Nissan plaagt opnieuw met Chinese Friend-Me
Begin deze maand kregen we de eerste afbeelding van de Friend-Me voorgeschoteld. Toen moesten we het met een stukje de voorkant doen, nu krijgen we meer van de achterzijde voor ogen.
De Friend-Me is in samenwerking met Chinese ontwerpers speciaal voor de Chinese markt getekend. De auto volgt de lijfspreuk 'Four seats, one mind connectivity'. Nissan belooft stapels communicatiemiddelen en -schermpjes waarmee de inzittenden eenvoudig alles met elkaar kunnen delen.
Dat het Japanse merk met de Friend-Me mikt op een jong 'hip' publiek, blijkt ditmaal uit de tekst die Nissan over z'n concept-car heeft geplakt. 'All new concept car for vibant young generation in China' en 'hub for internet connection and data sharing among passangers' geven een indicatie van het karakter van deze Friend-Me. Voorlopig blijft het allemaal nog wat vaag, als de deuren van de beursvloer in Shanghai op 20 april openslaan hopen we meer over de auto te kunnen vertellen.
PRIVATE LEASE Nissan
