'Renault moet tweede automerk van Europa worden'
Dat meldt Stefan Müller, de Europese topman van het Franse merk, in een interview met Automotive News. Daarnaast wil het merk z'n omzet vergroten naar 50 miljard euro, waarbij de winstmarge moet stijgen naar vijf procent.
Renault was vorig jaar de nummer vier van Europa met 801.605 verkochte auto's. De top drie bestond uit Volkswagen (1.547.970), Ford (902.883) en Opel/Vauxhall (825.030).
Müller: "We hebben momenteel met de succesvolle Clio en Captur al een goede basis. Modellen als de nieuwe Trafic en de opvolger van de Espace, die binnenkort op de markt komt, moeten zorgen voor de hogere winstmarge."
Renault heeft sowieso iets met de tweede plek in de verkoopstatistieken, want voor de nieuwe Twingo heeft het merk ook al bepaald dat deze de nummer twee in z'n segment moet worden.
Het Franse merk is echter niet de enige die de tweede plek in Europa in het vizier heeft. Opel-CEO Karl-Thomas Neumann gaf eerder al aan dat juist zijn merk het tweede merk van Europa moet worden.