Test: Citroën ë-C4 X

Oude techniek in een nieuw jasje

128 reacties

Video
AutoWeek 3 2023
AutoWeek 3 2023

Je leest het in AutoWeek 3 2023

Hoewel Citroën al verbeterde elektrotechniek in huis heeft, wordt de nieuwe ë-C4 X nog voorzien van oude techniek met zeer bescheiden prestaties. Is de nieuwe elektrische middenklasse sedan hierdoor bij voorbaat al kansloos?

Signalement

Merk Citroen
Model ë-C4 X 50kWh 136 Shine
Carrosserie 4-deurs, sedan
Transmissie automaat
Aandrijving voorwielaandrijving
Prijs € 43.850

Specificaties

Brandstof elektrisch
Motor 1 elektromotor
Maximaal vermogen 100 kW / 136 pk
Maximaal koppel 260 Nm
Accu capaciteit (bruto) 50 kWh
Lengte / breedte / hoogte 4.600 mm / 1.800 mm / 1.525 mm
Wielbasis 2.670 mm
Massa leeg 1.559 kg
Laadvermogen 481 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 0 kg / 0 kg
Banden195/60R18Prijzen
Topsnelheid 150 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 9,5 s
Stroomverbruik (WLTP) 15,0 kWh/100km
CO2-uitstoot (WLTP) 0 g/km
Actieradius (WLTP) 360 km

PRIVATE LEASE Citroën C4

DirectLease
Citroen ë-C4 50kWh 136 Feel (5D/CVT)
€ 509
 
Citroën
Citroen ë-C4 50kWh 136 Feel (5D/CVT)
€ 513
 
Arval
Citroen ë-C4 50kWh 136 Feel Pack (5D/CVT)
€ 548
 
Alphabet
Citroen ë-C4 50kWh 136 Feel Pack (5D/CVT)
€ 659
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (128) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.