AutoWeek 8 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 8 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Autotests
  • Audi
  • A4 Cabriolet

Too much...

Audi A4 Cabriolet 3.2 FSI quattro (2006)

Het dashboard wijkt weinig af van dat in de gewone A4. Het wordt slechts door een aluminiumkleurige strip opgeleukt. Twee zitplaatsjes achterin; de kap gaat schuil onder de zwarte afdekkap. De sterke en soepele V6 staat garant voor goede prestaties en een heerlijk geluid.
  • Autotest
31 januari 2007 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
De Audi A4 Cabriolet 3.2 FSI quattro heeft bijna alles wat je van een sportauto kunt verlangen: een beresterke motor, een sportief onderstel, vierwielaandrijving, maar een beperkt comfort. Hij rijdt geweldig en heeft als extraatje een opvouwbare kap en voldoende bagageruimte.

De Audi A4 Cabriolet is voorzien van een 'akoestische' kap, vervaardigd van materiaal met een zeer hoge dichtheid. Daardoor wordt het geluidsniveau in de auto – wanneer de kap is gesloten – teruggedrongen. Audi claimt dat de cabrio
met deze kap voor wat betreft geluidswaarden in de buurt komt van een A4 met vast dak. De praktijk wijst echter anders uit; op de decibelmeter lezen we bij 100 km/h 68,1 dB. Je kunt het geluidsniveau echter niet volledig toeschrijven aan de kap, want je hebt ook te maken met bandenrumoer. We kunnen wel concluderen dat hoe mooi de stoffen daken van tegenwoordig ook zijn, een vast dak beter isoleert.
Wie denkt dat je met zo'n stoffen kap lang aan het rommelen bent om 'm naar beneden te krijgen, heeft het mis. Bij de Audi A4 is het hele proces geauto-matiseerd. De elektronica en hydraulica zorgen ervoor dat de bestuurder kan blijven zitten terwijl het dak zich in een kleine 23 seconden onder de afdekplaat vouwt. En dan kun je achter in de Audi altijd nog gemakkelijk de wekelijkse boodschappen stallen. De kofferbak wordt halverwege wel iets lager, vanwege de bak waarin de kap ligt.


Gretig
De Audi A4 heeft 256 pk en 330 Nm. De 3,2-liter V6 monteert Audi in diverse andere producten. Het allesbehalve kinderachtige blok weet best raad met de niet vederlichte A4 Cabriolet. Met aandrijving op alle vier wielen zijn wielspin en aandrijfreacties vrijwel uitgesloten onder droge omstandigheden. De 6,8 tellen die de 0-100-sprint zou moeten vergen, halen we dan ook gemakkelijk. Van 80 naar 120 km/h doortrekken gaat de Duitser makkelijk af. Hij is vlot genoeg voor 't Nederlandse wegennet. De V6 loopt prachtig, trekt gretig over 'n breed toerengebied. Grip vinden is dankzij het quattro-systeem een eitje.


Stuiter je stoel uit
De A4 is hard gedempt en de vering is ronduit stevig. Eigenlijk too much voor een auto als deze. Van sportiviteit zijn we absoluut niet wars, maar een cabrio moet toch wel wat comfort bieden. Op korte oneffenheden stuiter je bijna je stoel uit, dankzij het S Line-pakket dat Audi op deze A4 heeft gezet. Onderdeel daarvan is een sportonderstel dat nogal straf is. Dat heeft als voordeel dat je ongegeneerd hard de hoek om kunt; overhellen is er nauwelijks bij en dankzij het quattro-systeem hoef je je weinig zorgen te maken over wegglijdende voorwielen of een uitbrekende achterkant. Dit is een heerlijk sturende auto.
Het met leer beklede sportstuurwiel laat zich licht bedienen maar biedt tegelijkertijd genoeg gevoel. Je kunt de Audi met precisie dirigeren, de voor-wielen volgen zeer gedisciplineerd de commando's van de bestuurder. Ook op het schakelen kunnen we weinig kritiek leveren. Het pookje van de zesbak loods je soepel 't volgende verzet in.
In het interieur treffen we weinig aan dat afwijkt van de A4 met vast dak. De zakelijk aandoende werkplek wordt slechts opgevrolijkt door een aluminiumkleurige
strip over de breedte van 't interieur. De afwerking en 't materiaal-gebruik zijn van hoog niveau. Audi heeft deze A4 overigens wel voor 20.000 euro van extra's te voorzien, waaronder het Pro Line- en S Line-pakket.

Signalement

Merk Audi
Model A4 Cabriolet 3.2 FSI quattro
Carrosserie 2-deurs, cabrio
Transmissie 6 versnellingen, handgeschakeld
Aandrijving 4wd
Prijs € 67.070

Specificaties

Brandstof benzine
Motor V6
Cilinderinhoud 3.123 cc
Maximaal vermogen 188 kW / 256 pk bij 6.500 tpm
Maximaal koppel 330 Nm bij 3.250 tpm
Inhoud brandstoftank 70 l
Lengte / breedte / hoogte 4.573 mm / 1.777 mm / 1.391 mm
Wielbasis 2.650 mm
Massa leeg 1.695 kg
Laadvermogen 480 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.800 kg / 750 kg
Banden215/55R16Prijzen
Topsnelheid 250 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 6,8 s (fabrieksopgave: 6,8 s)
Acceleratie 50-80 km/h in 3/4 2,9 s / 3,4 s
Acceleratie 80-120 km/h in 4/5 6,5 s / 8,5 s
Brandstofverbruik 0,0 l/100km
CO2-uitstoot 262 g/km
Uitgebreide specificaties
  • Houd me op de hoogte over de Audi A4
  • Wil jij ook meedenken bij de ontwikkeling van autoweek.nl? Dan zoeken wij jou.
Audi Audi A4

Uitgelicht aanbod

    Avant 1.4 TFSi AUT/S-Tronic 09-2016 (M2017) | Sport | Full-LED | Navi

    Audi A4 Avant 1.4 TFSi AUT/S-Tronic 09-2016 (M2017) | Sport | Full-LED | Navi

    • 2016
    • 129.916 km

    € 19.950

    Avant 2.0 TFSI quattro AUT.Navi.LEER.Xenon.YOUNGTIMER

    Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro AUT.Navi.LEER.Xenon.YOUNGTIMER

    • 2006
    • 186.656 km

    € 4.950

    Avant 1.8 5v ADVANCE,TREKHAAK,ALU,PRIVACY GLASS

    Audi A4 Avant 1.8 5v ADVANCE,TREKHAAK,ALU,PRIVACY GLASS

    • 2000
    • 303.490 km

    € 999

Meer Audi A4 occasions
Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Audi A4 specificaties
  • Audi A4 occasions
  • Audi A4 video's
Advies en informatie
  • Audi A4 tests
  • Audi A4 gebruikersreviews
  • Audi A4 index
Test: Audi Q8 60 TFSIe

Test: Audi Q8 60 TFSIe

Onder druk van de CO2-wetgeving leek het einde van de enorme (en dorstige) SUV nabij. Maar...

Lees meer
Test: Audi A6 Avant 55 TFSIe

Test: Audi A6 Avant 55 TFSIe

51

De Audi A6 Avant 55 TFSIe is de enige A6 Avant die je met benzinemotor kunt krijgen, en het...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Autonieuws
    Audi A4 en A5 nu ook als S edition competition

    Audi A4 en A5 nu ook als S edition competition

    23
    • 7 januari 2021
  • Autotest
    Test: Audi A4 40 TFSI

    Test: Audi A4 40 TFSI

    30
    • 3 december 2020
  • Review
    Audi A4 35 TDI Sport (2020)

    Audi A4 35 TDI Sport (2020)

    9
    • 13 november 2020
  • Review
    Audi A4 35 TFSI Business edition (2020)

    Audi A4 35 TFSI Business edition (2020)

    10
    • 7 oktober 2020
  • Autonieuws
    Abt RS4-S is afgetrainde Audi RS4 Avant

    Abt RS4-S is afgetrainde Audi RS4 Avant

    25
    • 1 oktober 2020
  • Autonieuws
    Audi maakt 40 TFSI en 45 TFSI krachtiger

    Audi maakt 40 TFSI en 45 TFSI krachtiger

    24
    • 15 september 2020
  • Autonieuws
    Audi A4 40 TFSI nu ook met quattro

    Audi A4 40 TFSI nu ook met quattro

    20
    • 11 september 2020
Merk
Merk
  • Review
    Audi A2 1.4 (2005)

    Audi A2 1.4 (2005)

    1
    • 28 februari 2021
  • Review
    Audi e-tron Sportback 50 quattro Business edition Plus (2020)

    Audi e-tron Sportback 50 quattro Business...

    7
    • 27 februari 2021
  • Autonieuws
    Audi E-tron GT - Back to Basics

    Audi E-tron GT - Back to Basics

    59
    • 27 februari 2021
  • Autonieuws
    Audi prijst A7 40 TFSI en A6 Avant 50 TFSI e

    Audi prijst A7 40 TFSI en A6 Avant 50 TFSI...

    30
    • 25 februari 2021
  • Autonieuws
    Audi A6 krijgt nieuwe instapper

    Audi A6 krijgt nieuwe instapper

    33
    • 24 februari 2021
  • Autonieuws
    Audi geeft Q5, A6 en A7 Sportback plug-ins meer bereik

    Audi geeft Q5, A6 en A7 Sportback plug-ins...

    5
    • 23 februari 2021
  • Autotest
    Test: Audi E-Tron 55 Sportback

    Test: Audi E-Tron 55 Sportback

    32
    • 23 februari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • RSS

      • Alfa Romeo
      • Alpine
      • Aston Martin
      • Audi
      • Bentley
      • BMW
      • Cadillac
      • Chevrolet
      • Citroën
      • Dacia
      • Donkervoort
      • DS
      • Ferrari
      • Fiat
      • Ford
      • Honda
      • Hyundai
      • Infiniti
      • Jaguar
      • Jeep
      • Kia
      • Lamborghini
      • Lancia
      • Land Rover
      • Lexus
      • Lotus
      • Maserati
      • Mazda
      • Mercedes-Benz
      • MG
      • Mini
      • Mitsubishi
      • Morgan
      • Nissan
      • Opel
      • Peugeot
      • Polestar
      • Porsche
      • Renault
      • Rolls-Royce
      • Saab
      • Seat
      • Skoda
      • Smart
      • Subaru
      • Suzuki
      • Tesla
      • Toyota
      • Volkswagen
      • Volvo

      © 2021 DPG Media Magazines B.V.

      onderdeel van DPG Media Magazines groep