Dit is de Renault R-Space! *update: specificaties*

Renault R-Space
Renault R-SpaceRenault R-SpaceRenault R-SpaceRenault R-SpaceRenault R-SpaceRenault R-SpaceRenault R-SpaceRenault R-SpaceRenault R-Space

We wilden jullie de vroegtijdig vrijgekomen foto's van de Renault R-Space eerder vanochtend niet onthouden, maar dat betekende wel dat verdere informatie over de concept-car nog ontbrak. Inmiddels acht Renault de tijd rijp om ook van de honingkleurige concept-car de informatie vrij te geven.

Renault ziet de R-Space als een 'sport mpv', die aan moet tonen dat een mpv sexy kan zijn. Onder de kap ligt een 0,9-liter driecilinder met turbo, goed voor een vermogen van 110 pk en 160 Nm koppel. Het blok is gekoppeld aan een EDC-transmissie met dubbele koppeling. Renault neemt deze driecilinder turbomotor volgend jaar ook daadwerkelijk in productie.

Op de Autosalon van Genève meldt Renault dat het gemiddeld verbruik van de mpv 3,7 liter benzine per 100 kilometer is. De CO2-uitstoot is slechts 95 gram per kilometer. De sprint naar 100 km/h kost 11 seconden en de topsnelheid is 200 km/h.

De R-Space is 4,25 meter lang, 1,85 meter breed en 1,55 meter hoog. De auto weegt 1.300 kilogram. De grote, schuin geplaatste voorruit en een panoramadak geven de mpv een sportief aanzien. Renault heeft ook zorg gedragen voor sportieve rijeigenschappen; tegelijkertijd is de ruimte achterin zo ontworpen dat kinderen zich niet vervelen.

Verder introduceert Renault het Visio-systeem met de Eco-knop. Het systeem werkt met camera's en houdt de voetgangers, stoplichten en zebrapaden in de gaten. Als het systeem ziet dat verderop een stoplicht op rood springt, adviseert het systeem de bestuurder om de auto te laten uitrollen. Andersom zal het systeem de bestuurder in lege straten aansporen om de maximumsnelheid aan te houden.

PRIVATE LEASE Renault

Lezersreacties (40)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.