AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Prijzen Suzuki Baleno bekend

Instappen vanaf 14.999 euro

Suzuki Baleno
Met de Baleno gaat Suzuki weer vol in de aanval met een no-nonsense hatchback. De nieuweling met oude naam staat vanaf 14.999 euro in de showrooms.

Voor net geen 15 mille krijg je van Suzuki een Baleno met 90 pk sterke 1.2 Dualjet viercilinder onder de motorkap. Het betreft de Comfort uitvoering die standaard is voorzien van airco, elektrisch bedienbare ramen voor, centrale deurvergrendeling en Led-dagrijverlichting.

Wie zichzelf op meer luxe wil trakteren, kan kiezen voor de Baleno Exclusive. Voor 16.199 euro krijg je onder andere 16-inch lichtmetalen wielen, mistlampen aan de voorzijde, xenonverlichting, stoelverwarming, een met leer bekleed stuurwiel en een radio/cd-/mp3-speler met Bluetooth. De buitenspiegels zijn elektrisch verstelbaar én verwarmbaar. De 1.2 Dualjet Executive is er ook met CVT-transmissie en kost dan 18.199 euro.

Voor wie het allemaal niet weelderig genoeg kan, heeft Suzuki de High Executive bedacht. Deze topversie kent een prijskaartje van 18.699 euro. Als extra's krijg je climate control, keyless start, een navigatiesysteem, DAB+, een achteruitrijcamera, Adaptive Cruise Control en Radar Brake Support. De 1.2 High Executive is er alleen als Smart Hybrid.

Ook staat een krachtigere 1.0 Boosterjet turbomotor met 112 pk op de bestellijst. De 1.0 is er alleen als High Executive en kost 19.699 euro. Met automaat komt de totaalprijs uit op 21.699 euro.

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

Lezersreacties (62)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Anoniem
Anoniem
  • 6
Niet mijn auto maar wel hele nette prijzen. Persoonlijk vind ik dat hij er ook nog eens leuk uit ziet, met name de voorkant.
Revolution
Revolution
  • 2
Wederom ios Suziki veel te duur met zijn modellen.

20.000 euro voor deze kleine auto met de 1.0 turbomotor is echt belachelijk.
30.000 euro voor de Vitara met 1.6 turbomotor

Geen wonder dat je steeds minder Suzuki's op de weg ziet.

Verder: lelijk model, hard plastic dashboard en panelen, ouderwetse stoelbekleding, etc. Idem bij de Vitara.

Voor dit geld krijg je bij andere merken meer auto en meer kwaliteit !!
Anoniem
Anoniem
  • 11
@Revolution heb je spuit 11 ook weer met zijn domme opmerkingen, de concurrenten zijn net zo duur of duurder.
Leuke auto, niet mijn ding maar de prijzen zijn netjes.
MarijnTCe130
MarijnTCe130
  • 8
Misschien wel interessant om dit even in perspectief te plaatsen.

Heb even opgezocht en een Polo heb je vanaf € 14.190,92 maar dan moet je waarschijnlijk nog wel voor een rechterbuitenspiegel en een stuur bijbetalen. :P
Revolution
Revolution
  • 2
@zombies

Nuttelozen als Zombies heb je altijd natuurlijk. Nog gewerkt vandaag?

Voor die 20.000 euro heb je echte veel betere keuzes in autoland. Een Ford Focus bijvoorbeeld.

Suzuki is veel te duur geworden. Laat staan dat je in dit Japanse gedrocht wil rijden.
RobertvL
RobertvL
  • 4
De Suzuki Baleno te duur? Dit is wel een C-segment auto voor een B-segment prijs. Een Opel Astra 1.0 Turbo met 105 pk met wat simpele opties kost al gauw 22.000 euro. Valt wel mee dus, die Suzuki
Revolution
Revolution
  • 1
Zit tussen B en C segment in. Dus niet vergelijken met een Astra.
Voor 15.000 heb je bijvoorbeeld een Seat Ibiza station met turbo, een Mazda 2 een Hyundai I20, een Dacia..
Revolution
Revolution
  • 1
@RobertvL

Deze Baleno 1.0 turbo kost met enkele simpele opties al gauw 22.500.

Dan liever de Opel Astra!!
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Robertvl... dit is echt een B-segment auto. Vergelijkbaar met een i20 of Corsa.
molen17
molen17
  • 1
netjes heb de verbruik gegevens bekeken en loopt volgens Suzuki 1:23.5 natuurlijk wordt het ongeveer 1:18 1:19 praktijkverbruik. de 1.0 verbruik iets meer gek genoeg dus zou gewoon voor de 1.2 gaan. met een gewicht van 840 kilo lag je de wegenbelasting ook nog toe van 20,33 euro per maand.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Nu ja, het is mooier dan al die cheap-ass Kia's en Hyundais binnen dit segment.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Hij hangt tussen het B- en C-segment in, zoals de Skoda Octavia tussen het C- en D-segment en de Superb tussen het D- en E-segment. De prijs, verfijning, etc., van een B-segmenter met de ruimte van een C-segmenter.
Anoniem
Anoniem
  • 1
De prijzen zijn zeer concurrerend, maar voor een automaat moet wel fors worden bijbetaald.
Anoniem
Anoniem
  • 1
prijs is prima, gezien de uitrusting. Maar persoonlijk zou ik de Mazda 2 kiezen. En als het een automaat moet zijn, een Yaris hybrid.
Shooting Brake
Shooting Brake
  • 0
@Robertvl:

Dit is gewoon een B-segmenter. Hij valt qua lengte, ruimte en luxe precies in hetzelfde segment als de Clio, Polo en 208. Dat Suzuki ook nog de iets kleinere Swift heeft, betekent niet dat dit meteen een C-segmenter is.
Fredric
Fredric
  • 0
Prima, gewone auto's moeten er ook zijn. Benieuwd naar de betrouwbaarheid. Weet ik niets van bij Suzuki.
Veel nieuwsgieriger ben ik naar de nieuwe Ignis! Die dreigt er ontzettend leuk uit te gaan zien...
Anoniem
Anoniem
  • 0
Da's best duur voor een ritje.
Stefan Janssens
Stefan Janssens
  • 0
Die van 14995 is wat te karig en die van 16.200 weer wat te luxe. Had er voor 15500 geen leuke versie met een radio en nog wat kleine spullen tussen gepast? Uitvoeringen rond de 15.000 zijn prima, rond de 20 is er heel veel leukers te koop. En met Automaat kies je een Yaris hybride in deze klasse.
Even 6
Even 6
  • 2
Gezien de lengte (3,995 m) valt-ie midden in het B-segment. Ze hebben er alleen werk van gemaakt om een zo groot mogelijke binnenruimte te creëren, bijvoorbeeld de kofferruimte van 355 liter en dat is bijvoorbeeld meer dan in een V40 past en bijna net zoveel als in een CT200h, maar dat zijn dan ook de kleinsten in hun klasse. De Golf zit er met 380 liter ook niet ver boven, maar ik verwacht dat deze 3 voorin en achterin meer binnenruimte zullen hebben, met name in de breedte.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Dan kan de Tipo (hatchback) het in Nederland schudden.
Kalmah
Kalmah
  • 7
@fredric: Suzuki is een van de betrouwbaarste auto's te koop... al jaren trouwens.
Ted Zwolle
Ted Zwolle
  • 3
" Adaptive Cruise Control en Radar Brake Support" is toch wel nieuw in de klasse / budget.
Anoniem
Anoniem
  • 3
Op Het Salon te Brussel uitgebreid kennis gemaakt met de nieuwe Baleno.
Aardige lui daar in Brussel, overigens.
De auto heeft een grote bruikbare bagageruimte en het interieur geeft je ook veel bewegingsvrijheid.
Een leuke auto dus van een sympathiek merk met een historisch verantwoorde typenaam.
Een waardige opvolger van de Liana en diens opvolger, de eerste SX4.
Deze Suzuki Baleno moet een succes worden.
De vanafprijs van 15.000,00 euro is gewoon netjes als je ziet wat er allemaal voor geboden wordt.
Anoniem
Anoniem
  • 0
waar blijven de plastic boys nu die commentaar hebben op andere merken
Martijn vK
Martijn vK
  • 0
Ding is gewoon ontzettend rijk uitgerust in High Executive-uitvoering. Ga je een 208 of Polo gelijk uitrusten dan ga je al gauw naar de 25 mille, laat staan als je een A1 of MiTo op dat niveau wil hebben, dan ga je over de 30 heen.
Anoniem
Anoniem
  • 1
De polo is gewoon beter en mooier afgewerkt aan de binnenzijde. De Polo BlueMotion Connected Series kost 18790 dus dat noem ik concurrerend met deze Suzuki.
DJMouse
DJMouse
  • 2
De voorkant is erg mooi, maar de achterkant is minder geslaagd. Wel mooi geprijsd en waarschijnlijk zeer betrouwbaar en dus goedkoop in onderhoud. Ik hoop dat dit voldoende is om veel Baleno's te verkopen, want ik vind dit wel een aanwinst voor de markt.
Glijsteen
Glijsteen
  • 1
De Golf Edition kost, na verrekening van de tijdelijke inruilpremie van 1.000 euro, 18.190 euro en de Polo Edition 13.790

De uitrusting van de Golf Edition omvat automatische airconditioning, cruise controle, een Composition Colour radio, een multimediasysteem met aanraakbeeldscherm, USB aansluiting plus Bluetooth handsfree telefoonvoorbereiding, een elektrisch bediende handrem, lederen bekleding voor het stuurwiel plus de pookknop, mistlampen met bochtenverlichting, elektrisch bedienbare portierramen en centrale vergrendeling met afstandsbediening.

Lijkt me meer waar voor je geld, maar als je exclusief wilt rijden, dan is de Baleno je ding.
Dre40
Dre40
  • 5
even een reality check: "Voor net geen 15 mille krijg je van Suzuki een Baleno met 90 pk sterke 1.2 Dualjet viercilinder onder de motorkap." net las ik iets over een kleine Audi die 26k koste. Die had een 1.0 ltr 3-cylinder. O ja, vergeet ik nog te melden, deze Suzuki gaat langer mee.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Suzuki heeft wel eens mooiere auto's op de markt gebracht. De voorkant gaat nog wel, maar de rest met de te hoge raamlijn (die ook nog eens oploopt) ziet er te gedrongen uit. De prijzen zijn ok, maar het oog wil ook wat.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Vind de voorkant wel mooi maar die achterkant lijkt net op een Corolla
Anoniem
Anoniem
  • 2
Ga ermee proefrijden wanneer hij bij de dealer staat. Zie hem wel zitten als onze vierde Suzuki, en mooie opvolger van de Alto van mijn echtgenote. Alles erop en eraan voor een mooie prijs. En hierbij verzekerd van een grote betrouwbaarheid en lage onderhoudskosten. Dus toch maar geen VW. Al onze zakelijke VW's blijken hoog te zitten in onderhoudskosten ten opzichte van de andere merken.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Volgens de eerste testen een "verstandige auto". Echt enthousiast waren de testers niet, niet negatief maar ook niet echt positief. Daarbij een merkwaardige prijspolitiek waarbij een start/stop systeem is voorbehouden aan de duurdere modellen en bovendien de door de testers aanbevolen motor alleen in de duurste variant wordt aangeboden. De marktpositie is gewoon niet goed gekozen waardoor er geen grote aantallen zullen worden verkocht. De inruilwaarde zal ook niet echt concurrerend zijn en in dit druk bevochten segment zijn er andere sterke aanbiedingen. En dan nog een beladen naam: Baleno, grijzer kan het niet.
Scalamander
Scalamander
  • 0
Die prijzen vallen me erg tegen. Eigenlijk wil je toch die boosterjet moter om hem leuk te maken, maar dan zit je op de prijs van vergelijkbaar grote auto's zoals de c4 cactus, ibiza st of fabia combi of eens slecht uitgeruste Golf/Astra. Ook is de luxe versie van de Baleno 880kg ipv 840. Dit geldt ook voor die Mild-hybrid. Die is alleen in de stad iets zuiniger, maar je betaald veel meer wegenbelasting. (60 euro per jaar meer) Waarom zou je zuinigheidsfreak die dan kopen ipv de comfort met een radio erbij? Ik hoop dat ie in ieder geval eens in de aanbieding komt. Ik had vroeger een baleno en het was een hele zuinige betrouwbare auto.
Bblock
Bblock
  • 0
In B segment discussies en nieuws valt me de afwezigheid van de Rio steeds vaker op. Met deze Soes en I20 zie ik een mooi trio test vergelijk.... Kan de 5 jaar oude Kia het nog bijbenen? Deze Soes ziet nu al óuder uit dan beiden Rio en I20.....
daks
daks
  • 2
Voor 18.500 heb je een leuke Golf met fijne tsi motor. Na 1 week rijden is je afschrijving al winst. Wie koopt dit? Overigens zou dit voor 12.000 een interessante auto zijn voor de bloemetjes jurk met pittig kort kapsel.
Dre40
Dre40
  • 3
@ Daks: ben bang dat de afschrijving op een Golf nu veel hoger is. Bovendien gaat de Golf natuurljk nooit zo lang mee als dit Aziatisch product. En is ook nog eens duurder. 3 redenen voor mij om dat dus niet te doen....
Anoniem
Anoniem
  • 3
@ Daks
Golf is i.d.d waardevast.
Toch trekt die een ander publiek. Deze Suzuki zal w.s gekocht worden door prijsbewuste consumenten die minimaal een jaar of 12 betrouwbaar en compleet van A naar B willen zonder hoge kosten of verrassingen. Om imago en uiterlijk geven zij niet, en ze gebruiken hem w.s ook nauwelijks tot niet zakelijk. Dan koop je hier gewoon een verdomd goede auto mee!
Anoniem
Anoniem
  • 0
Verkoopcijfers Suzuki in Nederland in 2016: 10.299 exemplaren (alle modellen samen) Daar gaat deze Baleno met deze prijsstelling niet veel aan veranderen, vrees ik.
Verkoopcijfers concurrent VW Polo in 2016: 12.176 exemplaren (1 model)
Idem Renault Clio: 17.062 exemplaren ( 1 model)
ZGAN
ZGAN
  • 1
@Jan Jnssen; Zo is dat! Het is voor particulieren die van plan zijn er heel wat jaartjes mee te rijden een heel aangenaam geprijsd alternatief voor dure Europese auto's. Krijg je in de basisversie zelfs nog een echte viercilinder ook. Niks mis mee. Betrouwbaarheid is top.
Bimmert
Bimmert
  • 1
Jan Jnssen,
denk dat je gelijk hebt. En dat die kopergroep oude mensen betreft.
Bimmert
Bimmert
  • 0
Dre,
over de levensduur van een Golf: ik heb mijn IV op 13 jarige leeftijd weg gedaan met 480.000 km. Zelf 400.000 van gereden tegen vrijwel enkel normaal onderhoud. Liep nog perfect. De eerst uitlaat (!!), koppeling en turbo had ie zelfs nog. Weggedaan vanwege gezinsuitbreiding eigenlijk. En weet je wat, nog steeds kopers zat want een Golf. Is geexporteerd naar het Oostblok.
Ik zou je argumenten nog eens doordenken, dat gaat je met die Baleno never nooit gebeuren.
Dre40
Dre40
  • 0
Beste Bimmert, ik betwist zeker niet kwaliteit van de oude Golfs (sterker nog als je mijn profiel ziet, zie je dat ik zelf ooit golf reed). Maar de laatste generaties? kom op...een en al problemen. En de oude Suzuki;s? Ja , die gaan massaal naar het oostblok, centraal Azie en zelfs nog verder. Ik kan het weten, want ik heb ze onderweg daar vaak gezien. In Azie zijn Europese auto's veel minder populair, omdat men niet gelooft dat ze tegen de zware omstandigheden kunnen.
Bimmert
Bimmert
  • 0
Potverdrie, je hebt een IV in je profiel, ik zie het! Maar je hebt wel gelijk dat het daarna minder schijnt te zijn geworden. Maar desondanks denk ik niet dat een VII TDI een slechtere auto is qua storingsgevoeligheid dan veel concurrenten. En op andere punten zijn ze nog steeds goed.
frits s apperloo
frits s apperloo
  • 0
De prijs valt tegen voordat geld is de mazda2 of de peugeot 208 toch een beter alternatief. Het is een mooi auto maar te duur
Anoniem
Anoniem
  • 1
Mooi tijdloos design, materialen voelen degelijk aan, ook lekker zacht, hij heeft tuuurbooo, super afgewerkt en betrouwbaar want Suzuki. Hier kan Vag meuk een hoop van leren, maar Suzuki wou natuurlijk niet samenwerken met ze. En terecht.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Hoe hard rijd nou zo'n 1.2 Baleno?
Anoniem
Anoniem
  • 0
@frits. een mazda2 en peu 208 ogen klein, de Baleno zit tussen het b en c segment in.
michelangelo
michelangelo
  • 0
Is er alleen een VCT mogelijk? Lijkt mij een prima kar overigens. Zeker door het lage gewicht icm het dan relatief hoge vermogen!
michelangelo
michelangelo
  • 0
Ik bedoel.. 880kg icm 112pk. Dat is best heftig. We hadden in het verleden een Swift in bezit van 955kg icm 102pk en dat was een heerlijk wagentje. En die had weinig koppel ivt deze nieuwe Tjet motor.
michelangelo
michelangelo
  • 0
Om mijn verhaaltje af te maken met betrekking tot uitrusting en prijzen:

De meest luxe uitvoering heeft nog een aantal meer opties die niet eens leverbaar zijn bij concurrenten in dit segment, of die tellen er een gigantische meerprijs voor. En autoweek meldt deze opties er niet eens bij. Denk hierbij aan standaard lederen bekleding + elektrisch verstelbaar (en geheugenfunctie voor bestuurdersstoel)! Ook is op deze uitvoering 17" LMV standaard.

Ik heb een offerte aangevraagd en kreeg de volledig standaard optielijst na de aanvraag te zien van de 1.0 Tje High Executive. Eigenlijk is het heel veel auto voor onder de 20K (zonder metallic lak en afleverkosten). En met betrouwbaarheid en klantvriendeliklheid dealer/importeur zit het wel snor. Tov bijv. VAG/PON.
APT
APT
  • 0
Die 1.0 moeten ze gewoon ook als 'Sport' uitbrengen. beetje aankleden met leuke velgen, dikkere bumpertjes, spoilertje en een sportonderstel en je hebt een heerlijk leuk scheurbakkie. Een auto die dichterbij de oer GTI's zoals een 205GTI staat dan alles wat tegenwoordig aan hothatches te krijgen is. Eventueel chippen, denk echter dat zelfs dat niet nodig is voor plezier.
bernaards
bernaards
  • 0
kan deze auto niet mooi vinden vooral de achterkant is gewoon ouderwets en niet van deze tijd,de voorkant gaat nog wel.
nee mazda doet dit veel beter.Ik denk niet dat wij deze auto veel gaan tegen komen op de weg.
Maluch
Maluch
  • 0
Deze nieuwe Suzuki heeft zeker een aantal sterke punten waarmee hij kan scoren : nette instapprijs , ruimte , de nieuwe krachtige / zuinige 3 cilinder , uitrusting , lage gewicht waardoor topprestaties en lage MRB en spreekwoordelijke betrouwbaarheid . Minpunten zijn in mijn ogen de laadvloer die niet vlak is , beperkte keuze in kleuren en de verplichting om de duurste uitvoering te nemen om het nieuwe blok te kunnen krijgen met daaraan gekoppeld een fikse prijs en de tegenvallende resultaten van de botsproef .
Ik zou graag een vergelijkende test zien van deze Baleno tegen Hyundai I 20 en Honda Jazz .
Anoniem
Anoniem
  • 0
Inderdaad , leuk nieuws van Suzuki, maar nu de prijzen bekend zijn geworden, is al het leuke er alweer vanaf!
belachelijk duur voor zo"n kleine auto, ik denk ook dat het een flop gaat worden, al vind ik het wel een leuke auto!
Maar die prijzen dat kan echt niet! en zo te lezen denken er meer mensen er zo over helaas .
Anoniem
Anoniem
  • 0
Gewoon over een paar jaar met de kop eraf een vrij ruime en betaalbare 2e hands auto voor wie geen waarde hecht aan uitstraling maar betrouwbaarheid wel waardeert.