Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Autotests
  • Hyundai
  • Coupé

Hyundai Coupé 2.7i V6 StyleVersion (2008)

Stoer doen

Hyundai Coupé 2.7i V6 StyleVersion (2008)
  • Autotest
5 juni 2008 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
De klassieke coupé voor Jan met de pet lijkt een uitstervend ras. De onlangs vernieuwde Hyundai Coupé is één van de laatste der Mohikanen. Hij moet het vooral opnemen tegen van hatchbacks afgeleide, sportief gelijnde auto's.

Hyundai heeft de Coupé pas vernieuwd. Het is alweer de tweede facelift van het
huidige model. De wijzigingen zijn dusdanig, dat de testauto ontzettend de aandacht trekt. Nu zal het ook door de knalblauwe lak komen, maar twee dikke uitlaten aan de achterzijde, achterlichten met 'wit' glas en grote, ietwat gemeen kijkende koplampen – het is bijna té. De uitstroomopeningen achter de voorschermen, waaruit de motorwarmte zich een weg naar buiten baant, kregen 'n andere vorm en zijn voorzien van een 'chromen' spijltje met daarnaast het knipperlicht. Vanbinnen krijg je een kermisgevoel in dit interieur, door de felblauwe dashboardverlichting en de vele metertjes. Ooit van een koppelmeter gehoord? Tamelijk zinloos ding, dat
aangeeft hoeveel trekkracht er aan de krukas vrijkomt. Dan zijn er ook nog de voltage- en de verbruiksmeter... Je krijgt door de diepe zit en de kleine zijruitjes wel een sportwagengevoel, en daar is het toch allemaal om te doen.


V6 klinkt super
De klassieke lange neus van de Hyundai huisvest een dikke 2,7-liter V6. Met 167 pk levert de motor niet eens zo veel vermogen voor deze cilinderinhoud. Om zijn piekvermogen te leveren, moet hij wel 6.000 toeren draaien. Maar dat gaat
gemakkelijk, want Hyundai koppelt de 2,7-liter aan een kort gespatieerde zesbak. 100 km/h in twee haalt hij niet, maar op de tussensprint merk je de voordelen van deze versnellingsbak. Hij pakt bij lage toeren goed op. En dan dat geluid! Echt een sound die de liefhebbers waarderen. Prettig is dat de Coupé bij 120 in de zesde versnelling slechts 3.100 toeren draait, maar qua verbruik jaagt hij er elke acht
kilometer een liter benzine doorheen.
Ook zijn rijeigenschappen maken ons enthousiast. De vering is wat soft, waardoor de koets helt. De dempers doen met veel kabaal hun werk en filteren nauwelijks iets van de oneffenheden in de weg. Wanneer je hard een curve ingaat en ook maar iets lift, dan komt de kont omzetten. Dat gebeurt tamelijk onverwacht, en komt het op sturen aan want de Hyundai heeft geen stabiliteitsregeling of tractiecontrole.
De verstelbaarheid van het Hyundai-rad is belabberd. De sportstoelen zitten matig en hebben korte zittingen, en de leuning dwingt je vreemd rechtop te zitten. Schakelen gaat wat zwaar en een tikkeltje hakerig, maar het past wel bij het
'stoeremannenkarakter' van een sportauto. Met een laag van bijzonder zacht materiaal wil Hyundai de indruk wekken dat er hoogwaardige kunststoffen zijn gebruikt.


Goedkoop
Maar daar slaagt het niet in. Het interieur oogt wat goedkoop. Het nadeel van een lage coupé is de diepe instap. En achterin hoef je als volwassene niet plaats te nemen. Daar komt de kruin tegen de achterruit en zul je voorover moeten zitten. Om de achterklep te openen, moet je óf het knopje in het linkerportier indrukken óf gewapend met de sleutel aan de achterkant staan. Niet zo handig.
Om op een positieve noot te eindigen: een dikke V6, leren bekleding en automatische airco, 17-inchwielen met 215/45/17-banden en airbags in stuur en dashboard en zijairbags voor de passagier en de bestuurder behoren tot de standaard-uitrusting.

Signalement

Merk Hyundai
Model Coupé 2.7i V6 StyleVersion
Carrosserie 3-deurs, coupé
Transmissie 6 versnellingen, handgeschakeld
Aandrijving voorwielaandrijving
Prijs € 31.995

Specificaties

Brandstof benzine
Motor V6
Cilinderinhoud 2.656 cc
Maximaal vermogen 121 kW / 167 pk bij 6.000 tpm
Maximaal koppel 245 Nm bij 4.000 tpm
Inhoud brandstoftank 55 l
Lengte / breedte / hoogte 4.395 mm / 1.760 mm / 1.330 mm
Wielbasis 2.530 mm
Massa leeg 1.328 kg
Laadvermogen 432 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.400 kg / 550 kg
Banden215/45R17Prijzen
Topsnelheid 220 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 8,2 s (fabrieksopgave: 8,2 s)
Acceleratie 50-80 km/h in 3/4 3,0 s / 4,6 s
Acceleratie 80-120 km/h in 4/5 6,3 s / 8,6 s
Brandstofverbruik 9,9 l/100km
CO2-uitstoot 236 g/km
Uitgebreide specificaties
  • Houd me op de hoogte over de Hyundai Coupé
Hyundai Hyundai Coupé
Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Hyundai Coupé specificaties
  • Hyundai Coupé occasions
  • Hyundai Coupé video's
Advies en informatie
  • Hyundai Coupé tests
  • Hyundai Coupé gebruikersreviews
  • Hyundai Coupé index
PREMIUM
Volkswagen Multivan vs. Hyundai Santa Fe - Dubbeltest

Volkswagen Multivan vs. Hyundai Santa Fe - Dubbeltest

Personenbussen zijn in Nederland doorgaans onbetaalbaar, maar dankzij plug-in hybridetechniek...

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    Hyundai Coupé 2.0i FX CVVT (2004)

    Hyundai Coupé 2.0i FX CVVT (2004)

    3
    • 4 februari 2016
  • Gebruikersreview
    Hyundai Coupé 2.0i CVVT FX DynamicVersion (2007)

    Hyundai Coupé 2.0i CVVT FX DynamicVersion...

    • 23 november 2014
  • Gebruikersreview
    Hyundai Coupé 2.7i V6 StyleVersion (2007)

    Hyundai Coupé 2.7i V6 StyleVersion (2007)

    • 3 augustus 2014
  • Gebruikersreview
    Hyundai Coupé 2.0i F (1998)

    Hyundai Coupé 2.0i F (1998)

    2
    • 27 september 2011
  • Gebruikersreview
    Hyundai Coupé 2.7i V6 FX (2003)

    Hyundai Coupé 2.7i V6 FX (2003)

    8
    • 1 februari 2011
  • Gebruikersreview
    Hyundai Coupé 2.7i V6 FX (2002)

    Hyundai Coupé 2.7i V6 FX (2002)

    3
    • 25 juni 2010
  • Gebruikersreview
    Hyundai Coupé 2.7i V6 FX (2003)

    Hyundai Coupé 2.7i V6 FX (2003)

    7
    • 29 maart 2010
meer reviews
Hyundai Ioniq 5 - Welkom Duurtest

Hyundai Ioniq 5 - Welkom Duurtest

89

Na de Hyundai Ioniq Electric en de Kona electric is dit inmiddels de derde volledig elektrische...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Ultiem genieten voor maximaal 12.500 euro

    Ultiem genieten voor maximaal 12.500 euro

    55
    • 17 mei 2020
  • Nieuws
    Facelift Friday: Hyundai Coupé

    Facelift Friday: Hyundai Coupé

    33
    • 25 september 2015
  • Nieuws
    Nieuwe Hyundai Coupé lijkt op Veloster

    Nieuwe Hyundai Coupé lijkt op Veloster

    • 27 september 2007
  • Nieuws
    Drukke planning Hyundai

    Drukke planning Hyundai

    • 13 augustus 2007
  • PREMIUM
    Hyundai Coupé 2.7 V6-Citroën C4 Coupé 2.0 16v VTS

    Hyundai Coupé 2.7 V6-Citroën C4 Coupé 2.0...

    • 19 juni 2007
  • Nieuws
    Vernieuwde Hyundai Coupé vanaf januari

    Vernieuwde Hyundai Coupé vanaf januari

    • 8 december 2006
  • Nieuws
    Facelift voor Hyundai Coupé

    Facelift voor Hyundai Coupé

    • 24 juli 2006
Merk
Merk
  • Nieuws
    Hyundai HB20S: volwassen compacte sedan

    Hyundai HB20S: volwassen compacte sedan

    22
    • 19 augustus 2022
  • Nieuws
    Bewezen: knoppen zijn beter dan schermen

    Bewezen: knoppen zijn beter dan schermen

    149
    • 19 augustus 2022
  • Autotest
    AutoWeek Test - Hyundai Kona Electric

    AutoWeek Test - Hyundai Kona Electric

    50
    • 14 augustus 2022
  • Nieuws
    Hyundai Ioniq 5 N is behoorlijk onderscheidend

    Hyundai Ioniq 5 N is behoorlijk onderscheidend

    33
    • 10 augustus 2022
  • Hyundai Ioniq 5 - Welkom Duurtest

    Hyundai Ioniq 5 - Welkom Duurtest

    89
    • 9 augustus 2022
  • Nieuws
    Dit zijn de goedkoopste nieuwe auto's van Nederland

    Dit zijn de goedkoopste nieuwe auto's van...

    115
    • 2 augustus 2022
  • Afscheid Duurtest - Hyundai Bayon

    Afscheid Duurtest - Hyundai Bayon

    27
    • 31 juli 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden