Renault gooit modellen over andere boeg
Dat zegt Anthony Lo, designchef bij Renault, tegen autonieuwssite Autocar. In 2011 had het Franse merk de R-Space concept op de Autoshow van Genève staan. Deze studie moest een voorproefje geven van de nieuwe Scénic en werd door het publiek bijzonder goed ontvangen. Volgens Lo kan Renault dat niet negeren, en dus zullen we een dergelijk ontwerp waarschijnlijk terugzien op de volgende midi-MPV van Renault.
Wanneer de opvolger van de huidige Mégane op de markt verschijnt, moet deze de strijd aan kunnen gaan met de goedkopere versies van de Duitse 'premium' C-segmenters. Volgens Lo gaat er met name in het interieur werk gemaakt worden op een hogere kwaliteit. Tenminste, daar moet het op lijken. Hij spreekt over een grotere perceptie van kwaliteit die nodig is om een graantje in het premium C-segment te kunnen meepikken. Lo benadrukt dat de Mégane niet groter groeit, omdat de Mégane als betaalbaar volumemodel een te grote rol heeft om te grote veranderingen te ondergaan.
Laguna en Espace
De opvolger van de Laguna blijft een vierdeurs sedan, maar met een excentriek sausje. Volgens Lo moet Renault iets onverwachts met de middenklasser uithalen. Lo meent dat het uiterlijk van de huidige Laguna de reden is dat het model de verkooplijsten niet domineert. "Het is de juiste auto met de verkeerde kleren aan." Volgens Lo zijn mensen onder de indruk van de kwaliteiten van de auto, maar weerspiegelt hij met zijn uiterlijk niet de klasse van een auto in dat marktsegment.
Ook doet de designchef een boekje open over een nieuwe Espace. Het huidige model draait alweer sinds 2003 mee en is recentelijk gefacelift. Dat neemt niet weg dat de Franse kolos aan vervanging toe is. Of de volgende Espace weer in de vorm van een fullsize MPV zal verschijnen, is nog maar de vraag. Lo zegt dat het Renault niet is ontgaan dat kopers van een grote MPV overstappen op een crossover. "Het is tijd voor een nieuw idee", meent de ontwerper. Daarmee suggereert hij dat Renault met de volgende Espace met een lel van een crossover in het mengelmoes-segment gaat meespelen.
PRIVATE LEASE Renault
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Renault 5 Evolution | Cruise control met snelheidsbegrenzer | Full LED koplampen | ISOFIX-bevestigingssysteem voor kinderzitjes op passagiersstoel en op de twee buitenste zitplaatsen achter
- 2025
- 10 km

Renault Captur 1.0 TCe 100 Zen 1e eigenaar | Facelift | Trekhaak | Camera | Apple Carplay / Android Auto | Cruise
- 2020
- 95.797 km

Renault Clio 1.0 TCe R.S. Line | Navigatie | Parkeercamera | Climate Control |
- 2020
- 92.494 km
Lees ook

Zoveel exemplaren van de eerste Renault Espace en Chrysler Voyager zijn er nog

Dit zijn de vijf goedkoopste occasions van eerste eigenaar en met lage kilometerstand

Deze Renault 4 kost €25.000 en heeft geen achterbank

Voormalig ontwerper Peugeot, Citroën en Mercedes-Benz naar Renault


