Volkswagen e-Tharu is nieuwe elektrische SUV
Budget-ID4
Volkswagen voegt een nieuwe elektrische SUV aan zijn gamma toe. Het gaat om de e-Tharu. Het betreft een volledig elektrische versie van de Tharu, een SUV die als Taos onlangs ook op de Amerikaanse markt werd gebracht. Naar Europa komt de e-Tharu niet.
De Tharu werd een dikke twee jaar geleden op de Chinese markt geïntroduceerd. Onloangs lanceerde Volkswagen de SUV als Taos ook in de Verenigde Staten, maar daar blijft het niet bij waar het de nieuwtjes rond dit model betreft. Volkswagen presenteert namelijk de e-Tharu, een volledig elektrische variant die als goedkoper alternatief voor de als EV ontwikkelde ID4 moet gelden.
De e-Tharu staat dan ook niet op het puur en alleen voor elektrische auto's bestemde MEB-platform van de Volkswagen Group. Onder de koets gaat gewoon het MQB-platform schuil dat we kennen van de conventionele producten van de Volkswagen Group. De e-Tharu heeft een 136 pk en 290 Nm sterke elektromotor die de vooras aandrijft. De krachtbron put zijn levenslust uit een accupakket met een capaciteit van 44 kWh. Daarmee moet de e-Tharu volgens de NEDC-cyclus 315 kilometer af kunnen leggen. In een dikke 50 minuten is een leeg accupakket tot 80 procent van zijn kunnen op te laden. De topsnelheid van de door de joint-venture SAIC-Volkswagen geproduceerde e-Tharu ligt op 150 km/h.
Vanbuiten verschilt de dik 4,45 meter lange e-Tharu nauwelijks van de conventionele versies. Een uitlaatsysteem ontbreekt en hij krijgt natuurlijk een nieuw laadpunt en een dichte grille. Volkswagen geeft de e-Tharu verder een stel e-badges en een andere voorbumper. Het model komt niet naar Europa en wordt dus ook niet in Nederland verkocht.
PRIVATE LEASE Volkswagen
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (virtual cockpit)
- 2019
- 193.843 km

Volkswagen Polo Life Edition | 'App-Connect' smartphone integratie | Airconditioning automatisch (Climatronic), 2-zone | Buitenspiegels elektrisch instel- verwarm- en inklapbaar
- 2025
- 21 km

Volkswagen Polo R-Line Edition | 'App-Connect' draadloze smartphone integratie | Achterlichten LED | Afstandscontrolesysteem (Front Assist)
- 2025
- 10 km
Lees ook

Zo gaan onze elektrische middenklassers met kou om: updates Mazda 6e en VW ID7

'Geen Chinese Volkswagens naar Europa'

Door zeven (Balkan)landen met de Volkswagen ID7 Tourer kan, maar je moet wel vooruitdenken

Test Volkswagen T-Roc - Veelbelovend begonnen aan zware taak




