Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Autotests
  • MG
  • ZT

MG ZT 135 CDTI (2003)

Smile all the way!

MG ZT 135 CDTI (2003)
MG ZT 135 CDTI (2003)MG ZT 135 CDTI (2003)MG ZT 135 CDTI (2003)MG ZT 135 CDTI (2003)MG ZT 135 CDTI (2003)
  • Autotest
29 maart 2006 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Een MG als zakenauto, alleen voor de onverbeterlijke liefhebbers van Britse automobielen? Je zou het bijna denken, maar de werkelijkheid is anders. Ook in de business class weert de MG ZT135 CDTi zich kranig. Hij tovert een glimlach om je lippen.

De Britse automobielindustrie werkt hard om het blazoen weer op te poetsen. De moderne diesel in de MG heeft dan ook nul komma niks te maken met Britse dieselkrachtbronnen uit het verleden. Dwars voorin onze MG ZT135 CDTi snort een heuse BMW-dieselmotor, die de voorwielen aandrijft. Het is de tweelitermotor die voorheen in BMW's zat, maar nu met een iets kleinere cilinderinhoud en common-railinspuiting, vier kleppen per cilinder, twee bovenliggende nokkenassen, turbo en tussenkoeler. Hij laat 131 paardenkrachten bij 4.000 toeren noteren. Plus een niet gering koppel van 300 Nm bij 1.900 tpm. Hij komt vlot van de plek, raffelt een inhaalspurtje zonder mankeren af, neuriet op de snelweg tevreden voor zich uit en met een topsnelheid van 193 km/h ben je geen mobiele chicane. Toch mag het allemaal best nog iets gemakkelijker en vanzelfsprekender gaan. De CDTi vraagt om een doordachte bediening van gas en koppeling voordat hij aan de arbeid gaat. Aan de andere kant: als je er inderdaad wat aandacht aan besteedt, snor je in 10,9 seconden naar de honderd. Daarbij moet worden aangetekend dat de bak zich weliswaar trefzeker laat bedienen, maar zeker niet licht. Wat meer finesse in de bak, extra verfijnde turbotechniek – we noemen maar een dwarsstraat – en wat kietelwerk in de inspuiting konden wel eens zeer verhelderend werken. En de ZT op een nóg hoger plan plaatsen dan nu al het geval is.


Sportieve Gran Turismo
Waar het uiteindelijk om gaat, is het totale pakket. Dan valt alles heel mooi op zijn plek, ook al is de ZT135 CDTi geen allemansvriendje. Het begint al bij het instappen: de sportstoelen omsluiten je perfect, maar hebben enorm hoge, opstaande wangen. Je moet er bijna letterlijk overheen klimmen. De koers wordt in de techniek voortgezet. Zo is hij stevig geveerd, waardoor het koetswerk mooi vlak blijft en bovendien heeft de Brit, mede dankzij de 45-series Pilot Sport-banden, bergen tractie. Vooral op snelheid is de ZT in zijn element en stuurt hij verbluffend gemakkelijk. Déze voorwielaandrijver kun je in een bocht met het gaspedaal prachtig neutraal houden en pas als het echt hard gaat, begint hij wat te ondersturen. Voor die geweldige stabiliteit moet je overigens wel een portie wendbaarheid en handelbaarheid inleveren. De MG heeft een eigen wil, maar hij slaagt er beslist in om een vette glimlach om je lippen te toveren.
Door de spaakjes van de lichtmetalen wielen zie je de grote remmen en die doen ook precies wat dat veelbelovende inkijkje belooft: hard, stabiel en goed doseerbaar remmen. Deze MG is een echte Gran Turismo, waarin je ook over de ruimte weinig te zeuren hebt. Achterin aait je kruin weliswaar net de hemel, maar verder heb je de ruimte. Het zitcomfort in de voorgevormde kuipjes is zelfs bovenmodaal. Bij het instappen moet je even opletten. De sterk aflopende C-stijl zit een beetje in de weg en je stoot al gauw je hoofd. Door die hoge kont en de bijna even hoge heuplijn is het zicht naar achteren allesbehalve riant. Maar de bagageruimte kan veel verstouwen. De boel is standaard al behoorlijk compleet uitgevoerd en stijlvol afgewerkt. Dit is een grotendeels zeer geslaagd, karakteristiek en lekker compromisloos sportief ontwerp.

Signalement

Merk Mg
Model ZT 135 CDTI
Carrosserie 4-deurs, sedan
Transmissie 5 versnellingen, handgeschakeld
Aandrijving voorwielaandrijving
Prijs € 35.990

Specificaties

Brandstof diesel
Motor 4-cil. in lijn
Cilinderinhoud 1.951 cc
Maximaal vermogen 96 kW / 131 pk bij 4.000 tpm
Maximaal koppel 300 Nm bij 1.900 tpm
Inhoud brandstoftank 65 l
Lengte / breedte / hoogte 4.740 mm / 1.778 mm / 1.410 mm
Wielbasis 2.745 mm
Massa leeg 1.510 kg
Laadvermogen 520 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.600 kg / 750 kg
Banden225/45R18Prijzen
Topsnelheid 193 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 10,9 s (fabrieksopgave: 11,0 s)
Acceleratie 50-80 km/h in 3/4 3,7 s / 6,3 s
Acceleratie 80-120 km/h in 4/5 8,4 s / 10,9 s
Brandstofverbruik 5,8 l/100km
CO2-uitstoot 163 g/km
Uitgebreide specificaties
  • Houd me op de hoogte over de MG ZT
MG MG ZT

Uitgelicht aanbod

    MG ZT 2.5 V6 190

    MG ZT 2.5 V6 190

    • 2004
    • 199.000 km

    € 4.500

    MG ZT 4.6 V8 260

    MG ZT 4.6 V8 260

    • 2004
    • 120.000 km

    € 21.500

    MG ZT 2.5 V6 190 Sport 2e Eigenaar! Airco NAP APK

    MG ZT 2.5 V6 190 Sport 2e Eigenaar! Airco NAP APK

    • 2002
    • 199.730 km

    € 4.999

Meer MG ZT occasions
Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • MG ZT specificaties
  • MG ZT occasions
  • MG ZT video's
Advies en informatie
  • MG ZT tests
  • MG ZT gebruikersreviews
  • MG ZT index
PREMIUM
Fiat Barchetta vs. MG F - Occasion dubbeltest

Fiat Barchetta vs. MG F - Occasion dubbeltest

Motor dwars voorin en aandrijving op de voorwielen tegenover motor in het midden en de aandrijving...

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    MG ZT 190 (2002)

    MG ZT 190 (2002)

    2
    • 3 oktober 2017
  • Gebruikersreview
    MG ZT-T 135 CDTI (2004)

    MG ZT-T 135 CDTI (2004)

    • 30 juli 2017
  • Gebruikersreview
    MG ZT 190 (2003)

    MG ZT 190 (2003)

    4
    • 17 januari 2011
  • Gebruikersreview
    MG ZT 135 CDTI (2005)

    MG ZT 135 CDTI (2005)

    6
    • 6 maart 2008
  • Gebruikersreview
    MG ZT 135 CDTI (2003)

    MG ZT 135 CDTI (2003)

    2
    • 12 november 2007
  • Gebruikersreview
    MG ZT 135 CDTI (2004)

    MG ZT 135 CDTI (2004)

    2
    • 9 januari 2007
  • Gebruikersreview
    MG ZT 135 CDTI (2004)

    MG ZT 135 CDTI (2004)

    2
    • 3 mei 2005
meer reviews
MG ZT-T 180 – 2005 – 300.905 km - Klokje Rond

MG ZT-T 180 – 2005 – 300.905 km - Klokje Rond

Marcel Weening zou je kunnen kennen, omdat hij een jaar of tien geleden als eens in Klokje...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • MG ZT-T 180 – 2005 – 300.905 km - Klokje Rond

    MG ZT-T 180 – 2005 – 300.905 km - Klokje...

    • 20 juni 2022
  • Nieuws
    In het Wild: MG ZT-260 (2008)

    In het Wild: MG ZT-260 (2008)

    37
    • 6 november 2017
  • Nieuws
    In het wild: MG ZT-T (2003)

    In het wild: MG ZT-T (2003)

    15
    • 11 juni 2016
  • Nieuws
    VriMiBolide: MG ZT 260

    VriMiBolide: MG ZT 260

    39
    • 18 april 2014
  • Klokje Rond - MG ZT-T

    Klokje Rond - MG ZT-T

    71
    • 23 oktober 2012
  • Autotest
    MG ZT-T 260 (2004)

    MG ZT-T 260 (2004)

    • 6 maart 2006
  • PREMIUM
    MG ZT-T 260 – Saab 9-5 Estate Aero

    MG ZT-T 260 – Saab 9-5 Estate Aero

    • 30 november 2004
Merk
Merk
  • Nieuws
    Nieuwe MG 7 is sportieve fastback

    Nieuwe MG 7 is sportieve fastback

    37
    • 18 augustus 2022
  • Nieuws
    MG VS is ZS met hybride aandrijflijn

    MG VS is ZS met hybride aandrijflijn

    63
    • 17 augustus 2022
  • Nieuws
    MG 4 Electric mogelijk goedkoper dan Volkswagen ID3

    MG 4 Electric mogelijk goedkoper dan Volkswagen...

    264
    • 8 augustus 2022
  • Nieuws
    MG Cyberster: nieuwe details elektrische roadster

    MG Cyberster: nieuwe details elektrische...

    23
    • 18 juli 2022
  • Nieuws
    Topversie MG 4 Electric is bloedsnel

    Topversie MG 4 Electric is bloedsnel

    18
    • 29 juni 2022
  • Nieuws
    MG 4 Electric: tot 450 kilometer elektrisch, eind 2022 in Nederland

    MG 4 Electric: tot 450 kilometer elektrisch,...

    207
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    MG ZS EV - Back to Basics

    MG ZS EV - Back to Basics

    82
    • 25 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden