AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Test: Ferrari SF90 Assetto Fiorano
De LaFerrari voorbij
36 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Ferrari noemt het zelf geen hypercar, maar qua prestaties overtreft de SF90 de exclusieve LaFerrari. En omdat de SF90 niet in beperkte oplage maar in serieproductie wordt gebouwd, is hij bovendien een stuk milder geprijsd. Op Ferrari’s testbaan in Fiorano kregen we de kans om deze 1.000 pk sterke, vierwielaangedreven plug-in hybride aan de tand te voelen in de speciaal voor circuitgebruik afgestemde Assetto Fiorano-uitvoering.
Signalement
Merk | Ferrari |
---|---|
Model | SF90 Stradale |
Carrosserie | 2-deurs, coupé |
Transmissie | 8 versnellingen, automaat met dubbele koppeling |
Aandrijving | 4wd |
Nieuwprijs | € 454.303 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | V8, plug-in hybride |
Cilinderinhoud | 3.990 cc |
Maximaal vermogen | 735 kW / 1000 pk bij 8.000 tpm |
Maximaal koppel | 800 Nm |
Accu capaciteit (bruto) | 8 kWh |
Inhoud brandstoftank | 68 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.710 mm / 1.972 mm / 1.186 mm |
Wielbasis | 2.650 mm |
Massa leeg | 1.570 kg |
Banden voor | 255/35R20Prijzen |
Banden achter | 315/30R20Prijzen |
Topsnelheid | 340 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 2,5 s |
Brandstofverbruik | 6,1 l/100km |
CO2-uitstoot (WLTP) | 154 g/km |
Lezersreacties (36) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.