Polestar lijdt fors verlies door hogere invoertarieven en zwakke vraag
Rode cijfers
Polestar heeft een zwaar verlies geleden in het afgelopen kwartaal door hogere Amerikaanse invoertarieven en de aanhoudend zwakke vraag naar elektrische auto's.
Door tegenvallende verkopen van de Polestar 3, een elektrisch aangedreven SUV, en de extra heffingen, moest het bedrijf omgerekend 637 miljoen euro afboeken. Mede hierdoor bedroeg het nettoverlies bijna 888 miljoen euro in het tweede kwartaal van dit jaar. In dezelfde periode vorig jaar kwam het verlies uit op 231 miljoen euro.
Polestar werd in 2022 afgesplitst van Volvo en naar de Nasdaq gebracht. Sindsdien heeft het bedrijf het grootste deel van zijn marktwaarde verloren. De onderneming kampt met een zwakke vraag, toenemende handelsspanningen en groeiende concurrentie. Polestar kreeg eerder dit jaar een kapitaalinjectie van miljardair en Geely-oprichter Li Shufu van 200 miljoen dollar. Toch zoekt het bedrijf nog naar extra middelen om zijn schulden te financieren.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Polestar 3 LONG RANGE DUAL MOTOR PERFORMANCE 111 KWH PERFORMANCE | Trekhaak | Luchtvering | Leer | Stoelventilatie
- 2024
- 7.667 km

Polestar 2 Long Range Dual Motor Launch Edition 78kWh / 408 PK / Soh 96%/ Panorama Glasdak / Elektrische Achterklep / Stoelverwarming voor en achter / Apple CarPlay/Android Auto /
- 2021
- 41.797 km

Polestar 2 Long Range Single Motor Prime 82 kWh, Panoramadak, Harman Kardon Premium Sound, Pilot Assist, Park Assist + 360° Camera, Volledig verstelbare voorstoelen, Ambiente sfeerverlichting, Polestar Digital Key, Elektrisch bedienbare achterklep met voetsensor, Energiebesparende warmtepomp, Verwarmbare stoel voor en achter + stuurwiel
- 2025
- 0 km
Lees ook

Dubbeltest: de DS Nº8 daagt de Polestar 4 uit maar wint het niet op rijcomfort

Polestar en Google Maps helpen je op de juiste rijstrook te rijden

Dubbeltest: Mercedes CLA niet in alles beter dan Polestar 2, als EV wel volwassener

Polestar 3 grondig vernieuwd: 'bijna een nieuwe auto'
