Nieuwe Porsche 911 is officieel
De nieuwe 911 heeft een 100 millimeter langere wielbasis, en hij is niet alleen langgerekter, Porsche maakte 'm ook lager dan z'n voorganger. Dankzij het gebruik van aluminium-staalcomposiet bespaart Porsche 45 kilo ten opzichte van de huidige 911. Uiteraard heeft het nieuwe model een uitschuifbare achterspoiler. Volgens Porsche is het nieuwe interieur geïnspireerd door de Carrera GT maar er zit natuurlijk ook veel gelijkenis in met de Panamera en Cayenne.
De Carrera en de Carrera S zijn de versies waarmee Porsche aftrapt. De eerste heeft een 3.4 boxer met 350 pk en is gekoppeld aan een handgeschakelde zevenbak. Start-/stoptechniek moet het verbruik drukken, zo is de fabrieksopgave maar 8,2 liter per 100 kilometer. Dat komt neer op 194 gram per kilometer, nog niet eerder kwam een 911 onder de 200 gramgrens. Maar veel belangrijker, de basisversie knalt al in 4,4 seconden van 0 naar 100. Deze opgave geldt voor de versie met PDK in combinatie met het Sport Chrono-pakket. Zonder dat pakket heeft de Carrera met PDK 4,6 seconden nodig.
De Carrera S levert 400 pk, en dat komt uit een 3,8-liter boxer. Die gaat in combinatie met PDK en Sport Chrono-pakket in 4,1 seconden van 0 naar 100, zonder duurt het 4,3 seconden.
Gegevens over de top en de prestaties voor de versies met handbak geeft Porsche niet op. Wel weten we dat de Carrera S uit komt op 8,7 liter per 100 kilometer.
Het Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) gaat het rollen om de lengte-as tegen, en dit systeem kun je op de Carrera S bestellen.
De 911 begint als Carrera 2 bij 112.911 euro en daarmee is hij goedkoper. Bij de huidige generatie (997) kan instappen in de 911 vanaf 116.300 euro.