AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
SUV's stuwen verkopen PSA Peugeot Citroën
Ruim 38 procent meer auto's
44
PSA Peugeot Citroën heeft in de eerste helft van dit jaar ruim 38 procent meer auto's verkocht dan in dezelfde periode vorig jaar. Toen telden de verkopen van Opel en Vauxhall, die vorig jaar werden overgenomen door het Franse bedrijf, evenwel nog niet mee. Het Franse concern deed ook goede zaken met de introductie van een fors aantal SUV's. Die waren goed voor ruim een kwart van de verkopen van het concern.
In totaal verkocht PSA, waar de merken Peugeot, Citroën, DS, Opel en Vauxhall onder vallen, in de eerste zes maanden van dit jaar een kleine 2,2 miljoen auto's. Dat is een record voor de autobouwer.
PSA versterkte verder zijn positie als Europees marktleider op het gebied van bedrijfswagens. Het bedrijf heeft een kwart van die markt in handen. De verkoop van bedrijfswagens ging op jaarbasis met een derde omhoog. Dat was voor een groot deel aan Opel/Vauxhall te danken. Zonder die merken was de groei van de bedrijfswagentak van PSA 8 procent. Met bedrijfswagens wil het bedrijf ook buiten Europa doorgroeien.
Lees ook
Reportage
Deze klassieke Alfa Romeo kent bijna niemand en klinkt als een Volvo 240
Nieuws
De goedkoopste Ford Puma heet voortaan Gen-E – Back to basics
Achtergrond
Gebruikte Mercedes-Benz A-klasse zonder AMG-pakket significant goedkoper
Op Zoek Naar