
Prijzen Suzuki Baleno bekend
Instappen vanaf 14.999 euro
Voor net geen 15 mille krijg je van Suzuki een Baleno met 90 pk sterke 1.2 Dualjet viercilinder onder de motorkap. Het betreft de Comfort uitvoering die standaard is voorzien van airco, elektrisch bedienbare ramen voor, centrale deurvergrendeling en Led-dagrijverlichting.
Wie zichzelf op meer luxe wil trakteren, kan kiezen voor de Baleno Exclusive. Voor 16.199 euro krijg je onder andere 16-inch lichtmetalen wielen, mistlampen aan de voorzijde, xenonverlichting, stoelverwarming, een met leer bekleed stuurwiel en een radio/cd-/mp3-speler met Bluetooth. De buitenspiegels zijn elektrisch verstelbaar én verwarmbaar. De 1.2 Dualjet Executive is er ook met CVT-transmissie en kost dan 18.199 euro.
Voor wie het allemaal niet weelderig genoeg kan, heeft Suzuki de High Executive bedacht. Deze topversie kent een prijskaartje van 18.699 euro. Als extra's krijg je climate control, keyless start, een navigatiesysteem, DAB+, een achteruitrijcamera, Adaptive Cruise Control en Radar Brake Support. De 1.2 High Executive is er alleen als Smart Hybrid.
Ook staat een krachtigere 1.0 Boosterjet turbomotor met 112 pk op de bestellijst. De 1.0 is er alleen als High Executive en kost 19.699 euro. Met automaat komt de totaalprijs uit op 21.699 euro.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Had je deze auto's al gezien?

Suzuki Baleno 1.2 High Executive Automaat (NAVIGATIE, CLIMATE, CAMERA, XENON, ADAPTIVE CRUISE, SPORTSTOELEN, STOELVERWARMING, GETINT GLAS, NIEUWSTAAT)
- 2018
- 171.406 km

Suzuki Baleno 1.2 Exclusive / LM Velgen/ Stoelverwarming/ Dealer onderhouden
- 2017
- 92.354 km

Suzuki Baleno 1.2 Exclusive 5-deurs Airco/Spoiler
- 2017
- 82.369 km
Lezersreacties (62)
Reageren


20.000 euro voor deze kleine auto met de 1.0 turbomotor is echt belachelijk.
30.000 euro voor de Vitara met 1.6 turbomotor
Geen wonder dat je steeds minder Suzuki's op de weg ziet.
Verder: lelijk model, hard plastic dashboard en panelen, ouderwetse stoelbekleding, etc. Idem bij de Vitara.
Voor dit geld krijg je bij andere merken meer auto en meer kwaliteit !!

Leuke auto, niet mijn ding maar de prijzen zijn netjes.

Heb even opgezocht en een Polo heb je vanaf € 14.190,92 maar dan moet je waarschijnlijk nog wel voor een rechterbuitenspiegel en een stuur bijbetalen. :P

Nuttelozen als Zombies heb je altijd natuurlijk. Nog gewerkt vandaag?
Voor die 20.000 euro heb je echte veel betere keuzes in autoland. Een Ford Focus bijvoorbeeld.
Suzuki is veel te duur geworden. Laat staan dat je in dit Japanse gedrocht wil rijden.


Voor 15.000 heb je bijvoorbeeld een Seat Ibiza station met turbo, een Mazda 2 een Hyundai I20, een Dacia..

Deze Baleno 1.0 turbo kost met enkele simpele opties al gauw 22.500.
Dan liever de Opel Astra!!









Dit is gewoon een B-segmenter. Hij valt qua lengte, ruimte en luxe precies in hetzelfde segment als de Clio, Polo en 208. Dat Suzuki ook nog de iets kleinere Swift heeft, betekent niet dat dit meteen een C-segmenter is.

Veel nieuwsgieriger ben ik naar de nieuwe Ignis! Die dreigt er ontzettend leuk uit te gaan zien...








Aardige lui daar in Brussel, overigens.
De auto heeft een grote bruikbare bagageruimte en het interieur geeft je ook veel bewegingsvrijheid.
Een leuke auto dus van een sympathiek merk met een historisch verantwoorde typenaam.
Een waardige opvolger van de Liana en diens opvolger, de eerste SX4.
Deze Suzuki Baleno moet een succes worden.
De vanafprijs van 15.000,00 euro is gewoon netjes als je ziet wat er allemaal voor geboden wordt.





De uitrusting van de Golf Edition omvat automatische airconditioning, cruise controle, een Composition Colour radio, een multimediasysteem met aanraakbeeldscherm, USB aansluiting plus Bluetooth handsfree telefoonvoorbereiding, een elektrisch bediende handrem, lederen bekleding voor het stuurwiel plus de pookknop, mistlampen met bochtenverlichting, elektrisch bedienbare portierramen en centrale vergrendeling met afstandsbediening.
Lijkt me meer waar voor je geld, maar als je exclusief wilt rijden, dan is de Baleno je ding.











Golf is i.d.d waardevast.
Toch trekt die een ander publiek. Deze Suzuki zal w.s gekocht worden door prijsbewuste consumenten die minimaal een jaar of 12 betrouwbaar en compleet van A naar B willen zonder hoge kosten of verrassingen. Om imago en uiterlijk geven zij niet, en ze gebruiken hem w.s ook nauwelijks tot niet zakelijk. Dan koop je hier gewoon een verdomd goede auto mee!

Verkoopcijfers concurrent VW Polo in 2016: 12.176 exemplaren (1 model)
Idem Renault Clio: 17.062 exemplaren ( 1 model)


denk dat je gelijk hebt. En dat die kopergroep oude mensen betreft.

over de levensduur van een Golf: ik heb mijn IV op 13 jarige leeftijd weg gedaan met 480.000 km. Zelf 400.000 van gereden tegen vrijwel enkel normaal onderhoud. Liep nog perfect. De eerst uitlaat (!!), koppeling en turbo had ie zelfs nog. Weggedaan vanwege gezinsuitbreiding eigenlijk. En weet je wat, nog steeds kopers zat want een Golf. Is geexporteerd naar het Oostblok.
Ik zou je argumenten nog eens doordenken, dat gaat je met die Baleno never nooit gebeuren.









De meest luxe uitvoering heeft nog een aantal meer opties die niet eens leverbaar zijn bij concurrenten in dit segment, of die tellen er een gigantische meerprijs voor. En autoweek meldt deze opties er niet eens bij. Denk hierbij aan standaard lederen bekleding + elektrisch verstelbaar (en geheugenfunctie voor bestuurdersstoel)! Ook is op deze uitvoering 17" LMV standaard.
Ik heb een offerte aangevraagd en kreeg de volledig standaard optielijst na de aanvraag te zien van de 1.0 Tje High Executive. Eigenlijk is het heel veel auto voor onder de 20K (zonder metallic lak en afleverkosten). En met betrouwbaarheid en klantvriendeliklheid dealer/importeur zit het wel snor. Tov bijv. VAG/PON.


nee mazda doet dit veel beter.Ik denk niet dat wij deze auto veel gaan tegen komen op de weg.

Ik zou graag een vergelijkende test zien van deze Baleno tegen Hyundai I 20 en Honda Jazz .


belachelijk duur voor zo"n kleine auto, ik denk ook dat het een flop gaat worden, al vind ik het wel een leuke auto!
Maar die prijzen dat kan echt niet! en zo te lezen denken er meer mensen er zo over helaas .

Een vraag of een opmerking? Laat het ons weten met een reactie.