Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Autotests
  • Hyundai
  • Accent

Hyundai Accent 1.4 DynamicVersion (2006)

Koreaan met groeistuipen

Hyundai Accent 1.4 DynamicVersion (2006)
  • Autotest
2 maart 2007 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Auto's lijken reptielen, die telkens als ze een nieuw jasje krijgen, een stukje zijn gegroeid. Ook de nieuwste editie van de Hyundai Accent is groter dan z'n voorganger. Komt goed uit, want kleine sedans zijn bij ons niet populair.

Je kunt niet zeggen dat de Accent bij de modelwisseling schokkend veranderd is, maar toch ziet hij er met z'n bolle neus en z'n grote 'koplampogen' bijdetijdser uit. En groter dus. De wielbasis groeide van 2,44 naar 2,50 m; de breedte ging van 1,68 naar 1,70 m en het hoogste punt van de nieuwe Accent kwam te liggen op 1,47 m in plaats van op 1,40 m. In de lengte kwam er twee centimeter bij, waardoor de vierdeurs sedan nu van voor- tot achterbumper 4,28 m meet.


Opgeruimd
Ook het dashboard is moderner. Om te beginnen is het in twee kleuren uit-gevoerd, waarbij een donkerdere bovenhelft met een lichtere onderhelft is gecombineerd. De designers van Hyundai zijn erin geslaagd het dashboard een opgeruimde indruk te laten maken. De draaiknoppen van verwarming en ventilatie, met aluminiumkleurige randen, zorgen daarbij voor een vleugje sportiviteit. Ook het instrumentenpaneel ziet er opgeruimd uit. Op het eerste gezicht lijken er maar twee klokken in te zitten, maar de meters voor de brandstofvoorraad en koelvloeistoftemperatuur blijken opgenomen in de snelheidsmeter en de toerenteller. Tussen die twee in zit een klein multifunctioneel display.
Bestuurder en bijrijder zitten op wat vlakke, stevige stoelen. De chauffeur kan de voor- en achterkant van de zitting van zijn zetel afzonderlijk in hoogte verstellen. Verder helpt het in hoogte maar niet in lengte verstelbare stuur bij het vinden van een goede zitpositie. Achterpassagiers kunnen hun benen ook behoorlijk kwijt, en de hoofdruimte valt evenmin tegen. Voor elk van de drie personen waarop de achterbank is berekend, is er een driepuntsgordel en een in hoogte verstelbare hoofdsteun.
Aan opberg- en aflegruimte is evenmin gebrek. De Accent in deze test is een sedan en heeft dus een echte kofferbak van 390 liter. Er kan nog meer bij dankzij de in ongelijke delen neerklapbare achterbankleuning. Jammer alleen dat het kofferdeksel scharniert met beugels die de bagage kunnen beschadigen.


Comfortabel
'Onze' Accent heeft een 1,4-litermotor. Dat is de kleinste van de twee krachtbronnen waarmee de nieuwe Accent leverbaar is. Hyundai monteert de 1,4-liter viercilinder voor het eerst in de Accent. Hij vervangt de 1,3-liter uit het vorige model. Met de cilinderinhoud groeide ook het vermogen; het steeg van 84 naar 97 paardenkrachten. Het koppel ging er eveneens op vooruit: van 117 naar 125 newtonmeter. Van die extra kracht zie je ook iets terug in de prestaties. Zo kan hij met zijn topsnelheid van 177 km/h goed meekomen op de autobahn. En met de tijd die hij nodig heeft om vanuit stilstand naar 100 km/h te accelereren (11,7 s) slaat hij ook geen slecht figuur.

Vering en demping van de Hyundai Accent hebben een afstemming die erop gericht is bestuurder en passagiers comfortabel te vervoeren. Van weekheid is daarbij absoluut geen sprake, wél van een mooi evenwicht tussen souplesse en stevigheid. Alleen richels in het wegdek worden duidelijk voelbaar doorgegeven. Je kunt met de Accent dan ook best in een rap tempo door een lange bocht, want de koets vertoont nauwelijks neiging tot overhellen.

Signalement

Merk Hyundai
Model Accent 1.4i DynamicVersion
Carrosserie 4-deurs, sedan
Transmissie 5 versnellingen, handgeschakeld
Aandrijving voorwielaandrijving
Prijs € 14.795

Specificaties

Brandstof benzine
Motor 4-cil. in lijn
Cilinderinhoud 1.399 cc
Maximaal vermogen 71 kW / 97 pk bij 6.000 tpm
Maximaal koppel 125 Nm bij 4.700 tpm
Inhoud brandstoftank 45 l
Lengte / breedte / hoogte 4.280 mm / 1.695 mm / 1.470 mm
Wielbasis 2.500 mm
Massa leeg 1.033 kg
Laadvermogen 547 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.100 kg / 453 kg
Banden185/65R14Prijzen
Topsnelheid 177 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 11,7 s (fabrieksopgave: 12,3 s)
Acceleratie 50-80 km/h in 3/4 5,8 s / 8,4 s
Acceleratie 80-120 km/h in 4/5 12,6 s / 17,0 s
Brandstofverbruik 6,2 l/100km
CO2-uitstoot 146 g/km
Uitgebreide specificaties
  • Houd me op de hoogte over de Hyundai Accent
Hyundai Hyundai Accent

Uitgelicht aanbod

    Hyundai Accent 1.4i Dynam - Airco - APK 2023

    Hyundai Accent 1.4i Dynam - Airco - APK 2023

    • 2007
    • 211.916 km

    € 1.999

    Hyundai Accent 1.4i Dynamic | Airco | Elekt. Ramen | Stuurbekrachtiging | Distributieriem is vervangen | APK tot 28-01-2023!

    Hyundai Accent 1.4i Dynamic | Airco | Elekt. Ramen | Stuurbekrachtiging | Distributieriem is vervangen | APK tot 28-01-2023!

    • 2007
    • 178.592 km

    € 2.245

    Hyundai Accent 1.4i Dynamic airco

    Hyundai Accent 1.4i Dynamic airco

    • 2008
    • 165.604 km

    € 2.950

Meer Hyundai Accent occasions
Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Hyundai Accent specificaties
  • Hyundai Accent occasions
  • Hyundai Accent video's
Advies en informatie
  • Hyundai Accent tests
  • Hyundai Accent gebruikersreviews
  • Hyundai Accent index
PREMIUM
Hyundai Kona Electric vs. Cupra Born - Dubbeltest

Hyundai Kona Electric vs. Cupra Born - Dubbeltest

Ze zijn in vele opzichten heel verschillend, maar tonen op veel andere punten juist weer veel...

Lees meer

Gerelateerde reviews

  • Gebruikersreview
    Hyundai Accent 1.4i DynamicVersion (2007)

    Hyundai Accent 1.4i DynamicVersion (2007)

    5
    • 26 augustus 2019
  • Gebruikersreview
    Hyundai Accent 1.3i ActiveVersion (2006)

    Hyundai Accent 1.3i ActiveVersion (2006)

    • 18 juli 2018
  • Gebruikersreview
    Hyundai Accent 1.3i GL (2004)

    Hyundai Accent 1.3i GL (2004)

    4
    • 11 april 2017
  • Gebruikersreview
    Hyundai Accent 1.3i (2002)

    Hyundai Accent 1.3i (2002)

    1
    • 27 juni 2016
  • Gebruikersreview
    Hyundai Accent 1.3i (2002)

    Hyundai Accent 1.3i (2002)

    3
    • 26 november 2012
  • Gebruikersreview
    Hyundai Accent 1.3i LS (2002)

    Hyundai Accent 1.3i LS (2002)

    2
    • 22 februari 2012
  • Gebruikersreview
    Hyundai Accent 1.5i LS (2000)

    Hyundai Accent 1.5i LS (2000)

    4
    • 25 december 2010
meer reviews
Hyundai Ioniq – 2017 – 166.125 km - Accudegradatie

Hyundai Ioniq – 2017 – 166.125 km - Accudegradatie

508

Bij een gebruikte elektrische auto is één ding het belangrijkst: wat is de staat van de accu?...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Facelift Friday - Hyundai Accent

    Facelift Friday - Hyundai Accent

    23
    • 25 september 2020
  • Nieuws
    Hyundai Verna onder het mes

    Hyundai Verna onder het mes

    4
    • 13 maart 2020
  • Nieuws
    Waar is de leeuwenstaart?

    Waar is de leeuwenstaart?

    10
    • 9 mei 2008
  • Autotest
    Hyundai Accent 1.4i DynamicVersion (2007)

    Hyundai Accent 1.4i DynamicVersion (2007)

    • 23 oktober 2007
  • PREMIUM
    Hyundai Accent 1.4 i - Nissan Micro 1.2 80 pk

    Hyundai Accent 1.4 i - Nissan Micro 1.2...

    • 14 november 2006
  • Nieuws
    Hyundai Accent driedeurs leverbaar

    Hyundai Accent driedeurs leverbaar

    • 5 september 2006
  • Eerste rijtest
    Hyundai Accent

    Hyundai Accent

    • 24 juli 2006
Merk
Merk
  • Achteruitkijkspiegel - 'Kom maar op met die elektrische sedans'

    Achteruitkijkspiegel - 'Kom maar op met...

    26
    • 14 mei 2022
  • Nieuws
    'Hyundai gaat nieuwe EV-fabriek bouwen in de VS'

    'Hyundai gaat nieuwe EV-fabriek bouwen...

    • 13 mei 2022
  • Achtergrond
    Mazda 323 F vs. Hyundai Scoupé - Uit de Oude Doos

    Mazda 323 F vs. Hyundai Scoupé - Uit de...

    24
    • 11 mei 2022
  • Nieuws
    'Hyundai verbreekt samenwerking met Rimac'

    'Hyundai verbreekt samenwerking met Rimac'

    21
    • 3 mei 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Hyundai Kona: maatje groter

    Nieuwe Hyundai Kona: maatje groter

    15
    • 26 april 2022
  • Nieuws
    Elektrische Hyundai Ioniq 6 betrapt

    Elektrische Hyundai Ioniq 6 betrapt

    20
    • 22 april 2022
  • Nieuws
    Hyundai Staria Lounge Camper: excentriek overnachten

    Hyundai Staria Lounge Camper: excentriek...

    44
    • 19 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden