Opel Corsa GSi is tweede herboren GSi
Niet voor ons, wel lekker
Met de Insignia GSi bracht Opel het GSi-label na zo'n zeven jaar afwezigheid terug. Met deze Corsa GSi maakt Opel de cirkel min of meer weer rond. De laatste GSi die op de Nederlandse markt leverbaar was, was immers ook een Corsa: de 1.6 Turbo GSi die in 2010 van de markt verdween. Om het slechte nieuws maar snel te bespreken: deze nieuwe Corsa GSi komt niet naar ons land. Het Nederlandse belastingklimaat (lees: de bpm) zou de auto zo duur maken dat die onverkoopbaar zou zijn.
De Corsa GSi krijgt dezelfde motor mee als de Corsa S, een medio vorig jaar in Duitsland geïntroduceerde variant. Dat betekent dat ook in de nieuwe Corsa GSi een 150 pk en 220 Nm sterke geblazen 1.4 goed is voor een sprint vanuit stilstand naar 100 km/h in 8,9 seconden. Ook de tussensprint van 80 km/h naar 120 km/h in de vijfde versnelling in 9,9 tellen komt overeen met die van de Corsa S. Schakelen gaat door middel van een handgeschakelde zesbak, waarvan het tweede en derde verzet korte overbrengingsverhoudingen hebben.
Waar de Corsa S het naast zijn 150 pk sterke turbomotor moest doen met puur optische aankleding is de GSi een tandje sportiever ingesteld. De compacte Duitser krijgt namelijk het sportonderstel van de niet meer leverbare Corsa OPC mee en ook de remmen, compleet met rode klauwen, lijken van deze voormalige topversie afkomstig. Vanbuiten onderscheidt de Corsa GSi zich met zijn van een horizontale gleuf voorziene motorkap, zijn achterspoiler en het duidelijk sportiever ogende bumperwerk. In het interieur monteert Opel optioneel Recaro-sportstoelen. Het met leer beklede sportstuur, de met hetzelfde materiaal omhulde pookknop en de aluminium pedalen zijn wel standaard.
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen