview
    Toyota Avensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea Luna (2005)

    Toyota Avensis Verso 2.0 16v VVT-i Linea...

    5
    • 16 juli 2012
meer reviews
Test: Toyota GR Supra iMT

Test: Toyota GR Supra iMT

53

Niet zo lang geleden maakte we kennis met de nieuwe Toyota GR86, maar tijdens dat event hebben...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • PREMIUM
    Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe – Toyota Avensis Verso 1.8 Linea Luna –

    Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe...

    • 18 mei 2004
  • Autotest
    Toyota Avensis Verso 2.0 16V VVT-i Linea Sol (2001)

    Toyota Avensis Verso 2.0 16V VVT-i Linea...

    • 4 juni 2002
  • Opel Agila 1.2-16V Color Edition - Hyundai...

    • 27 november 2001
  • Eerste rijtest
    Toyota Avensis Verso

    Toyota Avensis Verso

    • 27 augustus 2001
  • Nieuws
    Meer Avensis: Toyota Avensis Verso

    Meer Avensis: Toyota Avensis Verso

    • 3 juli 2001
Merk
Merk
  • Nieuws
    Toyota RAV4 populairste auto ter wereld, Tesla Model 3 in top 10

    Toyota RAV4 populairste auto ter wereld,...

    160
    • 24 juni 2022
  • Nieuws
    Toyota bZ4X en Subaru Solterra nu al teruggeroepen

    Toyota bZ4X en Subaru Solterra nu al teruggeroepen

    127
    • 24 juni 2022
  • Nieuws
    Toyota RAV4 subtiel verbeterd

    Toyota RAV4 subtiel verbeterd

    62
    • 22 juni 2022
  • PREMIUM
    Toyota Aygo X vs. Hyundai i10 vs. Suzuki Ignis - Triotest

    Toyota Aygo X vs. Hyundai i10 vs. Suzuki...

    • 21 juni 2022
  • Nieuws
    Toyota bZ4X - Back to Basics

    Toyota bZ4X - Back to Basics

    195
    • 18 juni 2022
  • Achtergrond
    Toyota Corolla (E100) gepresenteerd - Uit de Oude Doos

    Toyota Corolla (E100) gepresenteerd - Uit...

    50
    • 15 juni 2022
  • Autotest
    Toyota GR Supra MT - Eerste rijtest

    Toyota GR Supra MT - Eerste rijtest

    • 14 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden