AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Klokje Rond: Kia Clarus 1.8 (1996)

Wannabe Jaguar

119 reacties

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

Lezersreacties (119) (gesloten)

Sub-reacties inklappen
Anoniem
Anoniem
  • 0
Deze "Klerrus" ( hoe kom je er op om een Clarus een wow factor te geven ) is gewoon OP !! Hup naar de sloop ermee ! Kan me voorstellen dat er meerdere auto's te koop zijn die goedkoper zijn dan de ondehoudsbeurt voor deze Clarus.... Eh Klerrus... Wat hebben die AW mannen toch met die uitspraak ? Ik hoorde ook al iemand Kjoega zeggen terwijl het toch echt simpelweg Kuga ( Koega ) is !
Anoniem
Anoniem
  • 0
Riemschijven en blokken kosten hem de kop niet en de kwikfit heeft vast nog wel een actie met uitlaten. Die deuken? Lekker laten zitten en met de hele handel nog minimaal 2 jaar doorrijden. Afschrijving is 0,0 euro en zie verder geen vreemde zaken. Oh ja, die oliesporen... Lekker belangrijk, pijl in de gaten houden en rijden met het ding. Dit is nog echt een auto en geen heilige koe.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@MJP44: ik had het niet beter kunnen verwoorden, zowel wat de auto betreft, de uitspraak en nogmaals over de uitspraak ("Kjoega"? Dan hadden ze wel Quga geschreven, maar dat ziet er nogal Chinees uit :-))
Anoniem
Anoniem
  • 0
Het is weer het oude verhaal: Grote auto's die niet 'premium' zijn, worden veel minder bijgehouden. Dus is de kans dat je stil komt te staan groter. Gevolg: in de statistieken zakt zijn 'betrouwbaarheid'. En op een auto met 'prestige' wordt schade meteen verholpen - anders is ie zijn prestige kwijt.
En omdat ze niet veel gevraagd worden, zakt de prijs als een dolle. En dan is remmen, banden, uitlijnen, uitlaat en een dashboard opeens een hele rekening. Laat staan schadeherstel...
Zodoende is een Koreaan, Italiaan of Fransoos 'op', als de gevestigde orde nog amper ingereden is.
Houd je zo'n Clarus even goed bij als een ander zijn A4, dan blijkt waarschijnlijk de rangorde om te draaien.
Kilroy
Kilroy
  • 1
kind toch je vorige auto ingeruild voor dit?? Ik vraag me af wat er dan is ingeruild als je er een auto accepteerd met deuken.
WJL
WJL
  • 0
Als je het vanuit het oogpunt van de bestuurder bekijkt snap ik wel dat hij hem houden wel. Je ziet de Clarus niet vaak, en dat wordt alleen nog maar minder. Met het huidige autobeleid in Nederland erg leuk dat er iemand is die zo'n auto wil opknappen om gewoon mee te rijden. Klassieke Koreanen zullen we straks niet veel hebben ! En die punten die voorbij zijn gekomen is voor een handige doe-het-zelver wel wat aan te doen. Een zaterdagje er tegenaan en je bent een heel eind. Wens die meneer veel plezier en succes met zijn toekomstige klassieker Kia Clarus.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Prima auto, alleen jammer van die deuken he.....
El Clavo
El Clavo
  • 0
Ik vind het sowieso al bewonderenswaardig dat iemand met een Clarus er openlijk voor uit wil komen.
Jvc
Jvc
  • 0
Ik zou hem niet meer houden. Hij heeft zijn kilometers, doe hem weg. Maar het is eigenlijk een redelijk tijdloos model en wel een mooie auto. Hij is oud. Indien je er een meer dan een paar duizend Euro tegenaan smijt kan hij terug tip top zijn : schijven, blokken,uitlaat, deuk, dashboard probleem, motor lekkage, roest, dan nog een kleine 80 000 km rijden en weg ermee. Kan ook.
Audio
Audio
  • 0
Al met al vind ik het bewonderenswaardig dat iemand zich met een onopvallende en niet meer al te beste auto bloot stelt aan deze keuring en wat de AW-lezer er allemaal van vindt. Ik geloof niet dat ik graag zou figureren in deze rubriek.

Maar qua kosten lacht deze meneer 95 procent van de andere AW-lezers uit met deze auto.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Die kliko/kia is rijk voor sloop, dat die nog geld aan het uiterlijk wilt besteden.. zo'n auto is niks meer waard.
Mrooie
Mrooie
  • 0
Ik houd van grote auto's, tja het is maar waar je het onder vind vallen.

De Kia(Koop Iets Anders), haha, ik krijg nooit wat met troep uit het oosten... gadver.
Een oude vieze kia, blergh ik zal er geen traan om laten.
Dave thuis
Dave thuis
  • 0
Jammer van die deuken. Hoognodige doen of laten doen en lekker doorrijden / oprijden met die kia. Lekker belangrijk wat een ander ervan vindt.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Zit behoorlijk wat achterstallig onderhoud aan lijkt het. Maar als hij dat wegwerkt lijkt het een prima auto te zijn, de auto zal het wellicht niet 'economisch' waard zijn maar het blijft goedkoper dan veel andere opties.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Kia Clarus, Kia Opirus, Kia Prego, Kia Sephia, enz. allemaal hartstikke leuke automobielen en eindelijk eens wat anders dan die eeuwige gevestige orde van Astra, Focus,Golf, enz.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Deze auto is met nog geen 210.000 kilometer nog echt niet op. Achterstallig onderhoud, dat weet je als je een "gebakje" koopt. Even een rondje investeren en je kunt weer goedkoop en betrouwbaar de weg op. In deze Clarus zit een Mazda blok dus doorrijden tot de 300.000 kilometer lijkt zeker geen brug te ver.

Op de deuk na zag de auto er niet eens slecht uit en de beslissing van de eigenaar om door te rijden is dan ook zeker te begrijpen.

Al die bovenstaande reacties met: "weg doen" etc. geven wel aan dat we in een echte wegwerpmaatschappij leven. Iets dat oud is is veelal wel economisch afgeschreven maar dat wil nog niet zeggen dat het ook technisch is afgeschreven.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Binnenzijde voorbanden merkt zeker niemand op. Ook al is de profieldiepte in de hoofdgroeven goed, hier kijkt gauw het canvas doorheen.
Kleijnen
Kleijnen
  • 0
Bijzondere verschijning, ik was er wel van gecharmeerd toen ie uitkwam. Lekker basic, onopvallend, comfortabel en een hele hoop ruimte. Lekker in blijven rijden!
Anoniem
Anoniem
  • 0
@VroemKa, 13 februari 2013 | 10:27 | ik ga een heel end met je mee. Zelf houd ik ook van grote auto's, al die kleine hondehokken in NL tegenwoordig. Van die A- en B-segmenter gebakjes bleeegh. Aleen je afsluiting "Houd je zo'n Clarus even goed bij als een ander zijn A4, dan blijkt waarschijnlijk de rangorde om te draaien" Dit is natuurlijk gewoon bullshit.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@mjp44, Ben het niet helemaal met je eens wat die namen betreft. Spreek jij Jus ook uit als jus ipv zjuu? In mijn ogen zijn zulke mensen namelijk simpele zielen die lekker tegendraads willen doen.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Liefde op het eerste gezicht? Ik lig in een" deuk" van het lachen. Met al die deuken is de Kia in ieder geval geen grijze muis meer. Niks aan doen, doorrijden tot de volgende apk afkeur en omruilen voor een hyundai sonata.
noldjuh
noldjuh
  • 0
in eerste instantie had ook ik bij het zien van deze wagen een gevoel van: "okeeeeeeeeee........" maar al met al valt het nog mee. banden wisselen en de rest van de punten aanpakken en het zal een prima wagen zijn. Neem aan dat Henny wel weet waar hij over praat.

Bovendien: waarom zou je 'm weg doen? Als het na de reparaties een auto is die nog een hele tijd mee kan, dan heb je deze auto praktisch voor niets.
Bofkont
Bofkont
  • 0
Als vervoer prima auto, maar damn wat een lelijk afgeleefd hok.
Dit heeft weinig met auto liefhebberij te maken naar mijn mening.
VSOP
VSOP
  • 1
Gewoon oprijden tot de volgende APk en dan uitkijken naar iets anders. Zou er niet te veel geld meer insteken.

BTW . Op ' gaspedaal.nl ' staan jongere exemplaren van de Clarus met minder km's in betere staat, die je voor een 'paar honderd euro' kan oppikken.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Het model ziet er natuurlijk niet uit, het lijkt wel op een Audi of VW passat. Op zich is de Kia (ook 15 jaar geleden)natuurlijk wel een heel betrouwbare auto.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Aan de reacties te zien is AW van een VAG-minded blad naar een KIA-minnende community gegaan, althans als ik de reaguurders en de kuddo-uitdelers zo aanschouw.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Rijp voor de sloop? Technisch is de auto met wat normaal onderhoud helemaal in orde. De bezitter is er blij mee, wat wil je nog meer. Kan me voorstellen dat je de deuken wil laten wegwerken, maar de auto rijdt er niet minder door.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Wat moet die garage eigenaar blij zijn geweest, onverkoopbaar geval. Mag zeldzaam zijn in NL maar daarvan ondervind je alleen maar nadelen...vind dat de auto best veel problemen heeft voor zijn leeftijd cq kilometerstand. Naast uitlaat, roest, remschijven (wellicht blokken) wordt er helemaal niks gezegd over het verkeerd afslijten van de banden. Bij 2.35 lijkt het of een deel van de uitlaat niet goed aan elkaar zit.

Denk dat het vinden van een achter deur moeilijk wordt, echt een auto die weinig is verkocht of al reeds is geëxporteerd.

ik zal zeggen doorrijden zolang het nog kan, je krijgt er toch niks voor.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik zou er persoonlijk niet in rijden, de auto ziet er niet fris uit. Om kosten te besparen kan hij idd beter doorrijden in dat ding zolang de kosten niet te hoog worden. Zul je wel krijgen met achterstallig onderhoud
Anoniem
Anoniem
  • 0
Dit is KIA's historie......
Mrooie
Mrooie
  • 0
Wat een zeur pieten hier, veel mensen hier die kia rijden en jaloers zijn op mijn premium auto?

Kom op als je een auto liefhebber ben ga je niet in een Kia rijden..
Anoniem
Anoniem
  • 0
@touareg Hybrid
Je drukt je netjes en genuanceerd uit en toch een minnetje. Dat zegt genoeg.
r v t
r v t
  • 0
Zo te zien is de auto niet echt liefdevol onderhouden, en toch mankeert er weinig aan op wat slijtage na. Dan zou ik de auto gewoon houden, sowieso als je hem voor een schijntje krijgt geeft dat altijd wat meer plezier
Anoniem
Anoniem
  • 0
Nieuwe banden, remblokken en schijven, beetje uitdeuken. Volgens mij hoef je niet eens beginnen te rekenen om te beseffen dat hier weinig toekomst meer in zit.
Ik snap hier de conclusie van de keurmeester niet.
Anoniem
Anoniem
  • 0
"Ik hou van grote auto's" hij reed hier voor een Micra niet echt een grote auto. Maar deze is rijp voor de sloop iedere euro die je er insteekt krijg je nooit meer terug. Nieuwe banden, nieuwe uitlaat, nieuwe remschijven+blokken, achterportier vervangen, nieuw dashboard, roest weg halen, je kan voor dat geld beter een andere kopen die in een betere staat verkeerd.
Sharknose BMW
Sharknose BMW
  • 0
'pay peanuts, get monkeys'

Leuk om te zien dat de gemiddelde duitser van 20+ jaar oud (Audi 80, Golf II, BMW e34) in véél betere staat is, terwijl dit soort auto's vaak zijn afgetrapt. Weer een bewijs dat KIA geen kwaliteitstopper is, echter is de prijs er ook naar. Goede koop voor de korte termijn, minder voor de lange termijn.
plvt
plvt
  • 1
Heb toevallig vorige week mijn groene linker achterdeur van een Kia Clarus verkocht. Heb nog wel stapels groene rechterachterdeuren liggen.
C6 conducteur
C6 conducteur
  • 0
Sorry, ik dacht dat Autoweek een serieus autoblad was. Kom alstublieft met goede reportages en niet met dit soort internetvervuiling.
vd T
vd T
  • 0
Helemaal met u eens roadsterboy !
Anoniem
Anoniem
  • 0
Nou dat valt allemaal nog reuze mee voor een 15 jaar oude auto die ook nog wat verwaarloosd is.
Kwaliteitsniveau is al beter dan de gemiddelde Fransoos of Italiaan, een moderne KIA neemt inmiddels ook een Duitser op de hoorns.
Idd een wat saaie auto, maar dat is een doorsnee VW Passat ook, alleen voor dat geld kocht je waarschijnlijk twee Clarussen.
Typische van A naar B auto, zonder verdere toeters of bellen, of emotioneel status gezever, gewoon oprijden die Clarus, want van afschrijving is geen sprake meer.
Anoniem
Anoniem
  • 0
"Wrak van de weg" anno 2013. Alleen onbegrijpelijk dat ie deze keuring wél heeft overleefd...
rally gek
rally gek
  • 0
Ik heb nog nooit een TUVNord zuil zien staan in de Kwik-Fit garage aan de Marchantstraat in Apeldoorn........Was TUVNord ingesneeuwd op het industrieterrein?

Wel apart dat er best een aantal van die grote oude auto's rondrijden en dan vaak groen zijn. Deawoo Nubira, Subaru Legacy en dus ook deze Kia Clarus. In dit geval lijkt het me een slechte keus auto omdat er zo verrekte weinig onderdelen te vinden zijn.
Anoniem
Anoniem
  • 1
@ Mrooie: "Kom op als je een auto liefhebber ben ga je niet in een Kia rijden.." Ik heb sinds 3 weken een nieuwe Kia Ceed SW en ik zie alleen maar jaloerse blikken van medeweggebruikers. Ik ben een echte autoliefhebber en heb toch voor de Kia gekozen vanwege het premium gehalte t.o.v. Ford, VW, Opel, Renault, Fiat, Peugeot....etc. Deze autobouwers kunnen nog wat leren van Kia.
Krelis Grashooi
Krelis Grashooi
  • 1
Als autoliefhebber heb ik altijd veel respect en waardering voor iedereen die een oude auto op de weg houdt, in het bijzonder zeldzame oude auto's zoals deze Kia Clarus. Dat zouden meer mensen moeten doen.

Maar er zijn helaas velen die zich "autoliefhebber" noemen, maar in werkelijkheid beter "auto-racist" kunnen heten: immers, Japanse of Koreaanse auto's kunnen volgens hen niet oldtimers zijn, "lelijke" auto's ook niet, en oldtimers zijn slechts auto's als de Citroen DS, de MG, de Kever, de Lelijke Eend, en wat ouwe Alfa's, Mercedessen en BMWs en zo.

Aan de gelukkige bezitter: kijk maar eens wat er tegenwoordig wordt neergeteld voor een gave Toyota uit de jaren 70 en 80. U rijdt een unieke wagen, gefeliciteerd !
Mrooie
Mrooie
  • 0
Xceed, alleen maar jaloerse blikken, muhaha ik zou als ik in de Kia Ceed zit denken van hé k*t het lijkt op een Ford Focus maar het rijdt niet zo.
Laat mij niet lachen premium HAHAHA wat een humor heeft U!
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Mrooie gelukkig rijdt het veel beter dan een Ford.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Die deuken maken de auto niet lelijker, dus lekker laten zitten, die decoratieve deuken! :-)
Anoniem
Anoniem
  • 0
Xceed lachwekkende reactie van een kia fan weer.

Jaloerse blikken op je Kia, HAHAHAHAHAH hou toch op man.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@krelis grashooi, ook een onzinnige reactie, Zeldzame auto een Kia Clarus? kijk is op marktplaats en gaspedaal, die dingen zijn geen reet waard.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Duidelijk gevalletje van wassen en watergolven...
Anoniem
Anoniem
  • 1
Henny's stopwoordje: "een beetje" olielekkage, "een beetje" beschadigd...
Anoniem
Anoniem
  • 1
@'87:
En als klap op de vuurpijl het vaste stopwoord: "...maar voor de rest is het een nette auto."
Anoniem
Anoniem
  • 0
Xceed krijgt jaloerse blikken van mensen, benieuwd in welke buurt je je dan begeeft.
Anoniem
Anoniem
  • 0
saaie auto met hoge km-stand. ik zeg lekker doorrijden met dat ding, je krijgt er toch geen geld meer voor terug.
GTI GR
GTI GR
  • 0
Wat een hoop negatief geouwehoer weer zeg. Oké, het straalt wel van de auto af dat ie weinig of geen ondehoud heeft gekend, maar dat betekent niet dat het een slecht eauto is. In tegendeel, ik vind dat ie zich heel goed heeft gehouden.
Wat wel blijft is de investering om dat achterstallig onderhoud nu alsnog allemaal uit te laten voeren en dan kun je je inderdaad afvragen of dat de moeite nog is. (schijven, uitlaat, schade, uitlijnen..) Daarbij valt me het loslaten van die dashboardaansluiting wel tegen, maar ik denk dat dat eerder door veel zon op de voorruit is gekomen. In ieder geval is voor een lekker comfortabele en niet alledaagse auto best wat te zeggen. Bovendien vind ik het best een mooi en ingetogen model. Dus helemaal niet zo gek.
Oh ja, de gemiddelde 20 jaar oude afgetrapte BMW in véél betere staat... come on!
Bofkont
Bofkont
  • 0
Xceed

Erg knap van u dat u kunt zien dat iemand jaloers is, kunt u mij dat ook leren
Is het wellicht bij u opgekomen dat het ook een blik van walging kan zijn ?
Anoniem
Anoniem
  • 1
Vandaag in klokje rond. Een grafkist
Anoniem
Anoniem
  • 0
no nonsens auto die net te veel dingetjes heeft.
doorrijden naar de volgende apk of wanneer de uitlaat het begeeft.
zo'n flexibel uitlaatstuk kost best veel.(tenminste mijn renault 15 had ook zo'n stukkie en koste rond de 400 guldens)
En idd koop dan weer een "grote" uit azie en je bent weer het mannetje
let verder maar niet op al dat gezeur en negatieve geleuter.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Xceem xceed. Kom onder je steen vandaag. Kia premium.. Alle merken die je opnoemt zijn een stuk verder dan kia. Kia is budget
Anoniem
Anoniem
  • 0
Kom op zo een afgrijselijke auto is het nu ook weer niet.

tja het heeft wat teveel dingetjes al dan niet goedkoop of duur te maken, das jammer.
ik zou zeggen: oprijden en als je weer wat pegels heb koop je een "grote "aziaat weer

ik heb ook een flexibel uitlaatstuk gehad op mijn renault 15 vroeger.
ging stuk en koste toen zo rond de 400 guldens, dus duur stukkie uitlaat.
of dat vandaag de dag nog steeds zo is?

Let verder maar niet op die azijnzeikerds. je geeft uit aan je auto wat het je waard is of je kan veroorloven
Anoniem
Anoniem
  • 0
verrek, ik was het stukkie al kwijt vandaar mijn 2de verhaal, sorry voor de vervuiling
XM RCK
XM RCK
  • 0
Lach maar... De Koreanen halen dezelfde truc uit als de Japanners. Langzaam de auto's beter afwerken en duurder maken. Technische kwaliteit van Kia (en ook Hyundai) is allang in orde (beter dan van elk Europees merk) en het marktaandeel wereldwijd groeit enorm. Langzaam maar zeker kiest de wereld steeds meer voor alles wat uit Azie komt: geen onzin, maar duurzame goede kwaliteit. Met uitzondering van Europeanen laat men wereldwijd die Europese overprijsde rommel steeds meer links liggen. Mooi hoor die afwerking, maar bij problemen geen gehoor en voortdurend hoge onderhoudsrekeningen. Ik voorspel, over 5 jaar: Toyota 1, Hyundai 2, GM 3 en dan... VW of Chinees of Indiaas merk? Ik heb nooit in een Kia gereden, maar ik zou niet zomaar durven beweren dat een Europese auto beter rijdt. Ik zou er niet om durven wedden. Ik denk ook dat dat niet zo is, maar de gemiddelde Europeaan leeft nog met een plaat voor de kop. Wij denken dat onze producten beter zijn.... wat hoor ik? de wekker?
Anoniem
Anoniem
  • 0
Xmrck

FYI

Hyundais worden in Duitsland getekend, ontwikkeld en vervolgens in oost europa gebouwd.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Vanuit een Micra naar dit is wel een vooruitgang. En zolang je door de deuken heen kan kijken, heb je grote comfortabele auto!
Mrooie
Mrooie
  • 0
Wat heeft meneer een Kia Anus?
Anoniem
Anoniem
  • 0
Zal het kenteken eens een tijdje in de gaten houden. Banden, schijven, uitlaat en nog wat ander klein spul....ik heb hem toch maar weggedaan.
Bofkont
Bofkont
  • 0
Beste XM RCK

Dat langzaam beter afwerken gaat dan wel heel erg langzaam
Ik deel uw mening grotendeels hoor, maar uw aversie tegen Eurpese auto's slaat wel erg ver door.
Zo slecht is het niet gesteld met kwaliteit van Europese wagens, een ook een Aziaat kan best stuk hoor weet ik uit ervaring.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Haha leuke opmerkingen weer hie, als je het niet weet sla je een keer lekker onder de gordel, gemakkelijk toch he? zo achter je Pctje hahahaha ;-)
whippet
whippet
  • 0
De motor met 2 ton kan nog wel even vooruit ,maar de onderdelen van zo'n kia zal moeilijk worden of duur.
Ik zou hem weg doen of ruilen voor eentje waar zat van op de sloop ligt.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Kom, nu is het Clarus met dit 'nieuws'. Ben het nu wel zat om tegen die ouwe bak aan te kijken.
hansanders
hansanders
  • 0
Die banden! Het zou verboden moeten worden, met minder dan 2 mm profiel door een keuring te komen.
hansanders
hansanders
  • 0
Is het toch waar, van KIA's. Ze hadden toen al een spannend lijnenspel aan de zijkanten.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik hou van grote auto's, alleen aan de deuken te zien denkt hij dat hij nog in zn micra rijd met inparkeren en/of bochtjes. Verder moest ik 3x kijken wat voor auto het nou toch is, dus dat heeft toch ook wel weer wat voor de kosten die meneer maakt
Anoniem
Anoniem
  • 0
Hij kan hem beter inruilen hoor. Tegen een nieuwe Prius 3 of iets. Gewoon 27000 bijleggen en lekker rijden maar!
Anoniem
Anoniem
  • 0
Hij staat momenteel nog steeds op kenteken ook! niet te geleuveh!
Octane
Octane
  • 0
Bij aankoop van een 2de hands KIA een dode muis kado . Ik zeg doen !! l
Senor la Gaita
Senor la Gaita
  • 0
Quote :kwartje van kok"

zo'n flexibel uitlaatstuk kost best veel.(tenminste mijn renault 15 had ook zo'n stukkie en koste rond de 400 guldens)

Bij mijn Alfa Romeo 164 was ook het flexibele deel stuk, kwam ook op ongeveer 700euro, maar er zijn ook universeel flexibele uitlaatdelen van Bosal en die kosten een schijntje
Anoniem
Anoniem
  • 0
Zuinig op zijn er zijn er nog 313 in Nederland. Onderdelen is vaak marktplaats in de gaten houden totdat er een donor voorbij komt. Dashboard dat loskomt wordt vaker veroorzaakt door de zon of door een te goedkope lijm dan door de ontwaseming. Tenzij er natuurlijke standje cremeeroven uit de sleuven komt.
Anoniem
Anoniem
  • 1
kia clarus, wat een bazen bak! gewoon een instant chick magnet dit !
Anoniem
Anoniem
  • 0
..verder leuke, vriendelijke meneer, die eigenaar. kunnen we wel meer van dat soort gebruiken. gewoon relaxed, normaal en glimlachend....maar wat een barrel van een auto is dit toch. OMG!!
Raddraaier
Raddraaier
  • 0
Een oproepje voor banden, remschijven, achterlichten en een uitlaat was beter op z'n plaats geweest. Dat dit soort rommel de Franse auto-industrie de das heeft omgedaan, onbegrijpelijk.
opelfreak
opelfreak
  • 0
Wat een reactie's weer... Gelukkig dat er nog personen zijn die wat investeren in zulke wagens. Anders hebben we binnen 10 jaar géén enkele koreaanse klassieker meer. Vind het overigens nog steeds een knap model en de sephia was ook géén onaardige auto bij zijn introductie...
Dutchlimits
Dutchlimits
  • 0
Het enige wat belangrijk is is dat de eigenaar tevreden is. Veel plezier ermee!
Anoniem
Anoniem
  • 0
Natuurlijk zijn dit soort auto's funest voor onze economie. Zou een dikke vette importheffing op moeten komen maar toch valt deze clarus niet tegen.
Ik kan een bewoner van de stad hiernaast wel gelijk geven toen ze 12 jaar terug mij overtuigend vertelde dat KIA's hele goede auto's zijn. Ze had precies zo'n zelfde kleur Clarus. Zou zomaar dezelfde kunnen zijn.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Comfortabele wagen, al heeft ie wel de nodige gebruikssporen. Mee blijven rijden, totdat ie onder je kont instort, want in de handel brengt ie toch niets meer op. Achterstallig onderhoud kon wel eens een flinke duit gaan kosten, zoals bv remschijven, middendemper.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ach, de deuken kan je beter laten zitten en het onderhoud is nog te doen volgens de keurmeester.
Her en der op de sloop zijn gebruikte onderdelen verkrijgbaar, dus hierop kan je besparen.
Kans is erg groot, dat deze Kia z,n originele motorblok nog heeft.
Kan een bepaald merk met grootheids-waanzin, effe een hele dikke pijp aan zuigen.
Amsterdammertjes
Amsterdammertjes
  • 0
Kijk als het verbruik meeviel, ok. Als de prestaties goed waren, ok. Als hij goed onderhouden was geweest, ok. Als hij netjes in de lak lag, ok. Als hij een buitengewoon mooie vormgeving had, ok. Maar aangezien niets van bovenstaande van toepassing is, waarom? Gewoon wegdoen. Lees mensen hier dingen schrijven als 'goedkoop'... Geloof me bij de pomp is 'ie niet goedkoop.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Nou hier in de buurt van Rotterdam zie je nog regelmatig antieke Kia's rijden. Het enige model dat echt zeldzaam is betreft de Mentor, die zie je niet vaak rijden.

Ik weet niet wat ik vind van deze Kia, een Slopel Vectra of Mondeootje van dezelfde leeftijd roest ook (zelfs een Mercedes van deze leeftijd!). Ik zou geen cent meer uitgeven aan deze auto, is het totaal niet waard want je gaat je toch lopen ergeren aan het loslatende dashboard en de roestduivel. Gewoon aankijken bij de volgende apk, wordt het apk afkeur, weg met het ding en geen traantje om laten. Dit soort Koreaans gebak heeft niets met autohistorie te maken, nou ja vooruit, het is een voorbeeld van hoe het niet moet! ;-)
xxx001
xxx001
  • 0
Prima toch.... karretje is intussen wel 17 jaar oud en een hoop Europeanen van dit jaar zijn al lang en breed versnipperd en gerecycled. Deuken, wellicht een beetje kloppen en voor de rest gewoon lekker oprijden. Nog vele comfortabele kilometers toegewenst.

Oude KIA'tjes zie je hier aan de westkust nog bij bosjes. Sephia's, Optima's, ze blijven gewoon doorgaan.
DaRunna
DaRunna
  • 0
@touareg hybrid
weet je wat het is? men komt er eindelijk een beetje achter dat VAG het gewoon net niet is! Neem een A6... nette auto en rijdt goed, totdat ik gisteren in een instap 5 serie stapte voor het eerst. 184pk en het heeft zo veel meer dan die A6. moeilijk uit te leggen.
VSOP
VSOP
  • 1
1 minuut stilte voor de overleden muis.....
Suzukiwim
Suzukiwim
  • 0
achterstallig onderhoud even doen en inderdaad blijven doorrrijden. Als de auto comfortabel rijdt is dit geen slechte keuze.
Als die schade stoort; haal dan op de sloop een andere deur...zal ook de kost niet zijn.
echt wel erg vansommigen hier om die auto taal af te breken. Niet iedereen heeft nood aan een "premium" -merk.
pandabeer
pandabeer
  • 0
Deze Kia zit toch maar mooi in zijn 17e levensjaar. Dat doen weinig auto's hem na. Laat ze maar lachen.
En dan met een verbruik van 8 - 10 liter op 100 km. Best wel een aardige auto. Verder niet meer te krap kijken op en deukje meer of minder.

Ik heb een tijdje geleden schade gereden aan onze 14 jaar oude Mazda Demio. Eerst flink chagrijnig, maar gelukkig viel de schade mee. Een achterlicht en een klein deukje. De schade bijgewerkt met wat plamuur en een kwast. Verder laat ik het lekker zitten. Als ik het wagentje door de wasstrraat haal valt het niet meer op. Verder nog geen roestplekje te bekennen dus we tuffen lekker door.

tuf maar lekker door met de Clarus
Anoniem
Anoniem
  • 1
Toch kun je leuke deals maken met dit soort Koreanen,en ze zijn sterk.Had zelf een Hyundai Elantra,alle Bovagdealers wilden er maar 1000 inruil voor geven bij aankoop van BOVAG-occasion,op hetzelfde moment een tijdelijke boost in de vraag voor de export naar Libië.Ik plaatste een advertentie op speurders ,direct na het plaatsen ging de telefoon ,en die heeft de rest van de avond doorgerinkeld.
''Meneer haast u de boot gaat op 20 december'' zeiden alle handelaren.Dat was nog maar een paar dagen te gaan ,dus de mannen gingen tegen elkaar opbieden tot 2700 euro.
Mijn volgende auto stond ook al klaar ,een Kia Magentis.Uiteindelijk maar 800 euro hoeven bij te betalen voor een prachtige volgende auto.
Opmerkelijk wat een malle auto's er soms gevraagd worden voor de export.Recent was er weer veel vraag naar een van de lelijkste ,de Kia Pride.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Opvallend hoe lang deze Clarussen ,ondanks hun geweldige Mazda motoren te koop staan .Volg die Koreaanse aanbiedingen al langer ,en sommige Clarussen staan al 2 jaar bij de handel .En dan heb ik het vergeleken met bovenstaand schadewagentje over ''nieuwstaat" ... Maar ja die kosten dan wel een vette 750 euro met nieuwe APK...Denk dat die man uit het filmpje beter daarvoor kan kiezen ,heb er wel eens een paar bekeken ,geen een had een loszittend dashboard,alleen die dooie muis was natuurlijk wel een leuk gadget bij deze .
Anoniem
Anoniem
  • 0
Brrrrrrrrrrr, wat een deprimerende auto.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik zou hem weg doen en direct mijn NIssan Micra terug halen...wat is dit een lelijke auto zeg
blabla bladerdebladiebla
blabla bladerdebladiebla
  • 0
Ongelooflijk hoeveel kinderachtige reacties er in dit topic te lezen zijn! Dit betreft een auto welke zeer ten onrechte namen opgespeld krijgt zoals: "Lelijk!", "Ongelooflijk saai!", "Waardeloos ding!" en weet ik wel niet meer.
En weet U nou wat het allerleukste leukste is en wie het laatste lacht? Juist, de eigenaar van deze auto, die zelf weet dat er nog wat (achterstallig) onderhoud uitgevoerd moet worden en zich realiseert dat hij dat hij niet goedkoper een grote(r formaat) auto kan rijden.

Eigenaar van deze KIA CLARUS:
U hebt een bijzonder goed besluit genomen door deze auto te kopen en ik wens u, na de diverse - voor deze leeftijd van een auto te verwaarlozen kleine - reparaties uitgevoerd te hebben en het vervangen van de linker achter deur, nog vele fijne en veilige km's toe en dat U nog lang van mag genieten van een dergelijk - geheel ten onrechte - ondergewaardeerde auto!
Anoniem
Anoniem
  • 0
@blabla bladerdebladiebla

Volledig met je eens

Alleen al het feit dat de wagen mogelijk al heel lang slecht is onderhouden/geïnspecteerd(gezien die dooie muis) en dan toch nog goedgekeurd wordt zegt wel genoeg over de duurzaamheid/kwaliteit van deze auto.
Europese auto's waar bij wijze van spreken ook de dooie muizen uitvallen wegens achterstallig onderhoud,komen vaak minder makkelijk weg bij een keuring bij klokje rond.
Martyn83r
Martyn83r
  • 0
We hebben het hier over de Koreaanse versie van de Mazda 626 GE (1992-1997)
Betrouwbaar als een achterlijke dus.
Oke, dat de auto er niet heel netjes meer uit ziet, is niet raar, hij is tenslotte ook alweer dik 16 jaar oud.
Ondanks alles rijdt ie toch nog maar gewoon rond, en ernstige technische gebreken werden nauwelijks gevonden.

De reacties van al die paniekzaaiers hier die roepen dat die auto op is, vind ik wat overdreven. De auto rijdt prima, die man is er blij mee, en zeker als je een Micra gewend bent heb je voor t zelfde geld wel heel veel meer auto om je heen.
Natuurlijk wordt die auto goedgekeurd, voor de apk mankeert er weinig aan. Gewoon lekker door kachelen, informeer bij wat Japanse sloperijen naar onderdeeltjes, of laat hem uitdeuken zonder spuiten op plekken waar het kan ( is nog vaak gratis ook) dan kun je er nog lang plezier van hebben...
Anoniem
Anoniem
  • 0
Wat ik me nou afvraag,heeft de eigenaar hem nou met die deuken omgeruild ,of later die deuken erin gereden.Lijkt mij dat een Micra tweede hands ongeveer net zo veel waard is als een hele clarus zonder deuken (ong. 700 euro).Met deuken is de waarde nagenoeg 0 namelijk voor dit soort auto's .Met deuken heeft hij dan eigenlijk niet eens zo een heel goede deal gemaakt .Maar ze zullen er later wel ingekomen zijn ,kan me niet voorstellen dat je zo een auto koopt met schade,daar een hele ook al niets kost.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Beste mensen.
alweer een tijdje geleden dat ik mee heb gedaan,met klokje rond.
Ik heb de Kia Clarus nog steeds.
er zitten 4 nieuwe banden on nieuwe remmen en de uitlaat bleek niet stuk te zijn,alleen het schild wat er omheen zat ,zat los.de deuken zijn eruit,en de achterdeur is onderweg.dit alles door een vriendelijke man,die zelf een volvo garage heeft.door dit artikel mij opgezocht heeft en mij wilde helpen,voor niets! dus er zijn nog eerlijke aardige mensen hier!
Ik kan niet anders zeggen dat de auto weer helemaal super rijdt,en er steeds beter uit ziet!en dat alles na een ruil! met mijn vorige auto,dus ik mag erg blij zijn!
de mensen die wel begrijpen dat ik deze auto op de weg wil houden...thenx voor jullie reachtie!
Anoniem
Anoniem
  • 0
p.s de deuken zaten er al in!
Anoniem
Anoniem
  • 0
Je rijdt weer nieuw dus.Ik vind ze wel wat hebben die Clarussen ,beetje een Amerikaan met van die deinende vering.
Die van mij heeft dat in mindere mate ,maar is ook zeer comfortabel.Zit heerlijk.
http://i50.tinypic.com/b8ujd.jpg

Veel succes ermee.

Tan bun.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Trouwens ,mocht je ooit nog eens een flexibel uitlaatdeel nodig hebben,af fabriek is pijp plus flexibel deel verschrikkelijk duur.
Maar er kan ook een gewoon universeel flexibel deel tussen gelast worden.Hebben ze bij mijn vorige Koreaan ook gedaan,kost het het stuk minder en werkt net zo goed.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Hoi Paul!
heb je zelf ook een Clarus....Idd ik rij weer als nieuw,en de uitlaat was helemaal niet gebroken gelukkig,alleen het schild zat los,dat is weer vast gezet,en er is niets meer an de hand.van de week zat nog een kennis van mij achter het stuur,en hij vertelde mij dat het net leek of hij in een nieuwe auto reed,zelfs het schakelen was als nieuw.heb je nog meer tips? je kan me altijd even opzoeken op facebook...zodat we even ideeen kunnen uitwisselen.

grtz Suren
Anoniem
Anoniem
  • 0
Dag Suren,

Nee ,ik heb geen Clarus .Wilde er wel een kopen ,maar kreeg zo,n goed aanbod van de export voor mijn Hyundai dat ik een stapje hoger ben gegaan en een Kia Magentis heb gekocht.

Zie mijn foto's op:

http://www.kiaclub.nl/topic/12659-eindelijk-trotse-bezitter-kia-magentis-20/

Overigens zijn complete uitlaten van grote Kia's erg duur ,garages adviseren me er dan (ze gaan niet gauw stuk) een bij sloop te bestellen via internet.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Gezien je opbloeiende liefde voor Kia lijkt kiaclub.nl me ook wel iets voor jou,Suren.
Altijd handig voor adviezen van andere Kia-knuffelaars....
Anoniem
Anoniem
  • 0
Voor het geval de onderhoudskosten uit de hand gaan lopen ,zijn er nog vele Clarus-alternatieven voor een zacht prijsje....

http://www.gaspedaal.nl/Kia/Clarus/?srt=pr

Sommige staan al meer dan een jaar te koop.....
Anoniem
Anoniem
  • 0
Whow is ook mooi een Magnetis,maar hou het voorlopig bij de Clarus.thenks voor de tip.
Anoniem
Anoniem
  • 0
sorry bedoel,Magentis!!!
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ach, had er Maserati of Porsche opgestaan, dan had iedereen 'm geweldig gevonden. Deprimerend? Bijna net zo deprimerend als een Audi, Passat en Golf.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Lekker ermee blijven rijden, Suren. Ruim 200.000km is heel veel en zolang hij nog goed is, niet wegdoen.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Hoi Rio,
Nee weg doen doe ik zeker niet,auto is eigenlijk weer helemaal opgeknapt nieuwe banden uitlaat en deuken zijn eruit,nieuwe deur,dus jah gewoon lekker door rijden.
Vindt het gewoon een bijzondere auto op de weg.Jij wel eens in een Clarus gereden? en wat voor auto heb jezelf?
VSOP
VSOP
  • 0
Volgens VWE.NL is voertuig in augustus 2013 al gesloopt ! Een half jaar na de klokje rond keuring. Dus zo diep zat de liefde voor deze KIA niet.

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.