Klokje Rond: Kia Clarus 1.8 (1996)
Wannabe Jaguar
119 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Sneltoetsen
Shortcuts Open/Close/ or ?
Start/PauseSpatiebalk
Volume Verhogen↑
Volume Verlagen↓
Vooruitspoelen→
Terugspoelen←
Ondertiteling Aan/Uitc
Fullscreen/Volledig Scherm Verlatenf
Geluid Dempen/Geluid Terug Aanzettenm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Vooruitspoelen %0-9
Lezersreacties (119) (gesloten)
En omdat ze niet veel gevraagd worden, zakt de prijs als een dolle. En dan is remmen, banden, uitlijnen, uitlaat en een dashboard opeens een hele rekening. Laat staan schadeherstel...
Zodoende is een Koreaan, Italiaan of Fransoos 'op', als de gevestigde orde nog amper ingereden is.
Houd je zo'n Clarus even goed bij als een ander zijn A4, dan blijkt waarschijnlijk de rangorde om te draaien.
Maar qua kosten lacht deze meneer 95 procent van de andere AW-lezers uit met deze auto.
De Kia(Koop Iets Anders), haha, ik krijg nooit wat met troep uit het oosten... gadver.
Een oude vieze kia, blergh ik zal er geen traan om laten.
Op de deuk na zag de auto er niet eens slecht uit en de beslissing van de eigenaar om door te rijden is dan ook zeker te begrijpen.
Al die bovenstaande reacties met: "weg doen" etc. geven wel aan dat we in een echte wegwerpmaatschappij leven. Iets dat oud is is veelal wel economisch afgeschreven maar dat wil nog niet zeggen dat het ook technisch is afgeschreven.
Bovendien: waarom zou je 'm weg doen? Als het na de reparaties een auto is die nog een hele tijd mee kan, dan heb je deze auto praktisch voor niets.
Dit heeft weinig met auto liefhebberij te maken naar mijn mening.
BTW . Op ' gaspedaal.nl ' staan jongere exemplaren van de Clarus met minder km's in betere staat, die je voor een 'paar honderd euro' kan oppikken.
Denk dat het vinden van een achter deur moeilijk wordt, echt een auto die weinig is verkocht of al reeds is geëxporteerd.
ik zal zeggen doorrijden zolang het nog kan, je krijgt er toch niks voor.
Kom op als je een auto liefhebber ben ga je niet in een Kia rijden..
Je drukt je netjes en genuanceerd uit en toch een minnetje. Dat zegt genoeg.
Ik snap hier de conclusie van de keurmeester niet.
Leuk om te zien dat de gemiddelde duitser van 20+ jaar oud (Audi 80, Golf II, BMW e34) in véél betere staat is, terwijl dit soort auto's vaak zijn afgetrapt. Weer een bewijs dat KIA geen kwaliteitstopper is, echter is de prijs er ook naar. Goede koop voor de korte termijn, minder voor de lange termijn.
Kwaliteitsniveau is al beter dan de gemiddelde Fransoos of Italiaan, een moderne KIA neemt inmiddels ook een Duitser op de hoorns.
Idd een wat saaie auto, maar dat is een doorsnee VW Passat ook, alleen voor dat geld kocht je waarschijnlijk twee Clarussen.
Typische van A naar B auto, zonder verdere toeters of bellen, of emotioneel status gezever, gewoon oprijden die Clarus, want van afschrijving is geen sprake meer.
Wel apart dat er best een aantal van die grote oude auto's rondrijden en dan vaak groen zijn. Deawoo Nubira, Subaru Legacy en dus ook deze Kia Clarus. In dit geval lijkt het me een slechte keus auto omdat er zo verrekte weinig onderdelen te vinden zijn.
Maar er zijn helaas velen die zich "autoliefhebber" noemen, maar in werkelijkheid beter "auto-racist" kunnen heten: immers, Japanse of Koreaanse auto's kunnen volgens hen niet oldtimers zijn, "lelijke" auto's ook niet, en oldtimers zijn slechts auto's als de Citroen DS, de MG, de Kever, de Lelijke Eend, en wat ouwe Alfa's, Mercedessen en BMWs en zo.
Aan de gelukkige bezitter: kijk maar eens wat er tegenwoordig wordt neergeteld voor een gave Toyota uit de jaren 70 en 80. U rijdt een unieke wagen, gefeliciteerd !
Laat mij niet lachen premium HAHAHA wat een humor heeft U!
Jaloerse blikken op je Kia, HAHAHAHAHAH hou toch op man.
En als klap op de vuurpijl het vaste stopwoord: "...maar voor de rest is het een nette auto."
Wat wel blijft is de investering om dat achterstallig onderhoud nu alsnog allemaal uit te laten voeren en dan kun je je inderdaad afvragen of dat de moeite nog is. (schijven, uitlaat, schade, uitlijnen..) Daarbij valt me het loslaten van die dashboardaansluiting wel tegen, maar ik denk dat dat eerder door veel zon op de voorruit is gekomen. In ieder geval is voor een lekker comfortabele en niet alledaagse auto best wat te zeggen. Bovendien vind ik het best een mooi en ingetogen model. Dus helemaal niet zo gek.
Oh ja, de gemiddelde 20 jaar oude afgetrapte BMW in véél betere staat... come on!
Erg knap van u dat u kunt zien dat iemand jaloers is, kunt u mij dat ook leren
Is het wellicht bij u opgekomen dat het ook een blik van walging kan zijn ?
doorrijden naar de volgende apk of wanneer de uitlaat het begeeft.
zo'n flexibel uitlaatstuk kost best veel.(tenminste mijn renault 15 had ook zo'n stukkie en koste rond de 400 guldens)
En idd koop dan weer een "grote" uit azie en je bent weer het mannetje
let verder maar niet op al dat gezeur en negatieve geleuter.
tja het heeft wat teveel dingetjes al dan niet goedkoop of duur te maken, das jammer.
ik zou zeggen: oprijden en als je weer wat pegels heb koop je een "grote "aziaat weer
ik heb ook een flexibel uitlaatstuk gehad op mijn renault 15 vroeger.
ging stuk en koste toen zo rond de 400 guldens, dus duur stukkie uitlaat.
of dat vandaag de dag nog steeds zo is?
Let verder maar niet op die azijnzeikerds. je geeft uit aan je auto wat het je waard is of je kan veroorloven
FYI
Hyundais worden in Duitsland getekend, ontwikkeld en vervolgens in oost europa gebouwd.
Dat langzaam beter afwerken gaat dan wel heel erg langzaam
Ik deel uw mening grotendeels hoor, maar uw aversie tegen Eurpese auto's slaat wel erg ver door.
Zo slecht is het niet gesteld met kwaliteit van Europese wagens, een ook een Aziaat kan best stuk hoor weet ik uit ervaring.
Ik zou hem weg doen of ruilen voor eentje waar zat van op de sloop ligt.
Henny rules big time!
zo'n flexibel uitlaatstuk kost best veel.(tenminste mijn renault 15 had ook zo'n stukkie en koste rond de 400 guldens)
Bij mijn Alfa Romeo 164 was ook het flexibele deel stuk, kwam ook op ongeveer 700euro, maar er zijn ook universeel flexibele uitlaatdelen van Bosal en die kosten een schijntje
Ik kan een bewoner van de stad hiernaast wel gelijk geven toen ze 12 jaar terug mij overtuigend vertelde dat KIA's hele goede auto's zijn. Ze had precies zo'n zelfde kleur Clarus. Zou zomaar dezelfde kunnen zijn.
Her en der op de sloop zijn gebruikte onderdelen verkrijgbaar, dus hierop kan je besparen.
Kans is erg groot, dat deze Kia z,n originele motorblok nog heeft.
Kan een bepaald merk met grootheids-waanzin, effe een hele dikke pijp aan zuigen.
Ik weet niet wat ik vind van deze Kia, een Slopel Vectra of Mondeootje van dezelfde leeftijd roest ook (zelfs een Mercedes van deze leeftijd!). Ik zou geen cent meer uitgeven aan deze auto, is het totaal niet waard want je gaat je toch lopen ergeren aan het loslatende dashboard en de roestduivel. Gewoon aankijken bij de volgende apk, wordt het apk afkeur, weg met het ding en geen traantje om laten. Dit soort Koreaans gebak heeft niets met autohistorie te maken, nou ja vooruit, het is een voorbeeld van hoe het niet moet! ;-)
Oude KIA'tjes zie je hier aan de westkust nog bij bosjes. Sephia's, Optima's, ze blijven gewoon doorgaan.
weet je wat het is? men komt er eindelijk een beetje achter dat VAG het gewoon net niet is! Neem een A6... nette auto en rijdt goed, totdat ik gisteren in een instap 5 serie stapte voor het eerst. 184pk en het heeft zo veel meer dan die A6. moeilijk uit te leggen.
Als die schade stoort; haal dan op de sloop een andere deur...zal ook de kost niet zijn.
echt wel erg vansommigen hier om die auto taal af te breken. Niet iedereen heeft nood aan een "premium" -merk.
En dan met een verbruik van 8 - 10 liter op 100 km. Best wel een aardige auto. Verder niet meer te krap kijken op en deukje meer of minder.
Ik heb een tijdje geleden schade gereden aan onze 14 jaar oude Mazda Demio. Eerst flink chagrijnig, maar gelukkig viel de schade mee. Een achterlicht en een klein deukje. De schade bijgewerkt met wat plamuur en een kwast. Verder laat ik het lekker zitten. Als ik het wagentje door de wasstrraat haal valt het niet meer op. Verder nog geen roestplekje te bekennen dus we tuffen lekker door.
tuf maar lekker door met de Clarus
''Meneer haast u de boot gaat op 20 december'' zeiden alle handelaren.Dat was nog maar een paar dagen te gaan ,dus de mannen gingen tegen elkaar opbieden tot 2700 euro.
Mijn volgende auto stond ook al klaar ,een Kia Magentis.Uiteindelijk maar 800 euro hoeven bij te betalen voor een prachtige volgende auto.
Opmerkelijk wat een malle auto's er soms gevraagd worden voor de export.Recent was er weer veel vraag naar een van de lelijkste ,de Kia Pride.
En weet U nou wat het allerleukste leukste is en wie het laatste lacht? Juist, de eigenaar van deze auto, die zelf weet dat er nog wat (achterstallig) onderhoud uitgevoerd moet worden en zich realiseert dat hij dat hij niet goedkoper een grote(r formaat) auto kan rijden.
Eigenaar van deze KIA CLARUS:
U hebt een bijzonder goed besluit genomen door deze auto te kopen en ik wens u, na de diverse - voor deze leeftijd van een auto te verwaarlozen kleine - reparaties uitgevoerd te hebben en het vervangen van de linker achter deur, nog vele fijne en veilige km's toe en dat U nog lang van mag genieten van een dergelijk - geheel ten onrechte - ondergewaardeerde auto!
Volledig met je eens
Alleen al het feit dat de wagen mogelijk al heel lang slecht is onderhouden/geïnspecteerd(gezien die dooie muis) en dan toch nog goedgekeurd wordt zegt wel genoeg over de duurzaamheid/kwaliteit van deze auto.
Europese auto's waar bij wijze van spreken ook de dooie muizen uitvallen wegens achterstallig onderhoud,komen vaak minder makkelijk weg bij een keuring bij klokje rond.
Betrouwbaar als een achterlijke dus.
Oke, dat de auto er niet heel netjes meer uit ziet, is niet raar, hij is tenslotte ook alweer dik 16 jaar oud.
Ondanks alles rijdt ie toch nog maar gewoon rond, en ernstige technische gebreken werden nauwelijks gevonden.
De reacties van al die paniekzaaiers hier die roepen dat die auto op is, vind ik wat overdreven. De auto rijdt prima, die man is er blij mee, en zeker als je een Micra gewend bent heb je voor t zelfde geld wel heel veel meer auto om je heen.
Natuurlijk wordt die auto goedgekeurd, voor de apk mankeert er weinig aan. Gewoon lekker door kachelen, informeer bij wat Japanse sloperijen naar onderdeeltjes, of laat hem uitdeuken zonder spuiten op plekken waar het kan ( is nog vaak gratis ook) dan kun je er nog lang plezier van hebben...
alweer een tijdje geleden dat ik mee heb gedaan,met klokje rond.
Ik heb de Kia Clarus nog steeds.
er zitten 4 nieuwe banden on nieuwe remmen en de uitlaat bleek niet stuk te zijn,alleen het schild wat er omheen zat ,zat los.de deuken zijn eruit,en de achterdeur is onderweg.dit alles door een vriendelijke man,die zelf een volvo garage heeft.door dit artikel mij opgezocht heeft en mij wilde helpen,voor niets! dus er zijn nog eerlijke aardige mensen hier!
Ik kan niet anders zeggen dat de auto weer helemaal super rijdt,en er steeds beter uit ziet!en dat alles na een ruil! met mijn vorige auto,dus ik mag erg blij zijn!
de mensen die wel begrijpen dat ik deze auto op de weg wil houden...thenx voor jullie reachtie!
Die van mij heeft dat in mindere mate ,maar is ook zeer comfortabel.Zit heerlijk.
http://i50.tinypic.com/b8ujd.jpg
Veel succes ermee.
Tan bun.
Maar er kan ook een gewoon universeel flexibel deel tussen gelast worden.Hebben ze bij mijn vorige Koreaan ook gedaan,kost het het stuk minder en werkt net zo goed.
heb je zelf ook een Clarus....Idd ik rij weer als nieuw,en de uitlaat was helemaal niet gebroken gelukkig,alleen het schild zat los,dat is weer vast gezet,en er is niets meer an de hand.van de week zat nog een kennis van mij achter het stuur,en hij vertelde mij dat het net leek of hij in een nieuwe auto reed,zelfs het schakelen was als nieuw.heb je nog meer tips? je kan me altijd even opzoeken op facebook...zodat we even ideeen kunnen uitwisselen.
grtz Suren
Nee ,ik heb geen Clarus .Wilde er wel een kopen ,maar kreeg zo,n goed aanbod van de export voor mijn Hyundai dat ik een stapje hoger ben gegaan en een Kia Magentis heb gekocht.
Zie mijn foto's op:
http://www.kiaclub.nl/topic/12659-eindelijk-trotse-bezitter-kia-magentis-20/
Overigens zijn complete uitlaten van grote Kia's erg duur ,garages adviseren me er dan (ze gaan niet gauw stuk) een bij sloop te bestellen via internet.
Altijd handig voor adviezen van andere Kia-knuffelaars....
http://www.gaspedaal.nl/Kia/Clarus/?srt=pr
Sommige staan al meer dan een jaar te koop.....
Nee weg doen doe ik zeker niet,auto is eigenlijk weer helemaal opgeknapt nieuwe banden uitlaat en deuken zijn eruit,nieuwe deur,dus jah gewoon lekker door rijden.
Vindt het gewoon een bijzondere auto op de weg.Jij wel eens in een Clarus gereden? en wat voor auto heb jezelf?
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.