en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
In mei vorig jaar lanceerde Peugeot voor Gran Turismo 6, de toen actuele uitgave van de racegameserie voor de PlayStation 4, de L500 R Hybrid. Op deze digitale racer borduren de Fransen nu voort met de L750 R Hybrid.
De L750 R Hybrid is in feite de overtreffende trap van de pixelscheurneus die Peugeot vorig jaar liet zien. In grote lijnen is de fantasieracer identiek aan zijn voorganger, al is de L750 R Hybrid voorzien van extra spoilerwerk rondom én een racelivery. Net als de L750 R is de monocoque - op papier althans - vervaardigd uit koolstofvezel.
Dan de cijfers. Net als de L500 R Hybrid is de L750 R Hybrid een plug-in hybride, al suggereert zijn naam al dat deze raceversie meer kracht mobiliseert dan de auto die aan hem voorging. Waar de L500 R over een vermogen van 500 pk en 730 Nm beschikt, is de aandrijflijn in de L750 R Hybrid goed voor een gecombineerd vermogen van 750 pk. De benzinemotor levert 580 pk terwijl de elektromotor 170 pk opwekt. Schakelen gebeurt in theorie middels een sequentiële zeventrapstransmissie. De pixel-Peugeot legt 825 kilo in de schaal, 175 kilo minder dan de L 500 R Hybrid. Een sprint vanuit stilstand naar 100 km/h moet in 2,4 tellen achter de rug zijn.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.