
'Elektrische auto vanaf 2027 goedkoper dan benzineauto'
Elektrische auto's zijn nu gemiddeld in de aanschaf nog duurder dan een vergelijkbare benzineauto,...
en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Skoda voert een prijsverhoging door op de Enyaq iV. De elektrische SUV stijgt over de gehele linie tot 16 procent in prijs, al zet Skoda er wel riantere onderhoudsvoorwaarden tegenover. Daarnaast verdwijnt de 265 pk sterke iV 80X van de prijslijst.
Onlangs maakte Skoda de prijzen bekend van de Enyaq Coupé iV. Die tweede carrosserievariant kost als iV 60 in naamloze basisuitvoering €51.690 en daarmee leek hij zo'n €8.000 duurder dan de reguliere variant van de elektrische SUV. Skoda voert nu echter een prijswijziging door op de reguliere Enyaq iV waarmee het prijsgat tussen de twee carrosserievarianten wordt verkleind. Afhankelijk van de gekozen motor en uitvoering wordt de Skoda Enyaq iV een kleine €4.000 tot ruim €7.500 duurder.
De 179 pk sterke Skoda Enyaq iV 60 met 58-kWh accu stond in naamloze standaardtrim vanaf €43.690 in de orderboeken, maar Skoda doet hem nu vanaf €48.690 van de hand. Daarmee wordt het basismodel €5.000 duurder en daarmee bedraagt de prijsverhoging een kleine 12 procent. De Enyaq iV 60 was er ook als €48.690 kostende Sportline-trim. Voor de Enyaq iV 60 Sportline vraagt Skoda nu €56.090. Dat betekent dat deze variant met een prijsverhoging van €7.700 zo'n 16 procent duurder is geworden.
Ook de 204-pk Skoda Enyaq iV 80 met 77-kWh accu staat vanaf nu met hogere prijzen in de showrooms. In de naamloze standaardtrim vraagt Skoda er nu €54.590 voor, €4.000 meer dan voorheen. Uitgedost als Sportline kost de Enyaq iV 80 voortaan €61.990, ruim €5.000 meer dan eerder.
De 265-pk vierwielaangedreven Enyaq iV 80X is momenteel niet meer op de prijslijst te vinden. Toch biedt de prijslijst van de Skoda Enyaq iV vanaf nu meer keuze. Zowel de Enyaq iV 60 als iV 80 is vanaf nu verkrijgbaar als Business Edition en als Business Edition Plus. Deze nieuwe uitvoeringen komen tussen het basismodel en de Sportline te staan.
Vermogen | Accucapaciteit (netto) | Actieradius | Uitvoering | Vanafprijs | |
iV 60 | 179 pk | 58 kWh | 397 km | - | €48.690 |
iV 60 | 179 pk | 58 kWh | 395 km | Business Edition | 51.990 |
iV 60 | 179 pk | 58 kWh | 395 km | Business Edition Plus | €54.190 |
iV 60 | 179 pk | 58 kWh | 393 km | Sportline | €56.090 |
iV 80 | 204 pk | 77 kWh | 544 km | - | €54.590 |
iV 80 | 204 pk | 77 kWh | 542 km | Business Edition | €57.890 |
iV 80 | 204 pk | 77 kWh | 540 km | Business Edition Plus | €60.090 |
iV 80 | 204 pk | 77 kWh | 536 km | Sportline | €61.990 |
Net als voorheen biedt Skoda 2 jaar fabrieksgarantie op de Enyaq iV en 8 jaar fabrieksgarantie (tot 160.000 kilometer) op het accupakket. Voorheen nam Skoda ook 5 jaar lang de kosten van het onderhoud en de apk-keuring voor zijn rekening. Die periode wordt nu - net als bij de Enyaq Coupé iV - verlengd tot 7 jaar. Het gaat voortaan om drie in plaats van twee onderhoudsbeurten en twee apk's in plaats van één.
Elektrische auto's zijn nu gemiddeld in de aanschaf nog duurder dan een vergelijkbare benzineauto,...
Een nieuwe auto kun je op maat bestellen. Een eerste selectie zou je al kunnen maken via de...
Is het interessant te weten wat de fabrieksgarantie per merk is? Het geeft een indicatie van...
Bij je nieuwe auto kun je vaak een onderhoudspakket afsluiten. Dan betaal je in feite het vaste...
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.