Porsche Taycan is snelste elektrische productieauto op de Nürburgring

Nieuw Ringrecord

Porsche Taycan Nordschleife

De Porsche Taycan mag zich de snelste elektrische productieauto op de Nürburgring-Nordschleife noemen. De Taycan legde een ronde op het bijna 21 kilometer lange circuit in de Duitse Eifel in slechts 7 minuten en 33 seconden af.

De Porsche Taycan is niet de snelste productieauto ooit op de Nürburgring-Nordschleife. Wél is de Taycan het snelste elektrisch aangedreven productiemodel ooit op het circuit dat ook wel bekend staat als 'de groene hel'. De Taycan legde een ronde op het 20,8 kilometer lange circuit in 7 minuten en 33 seconden af. Dat is natuurlijk bloedsnel, maar wel bijna een volle minuut langzamer dan de Porsche 911 GT2 RS (MR) waarmee Porsche-testcoureur Lars Kern over het circuit blies.

Diezelfde Lars Kern zat achter het stuur van de Taycan Turbo S die de recordtijd voor een elektrisch productiemodel op zijn naam zette. De Turbo S is de absolute topversie van de Taycan met elektromotoren die in de basis samen goed zijn voor 625 pk, maar die bij vol accelereren met Launch Control ingeschakeld tijdelijk 761 pk leveren. De Taycan was uitgerust met de Tequipment Performance-kit die onder meer bestaat uit 21-inch RS Spyder-design-wielen met eromheen Pirelli P Zero Corsa banden en die ook een update bevat voor Porsche 4D Chassis Control. Deze kit is vooralsnog alleen in Duitsland verkrijgbaar, maar moet eind dit jaar ook in andere landen leverbaar worden. Daarnaast kreeg de Taycan Turbo S een rolkooi en speciale kuipstoelen.

In onderstaande video is de recordronde van de Porsche Taycan Turbo S te zien:

Video

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (206) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.