AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Nieuwe zevenbak voor BMW M3
Naast de handgeschakelde zesbak komt er nog een transmissie voor de BMW M3 beschikbaar. Het gaat om een zeventraps versnellingsbak met dubbele koppeling.
Naast de handgeschakelde zesbak komt er nog een transmissie voor de BMW M3 beschikbaar. Het gaat om een zeventraps versnellingsbak met dubbele koppeling.
De transmissie gaat M DCT heten, blijkt uit een interne memo aan BMW-dealers waar het Engelse tijdschrift Autocar beslag op heeft weten te leggen. De M3 met de nieuwe transmissie accelereert nog iets sneller dan de M3 met zesbak. De sprint van 0 tot 100 kilometer per uur kost namelijk 4,8 seconden, 0,1 seconden sneller dan de handgeschakelde versie.
Geen SMG meer dus bij BMW. De belangrijkste reden hiervoor is dat de SMG-bak soms wat onbeschaafd overkomt. De M DCT-transmissie, enigszins vergelijkbaar met het DSG-systeem van Volkswagen, heeft dit probleem niet. Volgens Autocar is de transmissie vanaf maart beschikbaar voor de nieuwe M3.
Geen SMG meer dus bij BMW. De belangrijkste reden hiervoor is dat de SMG-bak soms wat onbeschaafd overkomt. De M DCT-transmissie, enigszins vergelijkbaar met het DSG-systeem van Volkswagen, heeft dit probleem niet. Volgens Autocar is de transmissie vanaf maart beschikbaar voor de nieuwe M3.
Plaats een reactie
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook
Nieuws
BMW i3 is nieuwe elektrische BMW 3-serie van de Neue Klasse
Vergelijkende test
Door deze cabrio's verlang je naar de zomers van de jaren 80: BMW 325i Cabrio vs. Maserati Biturbo
Nieuws
Stekker-tegenhangers M3 en C63: BMW en Mercedes-Benz gaan elektrische titanenstrijd aan
Nieuws
BMW M3 CS Touring snelste stationwagon op Nürburgring
Mijn eerste auto