Peugeot e-Rifter Road Trip biedt meer voor hetzelfde
Op het nippertje subsidie
Peugeot introduceert een actiemodel voor de e-Rifter: de Road Trip. Deze variant is gebaseerd op de Allure Pack, maar heeft daarbovenop nog een aantal extra's waarvoor je niet hoeft bij te betalen.
De e-Rifter Road Trip is alleen als 'Long' te krijgen, wat betekent dat hij een langere wielbasis heeft dan de reguliere e-Rifter en zeven zitplaatsen heeft. De Road Trip heeft dezelfde vanafprijs als de Allure Pack, €45.370 rijklaar, maar heeft een aantal extra's waar je op de Allure Pack voor moet bijbetalen. Allereerst kun je bij de Road Trip zonder bijbetaling kiezen voor één van de zes beschikbare metallic lakkleuren. Dat kost doorgaans €650. Verder is ook het Pack Urban Plus, dat parkeersensoren voor, een achteruitrijcamera, parkeerassistent, dodehoekdetectie en elektrisch inklapbare buitenspiegels omvat, standaard aanwezig. Ook het Winter Pack met onder meer stoelverwarming is standaard aanwezig.
Verder kun je op de Road Trip het Connect Nav-navigatiesysteem bijbestellen voor €360. Op de Allure Pack kost dit je €670. Peugeot doet dit omdat de Road Trip dan nog nét onder de SEPP-subsidiegrens van €45.000 blijft. De fiscale waarde bedraagt standaard immers €44.550. Als je zo'n afgeladen e-Rifter met subsidie wilt hebben, moet je wel snel zijn. Peugeot levert het actiemodel namelijk alleen nog gedurende de maand februari.
In de configurator van Peugeot staan het Winter Pack en Pack Urban Plus nog wel als opties vermeld bij de Road Trip. Peugeot Nederland bevestigt tegenover AutoWeek echter dat de pakketten wel inbegrepen zijn bij de Road Trip.
Signalement
Merk | Peugeot |
---|---|
Model | e-Rifter Long Road Trip 50kWh |
Carrosserie | 5-deurs, mpv |
Transmissie | automaat |
Aandrijving | voorwielaandrijving |
Prijs | € 44.550 |
Specificaties
Brandstof | elektrisch |
Motor | 1 elektromotor |
Maximaal vermogen | 100 kW / 136 pk |
Maximaal koppel | 260 Nm |
Accu capaciteit (bruto) | 50 kWh |
Lengte / breedte / hoogte | 4.753 mm / 1.848 mm / 1.879 mm |
Wielbasis | 2.975 mm |
Massa leeg | 1.784 kg |
Laadvermogen | 671 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 750 kg / 750 kg |
Banden | 215/65R16Prijzen |
Topsnelheid | 130 km/h |
Stroomverbruik (WLTP) | 20,7 kWh/100km |
CO2-uitstoot (WLTP) | 0 g/km |
Actieradius (WLTP) | 269 km |
Uitgelicht aanbod

Peugeot Rifter EV GT 50 kWh Trekhaak
- 2022
- 12.926 km

Peugeot Rifter EV GT 50 kWh Keyless Nav. Clim.contr. Camera
- 2021
- 520 km

Peugeot Rifter GT 50 kWh 136pk Automaat | Panoramadak | Navigatie | Dodehoek Detectie | Parkeersensor Voor/Achter | Cruise Control | Apple Carplay/Android Auto
- 2022
- 7.291 km
Lees ook

Tips om meer actieradius met je elektrische auto te halen

Waarom is de actieradius kleiner bij lage temperaturen?

Welke accessoires moet je in je nieuwe auto hebben?

Een elektrische auto voor zeven personen, kan dat?

Opel Corsa en Peugeot 208: dit is het aandeel van de elektrische varianten

MG 4 vs Peugeot e-2008 - Dubbeltest
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (38) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.