AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Volkswagen Tiguan: bijna alles bekend
Volkswagen geeft beelden vrij van de laatste tests met de Tiguan in Namibië. Bovendien meldt het merk dat er twee verschillende neuzen komen voor de compacte SUV die nog eind dit jaar in de showroom staat.
Volkswagen geeft beelden vrij van de laatste tests met de Tiguan in Namibië. Bovendien meldt het merk dat er twee verschillende neuzen komen voor de compacte SUV die nog eind dit jaar in de showroom staat.
Hoe de Tiguan er uit ziet is natuurlijk al bekend. De concept car die we in november vorig jaar in Los Angeles konden bewonderen zal op details gewijzigd zijn. Om er nog wat spanning in te houden, rijden in Namibië nog gecamoufleerde exemplaren rond, en zo zijn de Volkswagen-logo's weggelaten. Maar het merk geeft wel zelf deze beelden vrij. Net als de zeer gedetailleerde info. Zo meldt Volkswagen dat de Tiguan leverbaar wordt in drie uitvoeringen, en dat er twee verschillende neuzen zijn. De Trend & Fun-versie beschikt net als de Sport & Style over een neus met een aanloophoek van 18 graden, voor de SUV-rijder die zijn Tiguan af en toe op een hoop grond wil parkeren is er de Track & Field met een aanrijdhoek van 28 graden. Verder krijgt de Tiguan Track & Field elektronische hulpmiddelen voor het rijden in terrein. Met een knop kun je de 'Offroad Mode' inschakelen, waarbij de elektronica onder meer het 4Motion 4WD aanstuurt en aanpast aan de verschillende omstandigheden.
Alleen geblazen motoren
Alle motoren van de Tiguan beschikken over minimaal een turbo, sommige hebben ook nog een mechanische compressor. Zescilinders staan niet op het programma. De instapper krijgt een 150 pk sterke TSI-motor, hoewel VW niet over een cilinderinhoud spreekt is dit de 1.4 waarvan ook een 170 pk sterke variant komt. De sterkste TSI levert 200 pk, en dat is waarschijnlijk de 2.0 TFSI, die voor de gelegenheid is omgedoopt tot TSI. Dan zijn er ook nog twee 2.0 TDI's met 140 en 170 pk. Er komt ook een Tiguan met alleen voorwielaandrijving. Volkswagen introduceert op de Tiguan een nieuwe, elektromechanische stuurbekrachtiging. Verder staat elke versie minimaal op 16 inch wielen met banden in de maat 265/65, de Sport & Style verlaat de fabriek op 17 inch met 235/55-banden en er worden ook 18 inch wielen leverbaar. Volkswagen rept ook nog over een nieuw radio- met navigatiesysteem en ook het Park Assist zal op de Tiguan leverbaar worden. Deze parkeerhulp die het sturen van de bestuurder overneemt bij inparkeren is ook op de Touran leverbaar. En nu is het wachten op de eerste ongecamoufleerde beelden van de Tiguan. Die staat in september op de IAA in Frankfurt en zal niet voor november bij de Nederlandse VW-dealers staan.
Plaats een reactie
PRIVATE LEASE Volkswagen Tiguan
Had je deze auto's al gezien?

Volkswagen Tiguan 1.4 TSI Sport&Style 4Motion Navi Clima Cruise Trekhaak 17"LM
- 2010
- 222.633 km
€ 7.450

Volkswagen Tiguan 1.5 TSI 2x R-Line/ 360 Camera/ 20'Inch/ IQ LED/ Standkachel/ HuD
- 2021
- 75.806 km
€ 35.750

Volkswagen Tiguan 1.5 TSI Comfortline Business (PANORAMADAK, TREKHAAK ELEKT. WEGKLAPBAAR, MASSAGE STOELEN, STOELVERWARMING, CLIMA)
- 2020
- 139.309 km
€ 20.945
Lees ook
Nieuws
Alleen bij de goedkoopste Volkswagen Tiguan kost een kleurtje geld – AutoWeek.nl
Autotest
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 TSI eHybrid - Plug in hybride SUV kan van alles wat
Nieuws
Volkswagen Passat, Tiguan en Tayron met GTI-motor trekken aan Nederland voorbij
Nieuws